Gå til innhold

Det kommer an på øye som ser...

Anbefalte innlegg

Jenta vår begynte i første klasse i høst og har akkurat begynt å gå på besøk til nye klassevenninner.

Må bare fortelle hva som skjedde da jeg hentet henne hjemme hos ei jente nå i kveld:

Denne klassevenninnen har en storesøster som går i 3. klasse, og hun spurte meg hvorfor datteren vår var brun.

Jeg fortalte at hun var født i Colombia, og at hun hadde vært i magen til colombiamammaen som også var brun. Jentene syntes det var spennende å høre om Colombia og adopsjon. Datteren vår har vært tilbake i C da vi hentet en lillebror, så hun kunne selv delta i samtalen ved å fortelle om sine minner og opplevelser fra fødelandet.

Jentenes foreldre var også tilstede,og i løpet av samtalen så sa mamma´n:"Ja, søskenbarna deres er jo født i Korea, de er også adopterte slik som NN. Det har vi fortalt dere."

Da kom det fra jenta på 8:

"HVA er det ikke tante XX som har født dem???? De er jo prikk like tante!!!

Hører med til historien at tanta deres er typisk lys og nordisk, mens barna altså koreanske...

Sier litt om hvor godt barna våre "glir inn" selv om de skiller seg ut utseendemessig.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/159675-det-kommer-an-p%C3%A5-%C3%B8ye-som-ser/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Koselig historie :-)

Bella vår var veldig plaget av hoste forrige vinter, og min omsorgsfulle mor lurte på om vi hadde testet henne for allergi "for du må jo huske på at både du og LA (min mann) er allergiske!"....

Jeg lo godt og påpekte at det nok var arvelig, men ikke særlig smittsomt ;o)

Beste hilsen fra

Gjest Linn fra Stavanger

En tidligere kollega av meg som er adoptert fra Korea var høygravid, og var akkurat som de fleste høygravide litt spent på fødselen, om hun kom til å gå over tida etc.

En god venninne av henne sa da følgende stjernekommentar: Snakk litt med din mor hvordan hun hadde det. De andre som hørte på var enige. Min kollega så en smule uforstående ut og sa: Dere husker vel at jeg er adoptert?

Veninnen unskyldte seg og min kollega lo godt..., og sa at hun hun følte at hun skled rimelig godt inn i mengden.

Kjærlighet gjør fargeblind,- det er helt sikkert!!!

En av tantene i barnehagen til "snuppa" vår kommenterte at "snuppa" hadde litt eksem bak ørene, hvorpå jeg klarte å svare at det hadde jeg når jeg var på hennes alder også...

Vi fikk oss en god latter begge to da jeg skjønte hva jeg hadde sagt!

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...