Gå til innhold

Kontantstøtte!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg sitter på nettet å leser litt om trygder for småbarnsforeldre. Er det sånn å forstå at alle alenemødre får kontantstøtte hvis barnet ikke går i barnehagen?

Skrevet

Alle får kontantstøtte, alene eller ikke alenemødre, så lenge barnet ikke går i barnehage, og er mellom 1 og 3 år.

Gjest presisering
Skrevet

Alle får kontantstøtte, alene eller ikke alenemødre, så lenge barnet ikke går i barnehage, og er mellom 1 og 3 år.

En liten presisering:

Man får kontantstøtte så lenge barna ikke går i STATSSTØTTET barnehage (og barnet er mellom ett og tre år). Man kan altså få kontantstøtte om barna går i helt private barnehager som ikke mottar statsstøtte (du var sikkert klar over det, Åsemor, men kanskje ikke mememememe).

Skrevet

En liten presisering:

Man får kontantstøtte så lenge barna ikke går i STATSSTØTTET barnehage (og barnet er mellom ett og tre år). Man kan altså få kontantstøtte om barna går i helt private barnehager som ikke mottar statsstøtte (du var sikkert klar over det, Åsemor, men kanskje ikke mememememe).

Jeg vet, men trodde det fantes så godt som ingen barnehager i norge uten statsstøtte...

Gjest memememe
Skrevet

men jeg får bostøtte, får jeg redusert bostøtte siden jeg får kontantstøtte?

Skrevet

men jeg får bostøtte, får jeg redusert bostøtte siden jeg får kontantstøtte?

Alle får kontantstøtte for barn fra 1-3 år som ikke går i statsstøttet barnehage. Det har ingenting å gjøre med andre støtteordninger.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...