Gå til innhold

Det kommer for en dag....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg påpeker din åpenbare dobbelmoral, hvor du i det ene innlegget forfekter terrorisme mot sivile, og du i andre innlegg fordømmer andre for å gjøre det samme som deg.

Det er helt greit et du er fokusert på meg og gjerne vil diskutere denne beskjedne skriver, men det endrer ikke de skremmende forhold som er dokumentert i mitt opprinnelige innlegg.

...

PS.

Jeg er ingen motstander av litt publisitet, så det er greit for meg om du vil starte en egen tråd om Grips påståtte dobbeltmoral.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 86
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

38

• Grip

19

• Mr Kahn

10

• flisa

7

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Det er visstnok slik at håndsagene som de brukte til å sage halsen over på de kidnappede sivile, er blitt noe sløve. Ny redskap må skaffes.

I den anledning har AKP, Palestinakomiteen og noen irakere (på trygd) satt i gang en innsamlingsaksjon. Det er ikke redskapen det skal stå på.

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=247260

I kjent, naiv stil forsøkes det å innta en akseptabel, politisk mediaholdning; "Midlene skal gå til medisiner".

PræhæhÆ...akkurat som AKP påvirker hva pengene går til.

Det der er blåøyd men farlig "suff".

Skrevet

Det er visstnok slik at håndsagene som de brukte til å sage halsen over på de kidnappede sivile, er blitt noe sløve. Ny redskap må skaffes.

I den anledning har AKP, Palestinakomiteen og noen irakere (på trygd) satt i gang en innsamlingsaksjon. Det er ikke redskapen det skal stå på.

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=247260

I kjent, naiv stil forsøkes det å innta en akseptabel, politisk mediaholdning; "Midlene skal gå til medisiner".

PræhæhÆ...akkurat som AKP påvirker hva pengene går til.

Men du har da alltid vært politisk langt nærmere AKP enn det jeg har, så hvorfor forteller du dette til meg?

Videre, det blir samlet inn til Israel også - igjen virker det som om du "glemmer" å fordømme det.

Skrevet

Det er helt greit et du er fokusert på meg og gjerne vil diskutere denne beskjedne skriver, men det endrer ikke de skremmende forhold som er dokumentert i mitt opprinnelige innlegg.

...

PS.

Jeg er ingen motstander av litt publisitet, så det er greit for meg om du vil starte en egen tråd om Grips påståtte dobbeltmoral.

Nei, jeg bruker denne tråden til å påpeke det.

Skrevet

Ja, det er nesten like blåøyd som de naive tullingene som støtter Israels ulovlige okkupasjon og terrorisme.

Hvorfor "glemmer" du å kritisere dem?

Skrevet

Prosjektet i Irak går jo ut på å forsøke og stable på beina et demokrati..mot alle odds, naturligvis.

At demokratiseringen møter motstand blant en del muslimer i Irak er ikke overraskende. Vi får håpe det er mange nok som ønsker demokratisering, skjønt jeg er fan ikke sikker.

Man lar seg imidlertid umiddelbart overraske over AKP's kamp mot denne demokratiseringen. Så tenker man litt på AKP's tidligere standpunkter, og da blir det ikke så overraskende likevel.

Skrevet

Islam er som relgion, uløselig knyttet til det sivile samfunn, lovgivning etc. Dette i motsetning til den lutherske kristendom, hvor troen er en privatsak i langt større grad.

Vi kjenner godt til det muslimske, patriarkalske system med ensretting og strenge autoritetsstrukturer. Alle tilløp til avvik fra det allment akseptable, er derfor ikke bare et angrep på samfunnsstrukturen, men også på selve islam.

I alle sammenhenger hvor islamsk kultur grenser opp mot andre, oppstår konflikter...nærmest lovmessig og "naturlig".

....

For øvrig er det positivt at ledende, tenkende muslimer over hele verdene nå gir uttrykk for bekymring. De innrømmer åpent problemene knyttet til det faktum at "all" terror over hele verden utføres av muslimer.

De er ikke minst bekymret for den manglende avstandtaking som vises fra den "vanlige" muslim, den talende taushet og passivitet.

Stadig oftere får vi fram opplysninger som tyder på at terroren har stor oppslutning blant muslimene.

Dette fanskapet blir det ikke slutt på før muslimene selv tar tak i problemet.

Alternativt kommer muslimer i vestlige land til å få et helvete.

Det du skriver om islam kunne du akkurat like gjerne skrevet om kristendom. Det er ikke få føringer som kirken har lagt på politikken - bl.a. abort, alkohol, osv.

Videre, å beskylde muslimer generelt for å støtte terror er som å anklage jøder generelt for å støtte terroren mot palestinerene. Slik "logikk" hører intet sted hjemme.

Skrevet

Men du har da alltid vært politisk langt nærmere AKP enn det jeg har, så hvorfor forteller du dette til meg?

Videre, det blir samlet inn til Israel også - igjen virker det som om du "glemmer" å fordømme det.

Israel er jo et demokratisk fyrtårn i en pøl av islamsk galskap.

Det er harde bud å måtte forsvare seg i en slik situasjon. Dessuten går Israel aldri etter sivile mål.

