Gå til innhold

Er det flått bitt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min har vært på fjelltur fra lørdag til søndag,ligget ute i lavvo.

I kveld merket han svie i hodebunnen.

Da jeg skulle se hva det var så jeg en hvit flekk med rød ring rundt.

Flekken er på størrelse med en femtiøring,det er "vått"i midten.

Jeg kan ikke se noe dyr der.

Har vært til legen nå i kveld å han var veldig usikker på om det var flått bitt,vi skulle ikke begynne behandling ennå men komme tilbake om et par dager.

Noen som vet bedre om dette enn meg?

Har aldri sett flått og bitt før.

Finnes det noe bilde av flåttstikk på nettet?

Skal jeg slå meg til ro med doktorens anbefaling?

"bekymret nå"

Skrevet

Det er iallefall veldig vanlig at barn får flåttbitt i hodebunnen og bak ørene. Dette _kan_ høres ut som flåttbitt der flåtten har falt av. Jeg ville bedt legen ta blodprøve av gutten din for å sjekke om han har fått borreliainfeksjon. Har han det, vil han få antibiotikabehandling og bli kjapt frisk igjen.

Aldri sikkert det er flått, men greit å være på den sikre siden!

Skrevet

Det er iallefall veldig vanlig at barn får flåttbitt i hodebunnen og bak ørene. Dette _kan_ høres ut som flåttbitt der flåtten har falt av. Jeg ville bedt legen ta blodprøve av gutten din for å sjekke om han har fått borreliainfeksjon. Har han det, vil han få antibiotikabehandling og bli kjapt frisk igjen.

Aldri sikkert det er flått, men greit å være på den sikre siden!

Det blir antibiotika fra onsdag hvis det ikke kommer bort eller legen finner ut at det er noe annet.

En ting han også trodde det kunne være var sopp.

Har nå sett en del bilder av flått bitt og sopp,det ligner faktisk litt på begge så jeg synes det er vanskelig å finne ut om det er det ene eller andre.

Går det an å finne ut på blodprøver da?

Rart ikke legen tok det da.

Legen hadde vært borti bare ett tilfelle av flått bitt før.

Skrevet

Vi har blitt bitt av flått noen ganger. På oss har det klødd skikkelig etter at vi har tatt ut flåtten (da har den ikke sittet lenge, toppen et døgn). Ikke svidd...

Skrevet

Det blir antibiotika fra onsdag hvis det ikke kommer bort eller legen finner ut at det er noe annet.

En ting han også trodde det kunne være var sopp.

Har nå sett en del bilder av flått bitt og sopp,det ligner faktisk litt på begge så jeg synes det er vanskelig å finne ut om det er det ene eller andre.

Går det an å finne ut på blodprøver da?

Rart ikke legen tok det da.

Legen hadde vært borti bare ett tilfelle av flått bitt før.

Ja, de kan ta en spesiell blodprøve for å finne det ut. En jeg kjenner fikk borrelia i sommer. Hun hadde en rød flekk i hodet, men kom seg ikke til legen før hun ble plaget av leddsmerter og hodepine. En eller to uker på daglig antibiotika tok knekken på bakterien. En venninne av meg er sykepleier. Hun sier de har flere pasienter inne for antibiotikabehandling mot borrelia nå for tiden.

Skrevet

Ja, de kan ta en spesiell blodprøve for å finne det ut. En jeg kjenner fikk borrelia i sommer. Hun hadde en rød flekk i hodet, men kom seg ikke til legen før hun ble plaget av leddsmerter og hodepine. En eller to uker på daglig antibiotika tok knekken på bakterien. En venninne av meg er sykepleier. Hun sier de har flere pasienter inne for antibiotikabehandling mot borrelia nå for tiden.

Håper de sjekker det bedre når han skal til legen i morgen.

Han kan vel få antibiotika hjemme eller må han innlegges?

Skrevet

Håper de sjekker det bedre når han skal til legen i morgen.

Han kan vel få antibiotika hjemme eller må han innlegges?

Hun jeg kjenner som fikk borrelia i sommer måtte på sykehuset hver dag for å få satt antibiotika intravenøst. Bor man langt unna sykehuset må man kanskje innlegges?

Du får holde oss oppdatert da!

Lykke til :o)

Skrevet

Hun jeg kjenner som fikk borrelia i sommer måtte på sykehuset hver dag for å få satt antibiotika intravenøst. Bor man langt unna sykehuset må man kanskje innlegges?

Du får holde oss oppdatert da!

Lykke til :o)

Bor ikke så veldig langt fra sykehuset.

Men å kjøre dit hver dag i opp til 14 dager ser jeg mørkt på.

Jeg skal skrive her i morgen etter legetimen.

Skrevet

Bor ikke så veldig langt fra sykehuset.

Men å kjøre dit hver dag i opp til 14 dager ser jeg mørkt på.

Jeg skal skrive her i morgen etter legetimen.

Barnet jeg kjenner fikk sykepleier til skolen hver dag for å sette antibiotikaen. De er sikkert litt fleksible når folk må på skole/jobb etc.

Skrevet

Barnet jeg kjenner fikk sykepleier til skolen hver dag for å sette antibiotikaen. De er sikkert litt fleksible når folk må på skole/jobb etc.

Nå har vi fått bekreftet at det ikke er flått.

Skrevet

Nå har vi fått bekreftet at det ikke er flått.

Det var godt å høre:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...