Gjest Susie22 Skrevet 27. september 2004 Skrevet 27. september 2004 Har Canon S50 kamera med 5 megapixler. Når jeg skal sende bilder på mail til folk blir de for tunge og store. Hvordan få filene mindre og bildet mindre? Har Photoshop men kan det ikke Håper på hjelp! 0 Siter
Åsemor Skrevet 27. september 2004 Skrevet 27. september 2004 Åpne bildet i Photoshop. Så trykker du på Image-menyen, og så Image Size. Juster f.eks bredden til 300 eller noe i den duren. Gå så på fil - lagre som, og gi den nye filen et nytt navn, det kan være lurt å spare på den store fila til senere anledninger. 0 Siter
Gjest Susie22 Skrevet 3. oktober 2004 Skrevet 3. oktober 2004 Åpne bildet i Photoshop. Så trykker du på Image-menyen, og så Image Size. Juster f.eks bredden til 300 eller noe i den duren. Gå så på fil - lagre som, og gi den nye filen et nytt navn, det kan være lurt å spare på den store fila til senere anledninger. Tusen takk. You made my day! kan jeg spørre om et Photoshopspørsmål til? Hvordan kutter du bilder? Hvis du vil bare ha med én del av bildet? 0 Siter
Jeg er en annen Skrevet 3. oktober 2004 Skrevet 3. oktober 2004 Tusen takk. You made my day! kan jeg spørre om et Photoshopspørsmål til? Hvordan kutter du bilder? Hvis du vil bare ha med én del av bildet? Image -> crop 0 Siter
Gjest Susie22 Skrevet 3. oktober 2004 Skrevet 3. oktober 2004 Image -> crop Takk for svar, men når jeg går på "crop" får jeg ikke trykket på det, det er "passivt" om du forstår. Hva kan jeg gjøre med det? 0 Siter
Gjest Susie22 Skrevet 3. oktober 2004 Skrevet 3. oktober 2004 Image -> crop Versjonen av Photoshop heter 5.0 LE. Betyr det noe? At det er en ufullstendig versjon eller noe? 0 Siter
Gemini Skrevet 3. oktober 2004 Skrevet 3. oktober 2004 Takk for svar, men når jeg går på "crop" får jeg ikke trykket på det, det er "passivt" om du forstår. Hva kan jeg gjøre med det? Du må først finne et symbol med en stiplet firkant (eller en annen form), dvs. et ikon som lar deg merke det du vil "klippe ut" av originalbildet (altså det du vil sitte igjen med). Når dette er merket så går du på Image - Crop - og velger OK. Husk å lagre bildet med nytt navn (file - save as), slik at du beholder det opprinnelige bildet, i tilfelle du angrer eller vil ha et litt annet utsnitt senere osv. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.