Gjest studiepoeng? Skrevet 27. september 2004 Skrevet 27. september 2004 Jeg ble litt forvirret av poengberegningen. Jeg skal søke høyskole neste høst og lurer på om jeg har nok poeng til å komme inn. Jeg hadde snitt på 4,3 fra videregående, har gått folkehøyskole og tatt ex.phil. Jobbet noen år før jeg fikk barn. Jeg er 30 nå. Hvor mange konkurransepoeng har jeg da? Er det samme utregning for alle studieretninger? 0 Siter
Gjest tror vertfall at dette er rett?! Skrevet 27. september 2004 Skrevet 27. september 2004 43 poeng fra videregående pluss 1 poeng fra ex.phil pluss 6 alderspoeng (?) tror bare at du får alderspoeng for tre år, på 2 poeng året. Du vil da ha 50 poeng. 0 Siter
ott Skrevet 27. september 2004 Skrevet 27. september 2004 Du har 43 karakterpoeng fra videregående, pluss maks 4 ekstrapoeng hvis du hadde full fordyping. Hvis du tok fordyping i noen realfag (matte, fysikk, kjemi) gir dette også litt poeng, 0,5 per fag per årskurs. I tillegg får du 3 tilleggspoeng for folkehøgskolen og 8 alderspoeng (som er maks). Hvis du hadde full fordyping burde dette bli 58 poeng. Se ellers her: http://www.samordnaopptak.no/sokerinformasjon_2004/opptakskrav_04.html 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.