Gå til innhold

Ildspåsettelse - "rampestrek"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er litt usikker på hva jeg bør gjøre. Det er en guttegjeng som herjer rundt husene, de er vel mellom ni og femten, tenker jeg. Forrige uke løp et par av dem rundt med sprayboks og lighter og tente på gjerdet på lekeplassen. Jeg ropte ut vinduet at de skulle kutte ut, og de stakk av. Igår var det som vanlig en hel gjeng utenfor huset vårt, på lekeplassen. Det var blitt mørkt, men plutselig sto flammene i været, da hadde gjerdet tatt fyr. Jeg sjekket nå, og gjerdet er helt svart - bordene er utbrent og ødelagt. Ifjor brant en garasje ned til grunnen uten at de hadde funnet årsaken til at den startet. Det har også vært flere forsøk på ildspåsettelser i borettslaget.

Hva gjør man egenlig med dette? Jeg kan jo nevne at de samme guttene løper rundt med soft guns og skyter. De gjemmer seg i hagene og skyter ut på fellesområdene. Tilsnakk har ikke nyttet.

Skrevet

Da snakker du med mor og far og spør om de virkelig ikke aner noe om hva barna deres driver med.

Skrevet

Hadde det kommet meg for øret at min sønn hadde vært med på noe sånt, hadde det blitt husarrest i en uke!!! (men det er jo mulig jeg hadde vært lykkelig uvitende, med mindre noen sa det til meg)

Skrevet

Da snakker du med mor og far og spør om de virkelig ikke aner noe om hva barna deres driver med.

Nå er det sånn at den verste rampungen har en far man ikke vil komme på kant med. Det tør jeg rett og slett ikke. Jeg vet heller ikke hvor alle disse ungene hører hjemme hen.

Skrevet

Hadde det kommet meg for øret at min sønn hadde vært med på noe sånt, hadde det blitt husarrest i en uke!!! (men det er jo mulig jeg hadde vært lykkelig uvitende, med mindre noen sa det til meg)

Altså - det er jo en grunn til at disse ungene holder på som de gjør. Det er foreldrene som har gitt dem våpnene, og de sier ingenting på at de bruker dem. De viser overhodet ingen interesse for å følge med på hva barna gjør. Det gjelder iallefall for to av barna. De andre kjenner jeg ikke til.

Skrevet

Politi og brannvesen + foreldre bør ta tak i gutta. Dette kan ende ille om de ikke slutter.

Gjest dummeste jeg har hørt !
Skrevet

Nå er det sånn at den verste rampungen har en far man ikke vil komme på kant med. Det tør jeg rett og slett ikke. Jeg vet heller ikke hvor alle disse ungene hører hjemme hen.

Du mener altså at hus kan brenne ned, folk kan brenne inne, bare pga at den ene gutten har en far du ikke vil komme på kant med ......

Skrevet

Du mener altså at hus kan brenne ned, folk kan brenne inne, bare pga at den ene gutten har en far du ikke vil komme på kant med ......

Ja, det hadde selvsagt vært min skyld. Og det kommer fra en som ikke engang tør å skrive under med sitt eget nick. Hehe.

Skrevet

Har også slike j***unger her i gata.. Har prøvd å snakke til dem, men ett eller annet blokkerer hjernen for å motta tilsnakking..

Så derfor, i sommer, da de var å lusket rundt huset vårt, fikk de smake på høytrykkspyleren..

Har blitt roligere etter det :)

Skrevet

Har også slike j***unger her i gata.. Har prøvd å snakke til dem, men ett eller annet blokkerer hjernen for å motta tilsnakking..

Så derfor, i sommer, da de var å lusket rundt huset vårt, fikk de smake på høytrykkspyleren..

Hehe, det hadde vært noe.

Skrevet

Altså - det er jo en grunn til at disse ungene holder på som de gjør. Det er foreldrene som har gitt dem våpnene, og de sier ingenting på at de bruker dem. De viser overhodet ingen interesse for å følge med på hva barna gjør. Det gjelder iallefall for to av barna. De andre kjenner jeg ikke til.

Jeg skjønner at det er enkelte forldre men ikke liker å ta opp ting med, men dersom det er et problem for deg/dere så må du jo ta det opp ellers kommer du ingen vei. (og jeg vil vel si at det er et problem om unger tenner på lekepalssen). Kan du ikke alliere deg med noen andre voksne i gata da. Evt. så ringer du brannvesenet.

Skrevet

*LOL* ser det for meg...

Skrevet

Jeg skjønner at enkelte typer har man ikke lyst til å konfrontere slike ting med. Og ofte er de helelr ikek mottakelige for sånt. Ring Brannvesenet, neste gang det skjer og fortell nevnet på alle ungene du vet om..

Skrevet

Jeg fikk beskjed på barnevernet at jeg skulle melde dem til politiet da jeg var sinna siste gangen. Så fatt mot og ta en tur til politiet og anmeld dem først som sist.

Skrevet

Hehe, det hadde vært noe.

Ja..

Men var litt skeptisk før jeg gjorde det.. For de har null respekt, og foreldre som aldri passer på eller bryr seg om hva de gjør..

Men jeg tok sjangsen, og roligere har det blitt... Foreløpig..

Skrevet

*LOL* ser det for meg...

De ble skikkelig satt ut for å si det sånn..

hehe..

Skrevet

Jeg ville ringt politiet å fortalt hva jeg hadde oppservert,og hvem det var.

Om ikke politiet reagerer med en gang har de navnene "skrevet bak øret", da kan de kalles inn til avhør neste gang noe skjer.

Vi hadde nesten samme problemet her, da gjorde de ingen ting så lenge det var "hærverk" og "barnestreker". Reagerte gjorde de først når de tente på levende dyr.

Men det nyttet å si ifra i det lange løp.

Gjest dummeste jeg har hørt !
Skrevet

Ja, det hadde selvsagt vært min skyld. Og det kommer fra en som ikke engang tør å skrive under med sitt eget nick. Hehe.

hva hadde endret saken om jeg hadde skrevet under med mitt nick ..... ? husene kan brenne ned fordet !

Skrevet

hva hadde endret saken om jeg hadde skrevet under med mitt nick ..... ? husene kan brenne ned fordet !

Javisst, men siden du tydeligvis mente at jeg var feig, så var det ikke akkurat rette ræva som feis. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...