Gå til innhold

Medisiner på blå resept/Dorthe

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg var på sykehuset sist gang så fikk jeg en sånn attest på at jeg måtte ha medisiner som man jeg ikke fikk på blå resept og så fikk jeg en resept på disse medisinene, på blå resept!!? Jeg var og skulle ta disse ut nå, men måtte betale full pris allikevel.

Finner ikke ut av dette her. Er det nå jeg må betale 1500 kr før jeg får noe tilbake eller får jeg disse pengene tilbake i sin helhet når jeg sender inn det jeg fikk fra sykehuset til trygdekontoret.

Redd for å bli lurt :)

Skrev Dorthe i tittelen jeg for du har hjulpet meg før. Men hvis det er noen andre som vet så svar dere også.

Skrevet

Hvis det er søkt om at medikamentene skal omfattes av blåreseptordningen, så må du sende inn papirene til trygdekontoret slik at de kan gjøre et særskilt vedtak på dette. Før du har fått vedtaket, må du betale alt selv.

Hvis du får positivt vedtak, vil du kun måtte betale egenandel på medikamentene inntil du har fått frikort og du vil få refundert det du la ut i dag i sin helhet (evt. minus egenandel dersom du ikke har frikort).

Den ordningen hvor du får refundert 90 % av beløp over 1500,- gjelder "hvite resepter ".

Vet ikke helt om dette ble forståelig men...

Skrevet

Hvis det er søkt om at medikamentene skal omfattes av blåreseptordningen, så må du sende inn papirene til trygdekontoret slik at de kan gjøre et særskilt vedtak på dette. Før du har fått vedtaket, må du betale alt selv.

Hvis du får positivt vedtak, vil du kun måtte betale egenandel på medikamentene inntil du har fått frikort og du vil få refundert det du la ut i dag i sin helhet (evt. minus egenandel dersom du ikke har frikort).

Den ordningen hvor du får refundert 90 % av beløp over 1500,- gjelder "hvite resepter ".

Vet ikke helt om dette ble forståelig men...

Takk for svar frosken. Vet du om det vil si at det er bare den siste resepten jeg kan søke tilbakebetaling for, den som stod på blå resept, de to forrige (samme medisin) stod på hvit resept.

Sender inn alle kvitteringene. Det er jo ikke så sjelden de gjør feil på trygdekontoret. Hun på apoteket holdt på å gi meg medisinen gratis :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...