Gå til innhold

Selvforakt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg må være verdens mest elendige menneske med null viljestyrke. Jeg våkner hver morgen i 5-tiden og ligger og grubler på hvordan jeg skal bli tynn, jeg legger store planer om mitt nye, fantastiske kosthold, jeg planlegger klærne jeg skal kjøpe meg og alt virker så enkelt.

Likevel er hver dag et nederlag, nå har jeg bare en bukse som passer, resten er for smått. Jeg eser ut og man skulle tro jeg var totalt viljeløs og uten evne til å gjøre noe med det.

Jeg vet jo at esingen skyldes at jeg spiser for mange kalorier, at jeg rører for lite på meg, at jeg har sluttet å røyke bidrar jo også med sitt, men det er jo ingen unnskylding. Det er jo likevel opp til MEG å gjøre noe med det? Hvorfor gjør jeg ikke noe? Hvorfor lar jeg meg selv forfalle på det viset? For hver dag som går og for hvert gram som kommer på stiger selvforakten. Er det kanskje fordi jeg elsker meg selv så lite? Er det derfor jeg mishandler kroppen min.

Gudene skal vite at jeg ønsker å være slank, jeg har ikke noe høyere ønske for tiden enn å kunne kle på meg klærne jeg har i skapet mitt. Det er min største drøm for tiden. Jeg kan derfor ikke fatte hvorfor jeg ikke klarer å oppfylle denne drømmen. Jeg vet akkurat hva som skal til.............. hvorfor?

Skrevet

Å være tjukk handler ikke om å være et dårlig menneske med dårlig viljestyrke. Det handler oftes om han psykiske og følelsesmessige behov som ikke blir tilfredsstilt, og at man tilfredstiller dem med mat. På den måten blir man tykk, og selvforakten blir ennå værre.

Jeg syntes at du skal gå inn på drphil.com og lese hva han skriver om overvekt, og hvordan det er mulig å komme seg ut av den vonde sirkelen.

Det å tenke dårlige tanker om seg selv hele dagen, kommer i allefall ikke til å hjelpe.

Du er ikke noe dårlig menneske fordi du er tykk. Men det kan hende at du trenger hjelp til å lære hvodan du skal tenke og leve anderledes, slik at du kan få en kropp du kan være fornøyd med.

Skrevet

Prøv Fedon - jeg har vært AKKURAT der du er. Man får en uimotståelig trang til å mutte i munn om man lider av insulilnresistens - du kan jo gi det et forsøk. Prøv å spis ting som har LAV GI - nemlig nøtter, enkelte frukter, grønnsaker, kjøtt, egg etc. etc. jeg lover - PLUTSELIG så merker du at du ikke går der og putter inn, mat er ikke noen "greie" lenger - og det er en befrielse. ! :)

Gå inn og ta en kikk på hva det er før du sier nei i alle fall :) (det er ikke en FETT-kur som noen elsker å fortelle)

http://www.drlindbergs.no/page/index.php?structid=-1&joinid=-1

Skrevet

Prøv Fedon - jeg har vært AKKURAT der du er. Man får en uimotståelig trang til å mutte i munn om man lider av insulilnresistens - du kan jo gi det et forsøk. Prøv å spis ting som har LAV GI - nemlig nøtter, enkelte frukter, grønnsaker, kjøtt, egg etc. etc. jeg lover - PLUTSELIG så merker du at du ikke går der og putter inn, mat er ikke noen "greie" lenger - og det er en befrielse. ! :)

Gå inn og ta en kikk på hva det er før du sier nei i alle fall :) (det er ikke en FETT-kur som noen elsker å fortelle)

http://www.drlindbergs.no/page/index.php?structid=-1&joinid=-1

Det må da bli dyrere?

Det er ikke snakk om billig kneip med syltetøy og kaviar eller eller to kjøttkaker med 4 poteter og 2 gulrøtter.

Jeg ser på oppskriftene og tenker at dette har ikke jeg råd til.

Gjest Bmi to mutch
Skrevet

http://forum.doktoronline.no/forum/bin/show.wa?msgid=2266062

La inn et innlegg om dette for ikke så lenge siden, hvis du vil lese de rådene som kom der. Selv har jeg gitt meg selv en frist på en måned. Hvis jeg ikke klarer å komme godt i gang blir jeg til å be om Reductil hos legen.

Ellers er slankedagbøker til god hjelp;

slankere.com

eller

slankenett.no

Gjest BMI to mutch
Skrevet

Det må da bli dyrere?

Det er ikke snakk om billig kneip med syltetøy og kaviar eller eller to kjøttkaker med 4 poteter og 2 gulrøtter.

Det du skisseres hadde man kanskje ikke blitt så feit av heller. Men vi som overspiser har nok et langt større budsjett enn dette.

