Gå til innhold

Kan du XHTML?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jobber med en oppgave her som handler om representasjoner av ø.

Oppgaven er som følger:

Skriv en kortfattet utgreiing om hvilke digitale representasjoner av bokstaven ø som

kan påtreffes i en XHTML-fil. Oversikten over de ulike mulighetene bør settes opp i

en tabell som viser hvilke(n) standard(er) som er brukt, og hvordan representasjonen

ser ut både i binær og heksadesimal. Hvilken representasjon er minst plasskrevende?

Hvilken er mest plasskrevende? Marker også i tabellen hvilke standarder som gir

tegnrepresentasjoner av fast lengde og hvilke som gir variabel lengde, og hvor mange

biter som brukes for en tegnrepresentasjon i hver av dem.

Det jeg sliter mest med er hvilke standarder man kan bruke i xhtml.

Skrevet

ISO Latin 1

Navn: ø

Desimalkode: ø

Hexadesimalt: ø

Mulig du skal ta med selve tegnet ø også som en representasjonsmetode? (Og ta alt dette med en klype salt ;-)

Skrevet

ISO Latin 1

Desimalkode: ø

Mulig du skal ta med selve tegnet ø også som en representasjonsmetode? (Og ta alt dette med en klype salt ;-)

Hehe - den ble faktisk litt ufrivillig morsom... Prøver på nytt:

Desimalt: ø

(Se også her: http://www1.tip.nl/~t876506/EntitiesXHTML1.html)

Skrevet

Hehe - den ble faktisk litt ufrivillig morsom... Prøver på nytt:

Desimalt: ø

(Se også her: http://www1.tip.nl/~t876506/EntitiesXHTML1.html)

Eh... til alle som nå tror jeg holder på å miste grepet, kan jeg fortelle at innlegget så anneledes ut når jeg publiserte det... (Da var ikke all HTML strippet...)

Nuvel...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...