Gå til innhold

Sosialrapport Sandnes

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Beboer i Sandnes

Hei Sissis.

Da vi holdt på i fjor sa kommunen at de regnet 6 mnd før de skulle begynne og 3 mnd på å gjøre rapporten ferdig. De brukte 9 mnd før de begynte og deretter 4 mnd før de fikk rapporten ferdig og sendt til godkjenning. Saksbehandleren var veldig fin. Ingen ting å utsette på henne bortsett fra at det tok lang tid. Hun brukte 2 til 4 uker mellom hver samtale.

Har hørt at de ikke har så mange saker for tida, så jeg håper det tar kortere tid for dere.

Lykke til:-)

Sandnes komm. er ein av dei verste bvtj når det kjem til adopsjon. Eg veit om fleire som har fått sine papirar i retur frå bufa då rapportane var for dårlege.

Hei, hei

Vi bor også i Sandnes og fikk vår rapport ferdig høsten 2003. Etter å ha tatt kontakt tok det 6 mnd før de begynte med rapporten,så tok det 4 mnd før den var ferdig.

Desverre "glemte" barnevernet å sende rapporten + at når den kom til rette en mnd etter det igjen hadde de ikke signert rapporten som ble sendt! Så totalt tok det altså rett i overkant av 11 mnd fra første kontakt til rapporten vår var registert i BUFA.

Desverre har jeg hatt kontakt med fire andre par som skrev rapport samme tid som oss, og disse har barnvernet brukt fra 13-17 mnd på + at to av disse fikk rapportene i retur for mangelfulle detaljer....

Håper det stemmer at de har det rolig for tiden sånn at dere kommer fort igang :-)

Klem fra

Gjest Sandneser

Eg har høyrt at ho som skreiv dei dårlige rapportane der fleire kom i retur frå BUFA har slutta. Det stemmer at ventetida har vore oppi 9 månader før dei starta opp med sosialrapporten, men vi venta i fjor haust i 6 månader slik vi var forespeila. Adopsjon er IKKJE eit prioritert område i Sandnes, og dersom eg skulle gjort det om igjen skulle vi sett oss på venteliste med det same vi hadde tenkt tanken om adopsjon, og ikkje ha venta til vi var 100 % sikre. Men då vi først kom i gang med prosessen tok det rundt 2 månader frå første besøk til rapporten var klar. Vi fekk ein dyktig saksbehandlar med mykje erfaring, og vi fekk mange nye tankar kvar gong vi hadde besøk, og vi vart informerte om kva for spørsmål vi ville få neste gong slik at vi kunne diskutere oss imellom.

Eg håpar Sandnes kommune får gjort noko med prioriteringane sine! Men det må ein vel ta med politikarane, og ikkje med folka som arbeider på barnevernet.

Sissis1365380749

Hei Sissis.

Da vi holdt på i fjor sa kommunen at de regnet 6 mnd før de skulle begynne og 3 mnd på å gjøre rapporten ferdig. De brukte 9 mnd før de begynte og deretter 4 mnd før de fikk rapporten ferdig og sendt til godkjenning. Saksbehandleren var veldig fin. Ingen ting å utsette på henne bortsett fra at det tok lang tid. Hun brukte 2 til 4 uker mellom hver samtale.

Har hørt at de ikke har så mange saker for tida, så jeg håper det tar kortere tid for dere.

Lykke til:-)

Tusen takk for alle svar!

Det høres jo ikke så oppløftende ut, men greit å vite - vi får bare være frempå hele tiden og purre på dem. Har vært i kontakt med dem 2 ganger og blitt fortalt at de jobber med å få fortgang i saksgangen. De har ansett flere saksbehandlere slik at de skal få ned ventetiden. Det er jo lov å håpe. I telefonen fikk jeg forespeilet ca. 6 måneder før første møte, men de håpet det ville gå fortere.

Annonse

Sandnes kommune har en ny serviceerklæring som er politikerbestemt. Den sier at fra du tar kontakt med barnevernet ang sosialrapport skal det gå maks åtte mnd før den er ferdig. du finner den på www.sandnes.kommune.no søker på adopsjon så kommer den opp. BRUK den for det den er VERDT!

Lykke til!

Sissis1365380749

Sandnes kommune har en ny serviceerklæring som er politikerbestemt. Den sier at fra du tar kontakt med barnevernet ang sosialrapport skal det gå maks åtte mnd før den er ferdig. du finner den på www.sandnes.kommune.no søker på adopsjon så kommer den opp. BRUK den for det den er VERDT!

Lykke til!

Takk for tipset flosshatt - det skal jeg huske!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...