Gå til innhold

Au! Har vondt!

Anbefalte innlegg

Gjest LaraLarsson
Skrevet

Hei!

I over en uke nå har jeg hatt smerter nederst i ryggen. Smerter sitter som to punkter på hver sin side nederst i ryggen, nesten nede ved rumpa. Noen ganger er smertene som et belte fra den ene siden til den andre. Da jeg fikk disse smertene hadde jeg mensen, så jeg trodde det var mensmurringer, men de har bare fortsatt. Noen dolere som har opplevd det samme?

Skrevet

Du har lumbago, som rett og slett betyr "smerter i korsryggen". Det kan komme av slitasje på skivene i ryggen, muskelstrekk eller annet.

Ikke mange slipper unna det i perioder av livet. Riktig trening hjelper for de fleste - men det er langsiktig. Om smerten ikke gir seg, bør du gå til en lege og høre hva h*n syns. Iblant blir man sendt til røntgen, men ikke alt som gjør vondt syns på røntgen og mye som syns på røntgen og gjør vondt, er det ikke så mye å gjøre med!

Uansett - om du er "ryggnybegynner", kan du likegodt be om et røntgenbilde, så har du i alle fall noe å sammenlikne med når årene går.

:)

Skrevet

Det høres ut som du har vondt i muskelfestet i baken og har spenninger ved siden av.

Gjest LaraLarsson
Skrevet

Er det ved smilehullene du har vondt?

Ja, stemmer det. Vet du hva det kan være?

Skrevet

Ja, stemmer det. Vet du hva det kan være?

Tja, det kan være så mangt. Men det er jo et ledd sånn ca mellom smilehullene. Leddet mellom sacrum (korsbeinet om en kan kalle det det) og columna (ryggsøylen). Det _kan_ være at du har fått en feilbelastning /slitasje/ betennelse eller noe der.

Det fester og springer ut et par muskler ved smilehullene, men ingen av dem går tvers over.

Men som sagt, smerter i korsryggen er vanskelige å diagnostisere uten bilder og undersøkelse.

Du har ikke noe utstrålinger nedover i setet eller i bena da?

Gjest LaraLarsson
Skrevet

Tja, det kan være så mangt. Men det er jo et ledd sånn ca mellom smilehullene. Leddet mellom sacrum (korsbeinet om en kan kalle det det) og columna (ryggsøylen). Det _kan_ være at du har fått en feilbelastning /slitasje/ betennelse eller noe der.

Det fester og springer ut et par muskler ved smilehullene, men ingen av dem går tvers over.

Men som sagt, smerter i korsryggen er vanskelige å diagnostisere uten bilder og undersøkelse.

Du har ikke noe utstrålinger nedover i setet eller i bena da?

Nei, ikke i det hele tatt. Er plaget med isjas fra før og dette er ikke det samme.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...