Gå til innhold

m.e.utmattelsesyndromet

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har i flere år vært plaget

med m.e.

har jevnlig fått hjelp av min naturmedisiner,men blir

dessverre smittet gang på gang.

min naturmedisiner forklarer det med at viruset er blitt så stort i norge,og at det er lett å bli smittet,da mange går rundt med det uten å få hjelp.jeg har jo også skjønt at alm.lege ikke har tro på dette som skjer.jeg prøver å bli gravid,men har de siste 2 årene aborter 10 ganger pgr.av dette.min naturmedisiner forklarer at årsaken er viruset som setter seg i alle slimhinnene i kroppen.blandt annet iskjeden slik at fosteret ikke klarer seg.

alt som blir skrevet i media om utbrendthet blant folket er etter min naturmedisiner viruset m.e.som er årsaken til.

jeg har selv følt på kroppen hva viruset kan gjøre,og jeg

har også følt når jeg har blitt frisk.men,dessverre blir jeg som sagt smittet igjen.

hva mener fagpersonellet om dette?er det noen andre som kjenner seg igjen?

Gjest dolly dimpel
Skrevet

Dette tullet tror jeg ikke noe på altså.

Og hvordan sier naturmedisineren din at du skal behandle dette her da?

Skrevet

For meg høres det ut som om du har alvorlig psykiske problemer, som du prøver å behandle som om det var et virus.

Jeg tror at du blir lurt av naturmedisineren din til å tro at du lider av et virus, når du egentlig har et mentalt problem.

Jeg forstår ikke hvorfor du har så mye tillit til denne behandleren, når han ikke hjelper deg til å bli bedre? Jeg syntes at du skal gripe an problemet ditt fra en annen vinkel. Gå til en psykolog og forsøk å finne ut av hva det er som gjøre at du føler deg utmattet.

Jeg tror at naturlegen din bare utnytter din usikkerhet til å tjene penger på deg.

Skrevet

Dette tullet tror jeg ikke noe på altså.

Og hvordan sier naturmedisineren din at du skal behandle dette her da?

Dere som ikke tror på malek, kan jo lese om sykdommen her; det finnes over 100 treff på norsk.

Skrevet

Dere som ikke tror på malek, kan jo lese om sykdommen her; det finnes over 100 treff på norsk.

Tror jo på at malek kan ha denne sykdommen, men syntes det virket litt merkelig når h*n sier at h*n blir smittet gjentatte ganger.

Gjest dolly dimpel
Skrevet

Jeg kjenner flere som av naturmedisiner som koster 4-600 kroner gangen har fått denne diagnosen. Hele familier som visstnok har vært smittet.

Kjenner også en som har reumatisme i familien som av naturmedisineren har fått denne diagnosen. Nei, for å være helt ærlig så tror jeg dette har blitt den nye diagnosen for alle man ikke finner ut av.

At ting står 100 ganger på internett behøver ikke nødvendigvis bety at det er sant allikevel.

Skrevet

Jeg vet at det er en diagnose som brukes, men det er ikke en vitenskapelig enighet om årsaken eller sammenhengen i sykdommen.

Jeg tror dette er en "motediagnose" i samme stil som fibromyalgi og wiplash - en samlekategori som legene bruker på pasienter som har uforklarlige vondter og symptomer som de ikke vet hva de skal gjøre med. Det er nesten ingen som blir diagnostisert med verken fibromyalgi eller whiplash lenger, nå har alle enten utmattelsessyndrom eller er utbrendt.

Jeg tviler heller ikke på at malek har symptomer som er vanskelige å leve men, men jeg tror at denne "legen" hennes utnytter hennes sårbare posisjon.

Skrevet

Jeg tror nok jeg ville sjekket meg bedre ut for fysiske eller psykiske årsaker. Jeg hadde ikke slått meg til ro med en slik diagnose. Som flere av de andre nevner kan det være en psykisk årsak men det kan også være en nevrologisk lidelse.

Skrevet

Du burde gå til en lege (spesialist) som har kunnskap om dette syndromet. Mange leger har jo det, selv om andre ikke har det. Ta gjerne med en utskrift av den artikkelen som Nils Håvard Dahl referer til nedenfor. Stå på inntil du finner en lege som kan dette.

