Gå til innhold

Kviser...litt.

Gjest Sol og sommer, hvor er du?

Anbefalte innlegg

Gjest Sol og sommer, hvor er du?
Skrevet

Okei, her kommer kanskje noe som noen vil kalle et luksusproblem, men jeg håper noen tar seg tid til å svare meg likevel, for det oppfattes ikke som et luksusproblem for meg.

Da jeg var 12-13 år begynte jeg å få kviser, sånn normalt som noen får. Men det var så mange som bemerket det:

1. Husker en gang etter vi hadde tatt klassebilder i 6. klasse, skulle vi skrive bakpå dem - hilsener til hverandre. Da var det en gutt som skrev "du er så jævlig stygg".

2. En liten gutt spurte meg hva de stygge prikkene i ansiktet mitt var for noe

3. To jenter jeg kjente litt traff jeg på bussen, var vel rundt 13 år da. Hu ene spurte meg hva jeg hadde i ansiktet, og jeg visste ikke helt hva jeg skulle si. Syntes det var så flaut. Så sa hun ene; "det er sånn kviser du får som du kan få hvis du spiser mye snop". Da sa hu andre "er det?? Og da skal iallefall IKKE jeg spise mere snop!!"

3. En populær gutt i klassen tenker et ansikt, og prikker det hele med kulepenn, og sier at det er meg.

Og hele ungdomsstiden har dette vært et problem for meg, selv om jeg ikke akkurat har hatt pizzatryne. Nå er jeg 21 år, og så lei så lei av å bekymre meg for høsten og vinteren som kommer pga av at da kommer kvisene også. Jeg vet jeg ikke har så mye, men det plager meg noe helt enormt. Vil bare ha normal hud nå, en voksen hud. Er lei av at det skal være et stressmoment, og noe som gjør meg deppa og mister selvtillitten av det. Derfor tenker jeg om jeg kan begynne på noe, FØR "resten" av kvisene setter inn. Skjønner dere?

Jeg har fått Dalacin, tetracykliner og noe annet stæsj, men det er liksom bare noe som hjelper litt, men som jeg likevel vel må smøre på, vente og se om det hjelper, for så å oppdage at "nei, ikke fikk jeg fin hud denne gangen heller". Hele tiden måtte stresse over det. Jeg er SÅ lei av det.

Poenget mitt er om jeg kan gå til en hudlege å få hjelp èn gang for alle. Kommer han/hun til å ta meg seriøst? Hva skal til? Jeg vil, jeg vil, jeg vil ha en høst uten at det skal hemme meg. Er redd for at gutter som er intresserte i meg, skal se nærmere på meg, og da innse at jeg ikke er "pen" likevel - og jeg tror ikke jeg klarer en avvsining av den sort!

Og hvis jeg går til hudlege, må jeg bestille tid hos fastlegen først, og så henviser hun meg, eller kan jeg på et vis gå direkte. Synes på èn måte det er litt flaut å gå tilfastlegen min, da jeg kanskje bare blir sett på som forfengelig, men dette ER et problem for meg.

Skrevet

Diana p-piller hjelper deg nesten garantert. Jeg har planer om å begynne på de nå, etter å ha hørt at de hjelper veldig mot uren hud. Ei venninne av meg har ingen kviser nå 2 måneder etter at hun begynte med Diane.

Gjest Kvuser....litt.
Skrevet

Diana p-piller hjelper deg nesten garantert. Jeg har planer om å begynne på de nå, etter å ha hørt at de hjelper veldig mot uren hud. Ei venninne av meg har ingen kviser nå 2 måneder etter at hun begynte med Diane.

Hvordan var hennes hud, da? Hva var hudproblemet hennes, liksom? Store byller, svarte porer eller litt småkviser? jeg har småkviser og sorte porer...

(Takk for svar, forresten!)

Skrevet

Hvordan var hennes hud, da? Hva var hudproblemet hennes, liksom? Store byller, svarte porer eller litt småkviser? jeg har småkviser og sorte porer...

(Takk for svar, forresten!)

Generelt fet hud som stadig ble fylt med små kviser og masse smarte porer som hun klemte på hele tiden. Hun er bra ut nå. Skal se om jeg får meg de jeg også..

Gjest thetraveller
Skrevet

Jeg hadde også store problemer (for meg) med huden en lang periode, og var til slutt så desperat at jeg ba fastlegen min om henvisning til hudspesialist.

Jeg har fått kur på kur med tetracycliner (hvor lenge kan DET være bra?), prøvd diverse kremer, og det som faktisk fungerte best var lysbehandling i et sånt "stående" solarium. Det må man ta ofte, og selv om det bare er snakk om sekunder hver gang, så hjelper det på sikt. Kan kanskje være noe for deg?

Håper du blir kvitt problemet ditt!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...