Gå til innhold

Bil... skifte av tannreim... kostnader og sånt...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde bilen inne til service idag, og de påpekte at tannreima hadde begynt å få noen sprekker. Den burde jeg få skiftet raskt. Javel... Det skulle de ha 6500,- for samt at jeg jo også måtte skifte vannpumpa samtidig... for det lønte seg. I forvirrelsen og stress med å komme meg videre, glemte jeg å høre hvorfor tannreima allerede(?) hadde fått sprekker. Bilen er kjørt 50' km, 2001-mod., TDI... Har IKKE lyst til å koste på den nærmere 7500,- når jeg skal levere den inn i midten av desember (er leasing-bil, dette)

Hva mener de bilkyndige her? ;-)

Skrevet

Dette gjelder en syk bil så forumet er vel kansje riktig!

2001 mod Tdi pumpedyse har 60000 km interval på regreima. og dette tror jeg VW garanterer. Ryker reima koster det kjapt 40 tusen!!

Skrevet

Har reima fått sprekker bør du skifte den omgående. Du bør ikke kjøre med den i det hele tatt, for ryker dette, så koster det flere ti-tusener.

Jeg vet ikke intervallet på denne type bil, men normal pris for bytte av reim koster ca. 2.500 kr. Selve reima koster mellom 2 til 400 kroner.

Enten er det antall kjørte km som tilsier om du bør skifte reima eller antall år. De som kjører lite så er det antall år som gjelder.Det varierer fra bil til bil, men 3 til 4 år er ganske vanlig.

Men det er rart at vannpumpa må skiftes etter bare 50.000 km.

Mitt råd er at du skifter reima ett annet sted og venter med vannpumpa. Den kan byttes senere uten problemer.

IngenLurerDenneGutten
Skrevet

Jeg har hatt en Audi 2,8E, på den skulle vannpumpa skiftes etter hundretusen-intervall, det samme med reima.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...