Men hold deg unna naturleger. De har IKKE nok kunnskap til å klare å skille hva som er hva når det gjelder dette, eller til å gi deg noen adekvat behandling. Det er bortkastete penger! Bruk heller de pengene til å gjøre noe hyggelig for deg selv, det vil antakelig gjøre mer for helsen din enn naturlegen!

Man vet ikke enda hva tretthetssynrom kommer av, men jeg tror du kan utelukke at du har blitt smittet av noe som helst. (dette er typisk "kvasi-kunnskap" som en naturlege kan komme med).

Derimot må du regne med at det kan ta lang tid (kanskje flere år?) med gradvis oppbygging før du er i form igjen. Aksepter at du fungerer i et "lavt gir" for tiden - og gi deg selv tid.

Ønsker deg lykke til!

Skrevet

Tror jo på at malek kan ha denne sykdommen, men syntes det virket litt merkelig når h*n sier at h*n blir smittet gjentatte ganger.

det er flere som ikke skjønner når jeg sier at jeg er blitt smittet flere ganger.

sannheten er at dette viruset er blitt en epidemi,og som kjent er et virus veldig smittsomt.det er vanskelig å komme helt ut av dette,da du rundt neste hjørne kan bli smittet.skjønner at det er vanskelig å tro på dette,men grunnen for at jeg har full tillit til min naturmedisiner,er at jeg for 12 år siden fikk hjelp av min bulimi.jeg hadde da hatt sykdommen i 15 år.prøvd alt for å komme meg ut av helvete.jeg har utrolige eksempel på mange som han har hjulpet.det er i det hele tatt forferdelig frusterende å ikke bli trodd på. legene gjør jo ikke noen ting.har du fått diagnosen virus så blir du overlatt til deg selv faktisk.min hjelp består i at kroppen får best mulig hjelp til å løse problemet selv.når det skal være sagt,så er jeg ikke mye imponert av andre alternativt medisinere.jeg har prøvd mange typer,før jeg ble anbefalt min nåværende.så det er slettes ikke alle man kan stole på.

Skrevet

det er flere som ikke skjønner når jeg sier at jeg er blitt smittet flere ganger.

sannheten er at dette viruset er blitt en epidemi,og som kjent er et virus veldig smittsomt.det er vanskelig å komme helt ut av dette,da du rundt neste hjørne kan bli smittet.skjønner at det er vanskelig å tro på dette,men grunnen for at jeg har full tillit til min naturmedisiner,er at jeg for 12 år siden fikk hjelp av min bulimi.jeg hadde da hatt sykdommen i 15 år.prøvd alt for å komme meg ut av helvete.jeg har utrolige eksempel på mange som han har hjulpet.det er i det hele tatt forferdelig frusterende å ikke bli trodd på. legene gjør jo ikke noen ting.har du fått diagnosen virus så blir du overlatt til deg selv faktisk.min hjelp består i at kroppen får best mulig hjelp til å løse problemet selv.når det skal være sagt,så er jeg ikke mye imponert av andre alternativt medisinere.jeg har prøvd mange typer,før jeg ble anbefalt min nåværende.så det er slettes ikke alle man kan stole på.

OK - for det første: Bruk store bokstaver, mellomrom og avsnitt når du skriver. Ellers blir det helt umulig å orke å lese inleggene din.

Jeg forstår at du har det vanskelig. Jeg vil bare peke på at det høres temmelig paranoid ut og tro at nettopp du blir smittet igjen og igjen av et mystisk virus.

Hvordan kan det både være en epidemi, samtidig som ingen har hørt om det...?

Det at legene ikke gjøre noe, kan jo tyde på at de ikke mener at du har en somatisk sykdom?

Jeg ville gått til en ny lege for å få en annen mening, å slutte å lene deg på en naturmedisiner som helt klart utnytter deg!

Skrevet

OK - for det første: Bruk store bokstaver, mellomrom og avsnitt når du skriver. Ellers blir det helt umulig å orke å lese inleggene din.

Jeg forstår at du har det vanskelig. Jeg vil bare peke på at det høres temmelig paranoid ut og tro at nettopp du blir smittet igjen og igjen av et mystisk virus.

Hvordan kan det både være en epidemi, samtidig som ingen har hørt om det...?

Det at legene ikke gjøre noe, kan jo tyde på at de ikke mener at du har en somatisk sykdom?

Jeg ville gått til en ny lege for å få en annen mening, å slutte å lene deg på en naturmedisiner som helt klart utnytter deg!

Takk for hjelpa;o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...