Gå til innhold

Så glad :-)))))


Gjest don_juan_lover

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 309
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Moraki

    34

  • Dorthe

    27

  • Mistera

    8

  • IngenLurerDenneGutten

    7

Hør her Mistera. Det er sikkert veldig enkelt for deg der og skrive slik du gjør nå. Men har du noen gang prøvd å se saken fra min side? Når du liker en så godt og den andre personen vet det, da blir det ikke enkelt å snakke slik som jeg tror at samtalen imorgen vil komme frem.

Hør her don_juan_lover, jeg har selv vært i din situasjon der jeg ikke kan få den jeg vil ha, men jeg har ikke utviklet de tendenser som du her beskriver... jeg kan aldri sette meg inn i din situasjon da vi reagerer ganske så ulikt (heldigvis) på samme situasjon.

Dette er en del av livet, og da jeg var på din alder så hadde jeg heller ikke ditt syn på saken, livet går videre samma hva, dessuten har jeg ikke dine egenskaper som å falle pladask før jeg kjenner situasjonen og reagerer der etter.

Sjalusien som du tydeligvis har i deg kan være en ganske så farlig fiende, om den ikke hanskes på en ordentlig måte!

JEG syntes du burde lære deg selv bedre å kjenne, lære deg hva som er forskjellen på kjærlighet og betatthet, hva som er forskjellen på flørting og en vennlig henvendelse fra det motsatte kjønn.

DU har tydelig misoppfattet det denne jenta vil, og utifra det du skriver her så vil hun ikke være annet enn vennen din. Og det må¨du nesten bare godta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest don_juan_lover

Hør her don_juan_lover, jeg har selv vært i din situasjon der jeg ikke kan få den jeg vil ha, men jeg har ikke utviklet de tendenser som du her beskriver... jeg kan aldri sette meg inn i din situasjon da vi reagerer ganske så ulikt (heldigvis) på samme situasjon.

Dette er en del av livet, og da jeg var på din alder så hadde jeg heller ikke ditt syn på saken, livet går videre samma hva, dessuten har jeg ikke dine egenskaper som å falle pladask før jeg kjenner situasjonen og reagerer der etter.

Sjalusien som du tydeligvis har i deg kan være en ganske så farlig fiende, om den ikke hanskes på en ordentlig måte!

JEG syntes du burde lære deg selv bedre å kjenne, lære deg hva som er forskjellen på kjærlighet og betatthet, hva som er forskjellen på flørting og en vennlig henvendelse fra det motsatte kjønn.

DU har tydelig misoppfattet det denne jenta vil, og utifra det du skriver her så vil hun ikke være annet enn vennen din. Og det må¨du nesten bare godta.

ble nettopp spurt om jeg ville finne på noe sammen med henne ikveld.

jeg er helt enig med deg. men slik er nå livet da, en læringsprosess. det er også fint at personer som dere finnes som kan sette en stakkar på rett spor igjen.

takk for alt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest narsissisme

ved at jeg fikk følelser for henne

Jo, men hvordan hadde det innvirkning på dette med å si ifra til henne om ryktene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, nå er følelsene mine rimelig forvirret. Jeg vet ikke hva jeg skal tro. En ting vet jeg, mye av det jeg skrev var for å bli kvitt henne fra hukommelsen min men det var visst en dårlig taktikk. Jeg må bare erkjenne overfor meg selv at jeg er glad i henne og vil ikke glemme henne med det første (sukk). Hun er ikke spesielt pen eller sånn så hva gjør at jeg, en gutt på 24 er så glad i henne? Hun er snart 18.

Det som satte følelsene i svinv var en sms jeg fikk fra henne. Dette sto der: "Heisann ****** ;-) jg har fri imorgen og lurte på du ville ble med og ta en kaffe imorgen?gla i deg tøffen klem."

Jeg vet sannelig ikke hva jeg skal si. ¨Det jeg frykter er at hun skal begynne å snakke om en annen gutt hun har truffet og jeg vet at jeg vanskelig vil kunne skjlule mine følelser der. Jeg fattet ikke først hvem som hadde sendt smsen men ved å sjekke ut fant jeg at det var henne. Jeg har nemlig slettet nummeret hennes fra mobilen min og slettet henne fra MSN. Jeg er et sånt menneske at hvis jeg blir såret eller ikke liker en person så kutter jeg dem ut av mitt liv. Hadde en krangel med min far, en heftig krangel, og snakket ikke med han på nesten 3 måneder enda vi bodde i det samme huset.

Jeg ber dere ydmykt som leser dette innlegget om vennligst ikke la de andre tåpelige innleggene mine komme i veien for å vurdere dette på nytt.

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Trodde at ved å være så kald som jeg var at hun ville glemme meg. Har ikke sett hverandre siden torsdag for en uke siden. Jeg trodde at hun ville tro at jeg hadde gitt blaffen i henne ved å være så kald somjeg var. Jeg har ikke sendt henne sms heller siden mandag og det var fordi hun sendte meg. Jeg hadde lyst til å svelge smerten av nok en gang få avslag og komme meg i gang igjen på nytt men slik var det ikke. Kanskje tenker jeg også feil? Kanskje kan man bare ikke fortrenge slikt sånn uten videre?

