Gå til innhold

Det kommer for en dag....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mangel på militære maktmidler, driver frem alternativer naturligvis.

Selvmordsaksjoner er likevel i sin galskap, noe spesielt..selv om aksjonsformen for all del har vært brukt før. Det mest spesielle er at man svært ofte går direkte etter sivile kvinner og barn.

Det må råde en utrolig mangel av respekt for eget og andres liv i en kultur hvor slike aksjoner kan bli et fremtredende kampmiddel. Personlig synes jeg et slikt menneskesyn er frastøtende, og at drap av småunger aldri kan forsvares, uavhengig av mål.

Noen vil kanskje hevde at drap av småunger er et tegn på graden av desperasjon hos de skyldige. Det er mange som er desperate i denne verden uten å gyve løs på småunger av den grunn. Årsaken ligger like meget i en kultur som mangler grunnleggende, humanistiske verdier.

Uten å bli beskyldt for å være pro-terrorist, må det gå an å peke på at småbarn dør på alle sider i krigskonflikter. USAs boikott av Irak førte som kjent til store lidelser og tap av små menneskeliv som følge av at sykehus og helsestell ble satt tilbake til steinalderen omtrent. for eksempel

Det er bare forferdelig alt som skjer. Jeg har nok innebygget ryggmargsrefleks som pro når det gjelder verdens undertrykte og minoriteter, frihetskamper... katolikkene i Nord-Irland, baskerne, palestinerne m.fl. Men det er fryktelig, fryktelig tungt å opprettholde støtten når det smeller. Sakene er ikke dårligere, men prisen er for høy.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 86
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

38

• Grip

19

• Mr Kahn

10

• flisa

7

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Når du lærer deg å lese, så vil du se at jeg har fordømt terrorisme (fra begge sider) minst 5 ganger i det siste.

Du, derimot, har ikke gjort annet enn å støtte terrorisme.

Det eneste du anser som «terror» er USAs eller Israel preventive aksjoner mot muslim-bermen som daglig steiner, bomber eller skjærer hue av skikkelige folk.

Når og hvor har du, uoppfordret, fordømt terror mot Israel eller USA? Vi klarer ikke engang å dra en innrømmelse ut av deg med vinsj, det eneste vi ser er at du stadig sanksjonerer arabernes barbari overfor saksløse jødiske kvinner og barn.

At du ikke skammer deg.

Skrevet

Vås - de bomber flyktningeleire med F16 jagerfly.

Sharon er funnet "indirekte, men personlig ansvarlig" for drap på nesten 2000 SIVILE.

Og de gjør dette som en del av en ulovlig okkupasjon, mens palestinerene forsvarer seg.

...her har du en enestående sjanse til å angripe og sverte kristendommen: drapene i Sabra og Shatilla ble utført av KRISTNE falangister, ledet av den KRISTNE Elie Hobeika.

Du går over lik, bokstavelig talt, for å spre dette gifige nazi-jødehatet ditt.

Skrevet

Isåfall er vel palestinerene i krig også?

Israels krig er okkupasjon av andre folks land.

Palestinerene bedriver bare selvforsvar etter årevis av ulovlig israelsk okkupasjon.

...er du i nærheten av sannheten, sør. Araberne ER i krig, en krig de selv har startet. Araberne er angriperne, aggressorene. Israel forsvarer seg. Så enkelt er det.

Skrevet

Jo, og jeg har alltid fordømt terrorisme, men det er nå engang slik at det er Israel som ulovlig okkuperer palestinerenes landområder, og ikke palestinerene som okkuperer Israel.

Israel kan når som helst trekke seg tilbake til egne annerkjente grenser.

«Israel kan når som helst trekke seg tilbake til egne annerkjente grenser.»

Ingen av Israels grenser er anerkjente, det kan jeg dokumentere, svart på hvitt. Men du på gjerne påvise hvor de går, gjerne med kart og kompass.

Skrevet

Jeg tror ikke det. Før skrev du ikke stort om dette, men jeg har aldri lest noe av deg om dette emnet som ikke var totalt på Israels side.

Hvis jeg har oversett noe, så beklager jeg selvsagt det.

