Gå til innhold

Vunnet tur til USA = svindel ?

Gjest skrekk og gru :- / er vi lettlurte?

Anbefalte innlegg

Gjest skrekk og gru :- / er vi lettlurte?
Skrevet

Foreldrene mine har blitt oppringt fra en dame fra USA som kunne fortelle at de hadde vunnet en reise for hele familien til USA. Det eneste de trengte å gjøre var å oppgi kortnr slik at de ble trekt for 6100 kr (898 USD).

Dette skulle være alt de trengte å betale for hele turen for 6 personer. Faren min har tidligere svart på en konkurranse på nettet, men finner ikke igjen siden.

Damen kalte seg Dolores Brown og sa hun ringte fra All seasons travel, Hammond Drive Atlanta Georgia. Tlfnr de ringte fra var 7703520252. (Har nummervisning)

Hun sa at hun skulle sende en mail om dette, men det har hun ikke gjort.

Faren min oppga kortnr og da fant hun fort ut at han ikke hadde dekning for beløpet! Da sa hun "Hurry find an other card!" Og da han sa han ikke hadde flere kort så ble samtalen raskt avsluttet. De hadde da snakket sammen en time ca. Han fikk beskjed om å ringe tilbake når han hadde penger. (!) Han har sperret kortet sitt nå. Syns det lukter svindel av dette her!!

Har dere hørt om andre som har blitt oppringt?

Pass dere!

Skrevet

haha må nesten le. de som er så dum å oppgi kontonr sitt til noen,har ikke mye mellom ørene. spør du meg.. må jo aldri gjøre det!!

er sikkert vrøvl fra hennes side ja!!!!!!!!!!

Skrevet

Stol på magefølelsen hvis du synes det virker som svindel. Den første følelsen man får, stemmer ofte.

IngenLurerDenneGutten
Skrevet

Du troller, så dum er ikke farsan din:-) Prøv et annet sted.

Gjest hawaii kebab
Skrevet

haha må nesten le. de som er så dum å oppgi kontonr sitt til noen,har ikke mye mellom ørene. spør du meg.. må jo aldri gjøre det!!

er sikkert vrøvl fra hennes side ja!!!!!!!!!!

Kortnr, ikke kontonr.

Du kan ikke ha mye mellom ørene som kommer med slike kommentarer. Denne telefonen kom uten noe forvarsel og i en slik situasjon kan en fort gjøre ting som en ellers ikke ville gjort. Du som er så smart kan kanskje finne ut av om andre har blitt lurt.

Gjest skrekk og gru
Skrevet

Du troller, så dum er ikke farsan din:-) Prøv et annet sted.

Ikke dum, bare godtroende. :)

IngenLurerDenneGutten
Skrevet

Ikke dum, bare godtroende. :)

= kjempenaiv...

Gjest skrekk og gru
Skrevet

= kjempenaiv...

Han er ikke så kjent med internett og sånt. Kortnr må man vel som regel oppgi når man handler på nettet?

Gjest meld fra!
Skrevet

Klart det er svindel.

Jeg syns dere for det første bør melde det til politiet med det samme - ikke fordi de kan gjøre noe med det, men fordi det er viktig at de er informert om navn og telefonnummre på svindlere, til sine arkiver - melder mange nok saken, kan det være de kan gjøre noe.

For det andre bør dere tipse vg eller Dagbladet (uten å henge ut navnet på faren din da, he he), men de skriver jo stadig om liknende svindling, så det er jo viktig at de kan skrive om dette også.

For at ikke flere skal - i naivitet eller i forfjamse - gi fra seg sitt kontonummer!

Gjest http://www.allseasonstravel.com
Skrevet

Jeg ville ikke oppgitt kortnummeret mitt over telefon. Telefonnummeret det ble ringt fra er imidlertid ekte, det er oppført på All seasjons travel. Hvorfor ikke ringe tilbake og spørre?

Gjest svindel ja, det sier seg jo selv
Skrevet

Dette ble vi opplyst om på TV2 Hjelper deg for en tid tilbake, JA DET ER SVINDEL !!!!

Skrevet

Hallo, hvis du VINNER en tur, hvorfor skal du betale da!!

Gjest rutangis netu
Skrevet

HADDE farend in dekning på kortet da? Eller var det bare et kort hun ikke fikk tuklet med, slik at dette dekningsgreiene bare var en unnskyldning for å få et annet kortnr å fuzze med?

Gjest naiv super
Skrevet

HADDE farend in dekning på kortet da? Eller var det bare et kort hun ikke fikk tuklet med, slik at dette dekningsgreiene bare var en unnskyldning for å få et annet kortnr å fuzze med?

Han hadde bare 1500 kr på kortet. Vet ikke om de ville ha flere kort å gå på eller om det var tilfelle at de fikk sjekket dekningen. Så fort han fikk summet seg etter samtalen så sperret han kortet og det har ikke blitt trekt noe.

Skrevet

Han er ikke så kjent med internett og sånt. Kortnr må man vel som regel oppgi når man handler på nettet?

Og nettopp derfor er det svært viktig å vurdere seriøsiteten til de firma du handler med på internett.....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...