Gå til innhold

spm ang. pauser på arb. plassen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann. Jeg prøver å legge inn spm her i tilfelle noen kan svare meg på dette spm.

Det jeg lurer på er om vi har rett til pauser utenom den vanlig matpausen som normalt er på en halv time? Butikksjefen har nemlig plutselig fått for seg at vi ikke får lov til å ta en to min. for en røyk osv.

Jeg jobber innen handel og kontor. Vil dette event. være nedskrevet i vår tariffavtale? Har ikke lest den, har jeg krav på det? Er det butikksjefen jeg må henvende meg til da?

Mvh.

Videoannonse
Annonse
Gjest ...ikke røyker!!
Skrevet

Jeg hater folk som hele tiden skal ta seg røykepauser å blir sittende aldri så lenge med den ekle røyken sin.

Min jobb er ofte hektisk og skulle gjerne hatt en 5.minutter av og til. Men kan har ikke røyken som unnskyldning.

Syns sjefen din gjør helt rett jeg..

IngenLurerDenneGutten
Skrevet

Jeg hater folk som hele tiden skal ta seg røykepauser å blir sittende aldri så lenge med den ekle røyken sin.

Min jobb er ofte hektisk og skulle gjerne hatt en 5.minutter av og til. Men kan har ikke røyken som unnskyldning.

Dette innlegget vil ikke jeg ha skylda for Dorthe:-)

Det er skrevet av en ordentlig grinebiter.

Skrevet

Ifølge røykeloven er ingen arbeidsgiver forpliktet til å legge forholdene til rette for røyking. Arbeidstakerne har heller ikke krav på egne røykepauser. Loven sier også at arbeidsgiveren kan forlange at en arbeidsplass skal være helt røykfri.

Gjest santaamaria
Skrevet

Samme problem der hvor jeg jobber. "Jeg skal bare ta meg en røykepause på to min." Så blir de borte i 10 min. Dette syns ikke vi som ikke røyker er rettferdig så vi begynte også å ta såkalte røykepauser. Da begynte sjefen å reagere siden alle tok hyppige "røykepauer" og det ble bestemt at alle kunne få en pause på 5 min hver 3.time time så det ble rettferdig. Fin løsning som fungerer hos oss.

Skrevet

Dere har ikke krav på pauser utenom lunsjpausen.

Men det er noe med at en skal kunne variere arbeidsoppgavene annenhver time, tror jeg. Men dette er ofte blitt omgjort til 5minutter; eller røykepauser.

Skrevet

Dette innlegget vil ikke jeg ha skylda for Dorthe:-)

Det er skrevet av en ordentlig grinebiter.

Det er bra de at det ikke er du som er sånn en diskriminerer. Forresten har jeg ikke begynt å røyke igjen. Jeg snuser litt i steden. Kan ikke gå fra 30 til 0 på 1-2-3. Det er farlig når man er så nikotinavhengig ;o)

Skrevet

Da jeg jobbet var det pause for alle et kvarter etter to timer + en matpause. Folk jobber ikke effektivt i mange timer i strekk

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...