Poenget med lav Gi mat er også at det er mer mettende. Du kan spise passe, og bli skikkelig mett. Jeg blir ikke mett av to brødskiver f.eks.

Ellers er jeg heldig som bor nær svenskegrensa slik at jeg får billig kyllingfilet

Skrevet

Det du skisseres hadde man kanskje ikke blitt så feit av heller. Men vi som overspiser har nok et langt større budsjett enn dette.

Poenget med lav Gi mat er også at det er mer mettende. Du kan spise passe, og bli skikkelig mett. Jeg blir ikke mett av to brødskiver f.eks.

Ellers er jeg heldig som bor nær svenskegrensa slik at jeg får billig kyllingfilet

Jeg synes svensketurer er slitsomme og så er det ingen andre enn meg som har lappen så jeg må kjøre begge veier sjøl.

Men det er billig kylling og karbonade deig der :o)

Skrevet

Å være tjukk handler ikke om å være et dårlig menneske med dårlig viljestyrke. Det handler oftes om han psykiske og følelsesmessige behov som ikke blir tilfredsstilt, og at man tilfredstiller dem med mat. På den måten blir man tykk, og selvforakten blir ennå værre.

Jeg syntes at du skal gå inn på drphil.com og lese hva han skriver om overvekt, og hvordan det er mulig å komme seg ut av den vonde sirkelen.

Det å tenke dårlige tanker om seg selv hele dagen, kommer i allefall ikke til å hjelpe.

Du er ikke noe dårlig menneske fordi du er tykk. Men det kan hende at du trenger hjelp til å lære hvodan du skal tenke og leve anderledes, slik at du kan få en kropp du kan være fornøyd med.

Du burde gå til en lege (spesialist) som har kunnskap om dette syndromet. Mange leger har jo det, selv om andre ikke har det. Ta gjerne med en utskrift av den artikkelen som Nils Håvard Dahl referer til nedenfor.

Stå på inntil du finner en lege som kan dette.

Men hold deg unna naturleger. De har IKKE nok kunnskap til å klare å skille hva som er hva når det gjelder dette, eller til å gi deg noen adekvat behandling. Det er bortkastete penger! Bruk heller de pengene til å gjøre noe hyggelig for deg selv, det vil antakelig gjøre mer for helsen din enn naturlegen!

Man vet ikke enda hva tretthetssynrom kommer av, men jeg tror du kan utelukke at du har blitt smittet av noe som helst. (dette er typisk "kvasi-kunnskap" som en naturlege kan komme med).

Derimot må du regne med at det kan ta lang tid (kanskje flere år?) med gradvis oppbygging før du er i form igjen. Aksepter at du fungerer i et "lavt gir" for tiden - og gi deg selv tid.

Ønsker deg lykke til!

Skrevet

Det må da bli dyrere?

Jeg handler på innvandrer-butikker - og kjøper de tingen jeg har råd til .) Eldorado bønner, og grønt som jeg også kjøpte før - svin og kyllingfileter fra Svinesund...etc. etc. :)

Skrevet

Du må ha et langsiktig mål og ikke forsøke å gjøre alt på en gang. Det blir for mye og du får ikke gjort en dritt av det du planlegger om morgenen. Bestem deg for en liten ting som er relativt enkelt å oppfylle, slik fortsetter du til du har gjennomført alle planene.

Skal du spise et helt brød så klarer du ikke å stappe hele brødet inn i kjeften på en gang. Du må først skjære det opp i skiver, så bite av en liten bit og tygge og svelge. Slik fortsetter du til hele brødet er spist opp.....skjønner?

Skrevet

Du burde gå til en lege (spesialist) som har kunnskap om dette syndromet. Mange leger har jo det, selv om andre ikke har det. Ta gjerne med en utskrift av den artikkelen som Nils Håvard Dahl referer til nedenfor.

Stå på inntil du finner en lege som kan dette.

Men hold deg unna naturleger. De har IKKE nok kunnskap til å klare å skille hva som er hva når det gjelder dette, eller til å gi deg noen adekvat behandling. Det er bortkastete penger! Bruk heller de pengene til å gjøre noe hyggelig for deg selv, det vil antakelig gjøre mer for helsen din enn naturlegen!

Man vet ikke enda hva tretthetssynrom kommer av, men jeg tror du kan utelukke at du har blitt smittet av noe som helst. (dette er typisk "kvasi-kunnskap" som en naturlege kan komme med).

Derimot må du regne med at det kan ta lang tid (kanskje flere år?) med gradvis oppbygging før du er i form igjen. Aksepter at du fungerer i et "lavt gir" for tiden - og gi deg selv tid.

Ønsker deg lykke til!

Dette er postet både til feil person og i feil tråd....

Skrevet

Dette er postet både til feil person og i feil tråd....

Oj, du har rett, innlegget ble plassert helt feil!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...