Gå til innhold

Hvor mye melk?


trønder

Anbefalte innlegg

Har en jente født 010101. Altså litt over 2 uker, Ammingen går greit, og hun vokser og ser ut til å ha det bra.

Nå har jeg kjøpt meg brystpumpe, og har fått pumpet meg litt.

Det jeg lurer på er hvor mange ml. drikker et ca 2 uker gammelt barn? Er litt usikker på dette, da det er første gangen jeg har tenkt meg bort en kveld.

Håper noe kan svare meg på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vil tippe et sted mellom 50 og 100 ml. Jenta mi har leppe/kjeve/ganespalte og må drikke av flaske (klarer ikke å amme), og hun drakk bare 50 ml en god stund. Men, det er sikkert ganske individuelt. Sikkert lettere å drikke mer for en som klarer å suge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anette Huitfeldt, jordmor

Kjære trønder. Gratulerer med nyttårsbarnet. Et 2 ukers barn drikker i snitt et sted mellom 500 og 700 ml i døgnet. Hvis du har pumpet rundt 100 ml vil det være nok for et måltid ved denne alderen. Antagelig vil det bli noe til overs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...