Åååå, jeg skjønner ingenting je....

- don_juan_lover

Det er godt du tar til vettet og hører på det vi prøver å fortelle deg. Ingenlurerdennegutten hadde jo rett i det han skrev.

Selvfølgelig skal du gå å treffe damen hvis du har lyst til det. Men ikke bruk det mot henne det du har skrevet her. Du må lære deg at fortid er fortid og den har du faktisk ikke noe med.

Så respektere henne uansett hva hun har gjort tidligere. Hvis ikke så spar henne for den opplevelsen det da vil bli å ha et forhold til deg. Respekt er viktig og det er hvordan hun oppfører seg mot deg som teller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest don_juan_lover

Det er godt du tar til vettet og hører på det vi prøver å fortelle deg. Ingenlurerdennegutten hadde jo rett i det han skrev.

Selvfølgelig skal du gå å treffe damen hvis du har lyst til det. Men ikke bruk det mot henne det du har skrevet her. Du må lære deg at fortid er fortid og den har du faktisk ikke noe med.

Så respektere henne uansett hva hun har gjort tidligere. Hvis ikke så spar henne for den opplevelsen det da vil bli å ha et forhold til deg. Respekt er viktig og det er hvordan hun oppfører seg mot deg som teller.

På vei til biblioteket støtte jeg på henne. Hun ser meg og vinker på meg og begge møtes. Jeg gav henne en klem og jammen var det ikke koselig. Jeg er glad i henne og det beste jeg kan gjøre er faktisk å respeketere henne noe jeg lærte etter å a snakket med dere. Dere fikk jammen satt meg på plass og det er kjempebra. Tusen hjertelig takk for det. Je kan ikke bare sparke folk ut av livet mitt heller. Neste gang får jeg kanskje problemer med mamma og skal jeg da kaste henne ut av mitt liv? Nei, jeg må leve med dette.

Dermed har jeg bestemt meg for følgende: jeg skal være der for henne. Hun skal vite at hun har en god venn hun kan snakke med når hun har problemer. Jeg skal behandle henne bra og ikke slik jeg hadde tenkt. Hennes fortid gir jeg blaffen i og også det hun gjør. Vennskap betyr også noe. Det faktum at hun tar kontakt til tross for at jeg har vært "slik" jeg var viser at hun har respekt for meg og kanskje ikke vil miste meg som venn. Da har jeg heller ikke råd til å miste henne som en god venn.

Jeg føler meg bra nå men av andre grunner. Jeg føler at jeg er på vei til å bli et bedre menneske. Empati er noe jeg må lære meg, jeg er tross alt ikke alene på denne planeten. Man blir ikke et godt menneske hvis alt skal dreie om en selv.

Så nok en gang takker jeg dere for å ha åpnet øynene mine. Det har vært en vond tid og jeg skjønner ikke at en person som meg har kommet med så mye gift som jeg gjorde. Jeg liker /elsker henne ja, men jeg kan også vise min oppmerksomhet for henne ved å være en god venn for henne. Jeg tjener på dette ved at jeg endrer meg selv.

Nok en gang: Tusen takk :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest tjohooo

Jeg synes vi bør tro ham på hans ord.

Når det er sagt, synes jeg du har veldig gode innlegg i denne tråden her.

Ok, av prinsipp så burde vi vel det. Samtidig burde vi, med samfallende alder, tegnsetting og "story" i bakhodet, tenke oss om neste gang før vi tar det for god fisk at den som skriver inn her er verdens snilleste og "fortjener noe bedre" enn den han/hun skriver om:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tjohooo

I tillegg skriver han ett sted at hun er 18 år, og et annet sted at hun spontanabborterte da hun var 20....

Det er bare en som er ute etter å ha det litt morsomt på andres bekostning.....

Gått ganske grundig til verks da i såfall... (tegnsetting)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, av prinsipp så burde vi vel det. Samtidig burde vi, med samfallende alder, tegnsetting og "story" i bakhodet, tenke oss om neste gang før vi tar det for god fisk at den som skriver inn her er verdens snilleste og "fortjener noe bedre" enn den han/hun skriver om:)

Jeg ser litt annerledes på dette. Jeg synes ikke vi skal være opptatt av å "ta" eller "avsløre" noen. Dette er et helsenettsted, det er ikke primært en skravlekafe. Det er naturlig at folk med problemer av ymse slag søker hit. Noen av disse sliter.

Jeg synes vi skal møte alle slik de velger å presentere seg og sine problemer her og nå. Og det gjelder enten de velger å kalle seg don juan lover eller "ikke signert" eller hva det nå enn måtte være.

Om jeg selv klarer å etterleve dette, er jeg ikke så sikker på. Men jeg ønsker å gjøre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

absolutt ikke deilig. derfor er det bra å ha dere som kan sette meg på rett spor igje.

tusen hjertelig takk :-)

Hvordan går det med psykologhjelpen. Du får hjelp, gjør du ikke det? For å være helt ærlig, så virker det som om du sliter. Med mindre du da har kost deg med å spinne opp denne tråden. Da sliter du i tilfelle enda mer.

Er denne jenta hun som jobbet i butikk eller en annen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...