Gjest en liten stakkar Skrevet 28. september 2004 Skrevet 28. september 2004 hvor kan jeg få tak i p-piller i dag uten at jeg må innom legen? det er viktig at jeg får dem i dag 0 Siter
Gjest miamaja Skrevet 28. september 2004 Skrevet 28. september 2004 På helsestasjon for ungdom behøver ikke jenter fra og med 16 til og med 19 år lenger å betale for p-piller. For å få p-piller må du fremdeles ha resept, men du slipper da å betale på apoteket når du henter dem. Dette er nytt fra 01.01.02. Resepten kan du få hos legen på helsestasjonen for ungdom. Ta kontakt med helsestasjonen der hvor du bor, så blir du enten satt over eller får et telefonnummer direkte. MEN, hva er det som gjør at du MÅ ha di i dag? 0 Siter
Gjest tips Skrevet 28. september 2004 Skrevet 28. september 2004 Hvis du allerede har fått resept,men den er brukt opp eller du har forlagt den, kan du ringe legen 8som ga deg resepten) og be om hat legekontoret ringer inn en resept på nærmeste apotek. Da får du et brett / en pakke, slik at du får tid til å bestille legetime før du trenger ny resept. Du kan kontakte helsestasjonen. 0 Siter
Moraki Skrevet 28. september 2004 Skrevet 28. september 2004 På helsestasjon for ungdom behøver ikke jenter fra og med 16 til og med 19 år lenger å betale for p-piller. For å få p-piller må du fremdeles ha resept, men du slipper da å betale på apoteket når du henter dem. Dette er nytt fra 01.01.02. Resepten kan du få hos legen på helsestasjonen for ungdom. Ta kontakt med helsestasjonen der hvor du bor, så blir du enten satt over eller får et telefonnummer direkte. MEN, hva er det som gjør at du MÅ ha di i dag? fordi jeg fikk mensen i dag 0 Siter
Gjest miamaja Skrevet 28. september 2004 Skrevet 28. september 2004 fordi jeg fikk mensen i dag Hvis du går fast på p-piller, så vil jeg tro det bare er å ringe legesenteret å få di til å ordne en resept. Det pleier jeg å gjøre når det er resept på medisin jeg bruker fast. De faxer resepten til apoteket også. 0 Siter
Gjest kommer an på Skrevet 28. september 2004 Skrevet 28. september 2004 fordi jeg fikk mensen i dag Har du resept (som er brukt opp) eller skal du starte for første gang? 0 Siter
Moraki Skrevet 28. september 2004 Skrevet 28. september 2004 Hvis du går fast på p-piller, så vil jeg tro det bare er å ringe legesenteret å få di til å ordne en resept. Det pleier jeg å gjøre når det er resept på medisin jeg bruker fast. De faxer resepten til apoteket også. Hun hadde ikke brukt de før. Men det er i orden nå, I have taken care of it. Skal ha for megselv også i dag så jeg kan ordne for henne også. 0 Siter
Gjest miamaja Skrevet 28. september 2004 Skrevet 28. september 2004 Hun hadde ikke brukt de før. Men det er i orden nå, I have taken care of it. Skal ha for megselv også i dag så jeg kan ordne for henne også. Så hun skal få p-piller av deg på din resept?? 0 Siter
Gjest blodtrykksjekk Skrevet 28. september 2004 Skrevet 28. september 2004 Hun hadde ikke brukt de før. Men det er i orden nå, I have taken care of it. Skal ha for megselv også i dag så jeg kan ordne for henne også. Så du sjekker blodtrykk osv på henne, istedetfor legen / helsesøster? Min kusine fikk blodpropp av p-piller,, hun hadde latt være å gå til legen først, hvis hun hadde gjort det hadde det kanskje kommet for en dag at hun var en av de som var disponert for dette og ikke burde bruke p-piller. 0 Siter
Moraki Skrevet 28. september 2004 Skrevet 28. september 2004 Så du sjekker blodtrykk osv på henne, istedetfor legen / helsesøster? Min kusine fikk blodpropp av p-piller,, hun hadde latt være å gå til legen først, hvis hun hadde gjort det hadde det kanskje kommet for en dag at hun var en av de som var disponert for dette og ikke burde bruke p-piller. Takk for svar. Som dere sikkert har sett, så var det ikke jeg som skrev innlegget, men en annen jente her hjemme som logget seg på som meg, men glemte å skifte navn. Det er ikke noe i veien med blodtrykket hennes eller noe annet, så det er ikke noe problem. 0 Siter
Lucretia Skrevet 28. september 2004 Skrevet 28. september 2004 Hvis du går fast på p-piller, så vil jeg tro det bare er å ringe legesenteret å få di til å ordne en resept. Det pleier jeg å gjøre når det er resept på medisin jeg bruker fast. De faxer resepten til apoteket også. sånn pleier også jeg å gjøre, bare at jeg må vente 2-3 dager før jeg kan hente den. 0 Siter
Gjest miamaja Skrevet 28. september 2004 Skrevet 28. september 2004 sånn pleier også jeg å gjøre, bare at jeg må vente 2-3 dager før jeg kan hente den. Jeg må også vente i 2-3 dager hvis jeg ikke ber om å få det samme dag. Har aldri vært noe problem å fått den samme dag om jeg ønsket det. 0 Siter
Gjest papirtiger Skrevet 29. september 2004 Skrevet 29. september 2004 Takk for svar. Som dere sikkert har sett, så var det ikke jeg som skrev innlegget, men en annen jente her hjemme som logget seg på som meg, men glemte å skifte navn. Det er ikke noe i veien med blodtrykket hennes eller noe annet, så det er ikke noe problem. Du gir henne p-piller uansett hva vi skriver, men du er rimelig uansvarlig som gjør det. Jovisst er det sjeldent jenter får problemer av p-piller, men det skjer.. Hun bør sjekke seg hos legen, hva du _tror_ om hennes helse er unyttig i denne sammenhengen. 0 Siter
Moraki Skrevet 29. september 2004 Skrevet 29. september 2004 Du gir henne p-piller uansett hva vi skriver, men du er rimelig uansvarlig som gjør det. Jovisst er det sjeldent jenter får problemer av p-piller, men det skjer.. Hun bør sjekke seg hos legen, hva du _tror_ om hennes helse er unyttig i denne sammenhengen. JEG har sjekket henne! 0 Siter
favn Skrevet 30. september 2004 Skrevet 30. september 2004 Hun hadde ikke brukt de før. Men det er i orden nå, I have taken care of it. Skal ha for megselv også i dag så jeg kan ordne for henne også. Totalt uansvarlig! Fy. 0 Siter
Gjest miamaja Skrevet 30. september 2004 Skrevet 30. september 2004 JEG har sjekket henne! Så du er lege eller noe altså? 0 Siter
Gjest papirtiger Skrevet 30. september 2004 Skrevet 30. september 2004 Så du er lege eller noe altså? En lege som ikke kan skrive ut resepter 0 Siter
cecily Skrevet 3. oktober 2004 Skrevet 3. oktober 2004 En lege som ikke kan skrive ut resepter Bare så du vet det, så kan både sykepleiere, legesekretærer, vernepleiere, fysioterapeuter og sikkert flere med dem, sjekke blodtrykket. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.