Med vennlig hilsen

...fra vulgærmarxistenes glansdager kjører sør frem sitt tyngste våpen; er man ikke med, så er man mot. Avstemning ved håndsopprekking, alle for, resten kan dra te hælvete.

Flisa, husk å hjelpe sør med litt jødehat innimellom, for han rekker ikke alt når han skal være sosialkurator for småjentene på trøste-og-bære-forumene. =^)

Skrevet

*ler*

Israel bedriver langt mer terrorisme (både i antall døde, og i "funksjon") enn det palestinerene gjør.

Bombing av sivile, for eksempel.

...kameratene dine i Hamas bomber jo ikke sivile , de.

Skrevet

...her har du en enestående sjanse til å angripe og sverte kristendommen: drapene i Sabra og Shatilla ble utført av KRISTNE falangister, ledet av den KRISTNE Elie Hobeika.

Du går over lik, bokstavelig talt, for å spre dette gifige nazi-jødehatet ditt.

Det er du som gjør et poeng ut av etnisitet. Sharon ble funnet skyldig - uansett om han er hvit, svart eller lyselilla.

Skrevet

Det eneste du anser som «terror» er USAs eller Israel preventive aksjoner mot muslim-bermen som daglig steiner, bomber eller skjærer hue av skikkelige folk.

Når og hvor har du, uoppfordret, fordømt terror mot Israel eller USA? Vi klarer ikke engang å dra en innrømmelse ut av deg med vinsj, det eneste vi ser er at du stadig sanksjonerer arabernes barbari overfor saksløse jødiske kvinner og barn.

At du ikke skammer deg.

Som sagt, du forfekter terrorisme, og er ikke det spor forskjellig fra Hamas, Sharon eller noen av de andre terroristene som gjør det samme.

Skrevet

..signaturen sør sammenliknet Hamas med Milorg, så i den anledning; mener du at Milorg begikk overgrep mot tyske okkupanter også?

Se på denne, sier ikke den mer enn tusen ord:

http://www.norskisraelsenter.no/images/terrorisme/plo/child-barn-baby-vogn-200.gif

På samme måte som Milorg sloss for å befri landet sitt fra ulovlige okkupanter, gjør palestinerene det samme.

Og akkurat som nazistene nok forsøkte å fremstille nordmenn som terrorister, gjør du det samme.

Du får heller ta til etterretning at et okkupert folk sloss for å befri seg fra israelsk okkupasjon.

Skrevet

...er du i nærheten av sannheten, sør. Araberne ER i krig, en krig de selv har startet. Araberne er angriperne, aggressorene. Israel forsvarer seg. Så enkelt er det.

Igjen lyver du. Israel "forsvarer" seg ikke, de okkuperer et annet folks landområder ulovlig, uansett hvor mange ganger du repeterer dine løgnaktige påstander.

Palestinerne har soleklar rett til å gå i krig med et land som okkuperer dem.

Hvis Israel ikke liker det, kan de selvsagt trekke seg ut av andre folks landområder.

Skrevet

«Israel kan når som helst trekke seg tilbake til egne annerkjente grenser.»

Ingen av Israels grenser er anerkjente, det kan jeg dokumentere, svart på hvitt. Men du på gjerne påvise hvor de går, gjerne med kart og kompass.

Grensene fra 1967. Såpass burde selv du vite.

Skrevet

...fra vulgærmarxistenes glansdager kjører sør frem sitt tyngste våpen; er man ikke med, så er man mot. Avstemning ved håndsopprekking, alle for, resten kan dra te hælvete.

Flisa, husk å hjelpe sør med litt jødehat innimellom, for han rekker ikke alt når han skal være sosialkurator for småjentene på trøste-og-bære-forumene. =^)

Du skriver: "vulgærmarxistenes"

*ler meg skakk*

Tom igjen?

Skrevet

...kameratene dine i Hamas bomber jo ikke sivile , de.

Dine terrorist-kollegaer i Hamas gjør nok det, men i langt mindre grad enn Israel.

Dette ville du også visst hvis du hadde giddet å sjekke fakta.

Skrevet

På samme måte som Milorg sloss for å befri landet sitt fra ulovlige okkupanter, gjør palestinerene det samme.