Skrevet

Det du skriver om islam kunne du akkurat like gjerne skrevet om kristendom. Det er ikke få føringer som kirken har lagt på politikken - bl.a. abort, alkohol, osv.

Videre, å beskylde muslimer generelt for å støtte terror er som å anklage jøder generelt for å støtte terroren mot palestinerene. Slik "logikk" hører intet sted hjemme.

Sør, da. Du vet jo dette selv.

Dessuten går Israel aldri etter sivile, selv om tap av sivile dessverre skjer. Landet er i krig.

Skrevet

Ja, det er nesten like blåøyd som de naive tullingene som støtter Israels ulovlige okkupasjon og terrorisme.

Israel driver ikke terrorisme, selv om du gjentar det til det kjedsommelige.

Skrevet

Nei, jeg bruker denne tråden til å påpeke det.

Jeg styrer heldigvis ikke det du skriver, og foretrekker du denne anledning til å diskutere meg, så for all del.

Skrevet

Dessuten går Israel aldri etter sivile, selv om tap av sivile dessverre skjer. Landet er i krig.

I krig er det vel to parter som 'kriger'?

Ellers er saging av hoder på direkten utrolig makabert.

Men er det noen som ser ironien i medias rolle her? Den fjerde statsmakt og ytringsfriheten er i utgangspunktet vestlige fenomener som liberalbeslektede i alle fasonger og valører klorer seg fast til.

Både vesten og resten kappes om plass i tid og rom på tv, nett, aviser... Er vi med eller ikke, kan vi overtale eller sjokkere?

Og så er det mengder av taus lidelse noen steinkast til høyre eller venstre som knapt en kjeft får med seg. Og da heller ikke bryr seg om.

Skrevet

Vås - de bomber flyktningeleire med F16 jagerfly.

Sharon er funnet "indirekte, men personlig ansvarlig" for drap på nesten 2000 SIVILE.

Og de gjør dette som en del av en ulovlig okkupasjon, mens palestinerene forsvarer seg.

Skrevet

Israel er jo et demokratisk fyrtårn i en pøl av islamsk galskap.

Det er harde bud å måtte forsvare seg i en slik situasjon. Dessuten går Israel aldri etter sivile mål.

Israel har så sent som denne uken rasert 35 hus.

De har drept utallige sivile - langt flere enn det palestinerene har.

Og det er direkte LØGN å påstå at Israel er et "demokrati". Det er en "demokrati" på samme måte som Sør Afrika under apartheid var et "demokrati".

Skrevet

Jeg styrer heldigvis ikke det du skriver, og foretrekker du denne anledning til å diskutere meg, så for all del.

Det er ikke "deg" som blir diskutert, men din støtte for terrorisme, så lenge den er på "din side".

Skrevet

Israel driver ikke terrorisme, selv om du gjentar det til det kjedsommelige.

*ler*

Israel bedriver langt mer terrorisme (både i antall døde, og i "funksjon") enn det palestinerene gjør.

Bombing av sivile, for eksempel.

Skrevet

I krig er det vel to parter som 'kriger'?

Ellers er saging av hoder på direkten utrolig makabert.

Men er det noen som ser ironien i medias rolle her? Den fjerde statsmakt og ytringsfriheten er i utgangspunktet vestlige fenomener som liberalbeslektede i alle fasonger og valører klorer seg fast til.

Både vesten og resten kappes om plass i tid og rom på tv, nett, aviser... Er vi med eller ikke, kan vi overtale eller sjokkere?

Og så er det mengder av taus lidelse noen steinkast til høyre eller venstre som knapt en kjeft får med seg. Og da heller ikke bryr seg om.

Du har selvsagt rett i det du skriver.

Drap med håndsag har liten interesse, medmindre drapet kan inngå i en kampsammenheng mot vestlige land og i tillegg kan formidles gjennom media (internett).

Hensikten er selvsagt at aksjonene skal vekke slik avsky at vi ikke lengre makter å holde oss uforsonelige overfor terroristene, og i stedet vender oss i mot våre egne ledere får å få dem til å etterkomme terroristenes krav.

Skrevet

Ja, sak er også dobbelmoralen når man selv forfekter terrorisme, samtidig som man fordømmer andre for å gjøre akkurat det man selv gjør.

Nei, saken her er at ledende muslimer i Norge oppfordrer til terrorisme og sier at dette er greit.

Det har ingen ting å si hvem som kommer med disse opplysningene.

Men det er jo typisk deg å prøve å skifte fokus over på person når du mangler argumenter.

Skrevet

Det er noe jeg kan finne på å gjøre i en tråd med DET temaet - så blir det litt ryddigere :-)

Kan du ikke starte en sånn?

Skrevet

Du har selvsagt rett i det du skriver.

Drap med håndsag har liten interesse, medmindre drapet kan inngå i en kampsammenheng mot vestlige land og i tillegg kan formidles gjennom media (internett).

Hensikten er selvsagt at aksjonene skal vekke slik avsky at vi ikke lengre makter å holde oss uforsonelige overfor terroristene, og i stedet vender oss i mot våre egne ledere får å få dem til å etterkomme terroristenes krav.

Er ikke det formålet med alle trusler?

Det er da overhodet ikke forskjellig fra det Israel bedriver.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...