Og akkurat som nazistene nok forsøkte å fremstille nordmenn som terrorister, gjør du det samme.

Du får heller ta til etterretning at et okkupert folk sloss for å befri seg fra israelsk okkupasjon.

Det er ikke palestinernes kamp i seg selv som er det verste, men å sammenligne dem med milorg er i beste fall historieløst.

Milorg drepte aldri sivile tyskere, inkludert kvinner og barn, de prøvde i stor grad å unngå å drepe tyske soldater. De angrep det tyske militæret.

Milorg hadde aldri som mål å utslette staten Tyskland.

Norge var et eget, internasjonalt anerkjent land før krigen. Palestina var ikke noe land før denne konflikten startet. Palestinerne ble tilbudt en del av området som sitt land, men ville ha alt (også den gang) og takket nei.

Israel er flere ganger blitt angrepet av sine naboer og ser derfor behovet for å ha buffersoner mot disse. Tyskland hadde ikke et lignende behov.

Sammenligningen din er en hån mot norske motstandsfolk, men folkeskikk har jo aldri vært din sterkeste side.

Et annet poeng er måten israeleren takler terrorismen på. De angriper palestinske terrorister, mens nazistene henrettet tilfeldige mennesker.

Skrevet

Det er ikke palestinernes kamp i seg selv som er det verste, men å sammenligne dem med milorg er i beste fall historieløst.

Milorg drepte aldri sivile tyskere, inkludert kvinner og barn, de prøvde i stor grad å unngå å drepe tyske soldater. De angrep det tyske militæret.

Milorg hadde aldri som mål å utslette staten Tyskland.

Norge var et eget, internasjonalt anerkjent land før krigen. Palestina var ikke noe land før denne konflikten startet. Palestinerne ble tilbudt en del av området som sitt land, men ville ha alt (også den gang) og takket nei.

Israel er flere ganger blitt angrepet av sine naboer og ser derfor behovet for å ha buffersoner mot disse. Tyskland hadde ikke et lignende behov.

Sammenligningen din er en hån mot norske motstandsfolk, men folkeskikk har jo aldri vært din sterkeste side.

Et annet poeng er måten israeleren takler terrorismen på. De angriper palestinske terrorister, mens nazistene henrettet tilfeldige mennesker.

Sammenligningen KOM fra norske motstandsfolk!

Selv om Milorg ikke "personlig" deltok i det, så kan teppebombingen av Dresden og atombombene mot Hiroshima og Nagasaki neppe kalles annet enn angrep mot sivile. Jeg så ikke at Milorg markerte seg mot disse - gjorde du?

Skrevet

Selv om Milorg ikke "personlig" deltok i det, så kan teppebombingen av Dresden og atombombene mot Hiroshima og Nagasaki neppe kalles annet enn angrep mot sivile. Jeg så ikke at Milorg markerte seg mot disse - gjorde du?

Det kan finne mange grusomheter i historien, men det er de færreste som velger å benytte disse til å forsvare nye.

Sør fremstår som terrorerens lokale, naive idiot, og løpers barnemordernes ærende på denne saiten. For mennesker med empati, er det heldigvis slik at hensikten ikke alltid rettferdiggjør midlene.

Skrevet

Din avsindige sammenligning mellom norske motstandsfolk og de muslimske kvinneskjendere og barnemordere har vært kommentert tidligere.

Din sammenligning var feilaktig og er det selvsagt nå. (Jeg synes nesten du virker litt ubalansert når du skriver slikt vrøvl.)

Skrevet

Det kan finne mange grusomheter i historien, men det er de færreste som velger å benytte disse til å forsvare nye.

Sør fremstår som terrorerens lokale, naive idiot, og løpers barnemordernes ærende på denne saiten. For mennesker med empati, er det heldigvis slik at hensikten ikke alltid rettferdiggjør midlene.

*ler*

Jadda, Grip, men det er nå engang slik at det igjen er ***DEG*** (og ikke meg) som beviselig har forfektet terror og anti-semitisme her, i motsetning til meg som har tatt avstand gjentatt ganger fra slikt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...