Gå til innhold

Hva gjør man da?

Anbefalte innlegg

Gjest naboangst
Skrevet

I samme hus bor det et par - og særlig han kan være litt gretten.

I går kveld/natt - klokka ett - slapp jeg katten ut, og oppdaget at bilstereoen til naboene stod på.

Da fikk jeg litt av et dilamma, syntes jeg.

Skulle jeg ringe på - vekke dem - og risikere at de ble sure for det..?

Eller skulle jeg late som ingenting og bare gå og legge meg..?

Etter å ha veid for og imot, ringte jeg på... - og ingen reaksjon. Jeg visste at de var hjemme, men jeg turde ikke å ringe på flere ganger..

Var det dårlig gjort av meg?

Jeg tror nok de kom for sent til første time (de er lærere) i dag, ja - da batteriet sikkert var flatt i dag morges..

Skrevet

Jeg har hatt radioen i bilen stående på en hel helg uten at batteriet var flatt. Da er det verre om lysene steår på noen timer...

Skrevet

Det er ikke ditt ansvar eller din skyld at naboen har på stereoen på bilen midt på natta. Med mindre lyden plager deg kan ingen forlange at du reagerer og gjør noe med det på natta.

Hadde det vært før kl 22 derimot hadde jeg nok gitt en liten pling på ringeapparatet deres.

Skrevet

Nei du, dersom naboen er sur og gretten, hadde jeg IKKE utsatt meg for hans dårlige humør fordi HAN hadde glemt å slå av radioen på bilen!!

Herlighet, han har bare seg selv å skylde! Tror faktisk jeg hadde kost meg litt, jeg, men jeg er ikke en spesielt hyggelig person mot de som ikke er hyggelige mot meg!

Gjest naboangst
Skrevet

Det er ikke ditt ansvar eller din skyld at naboen har på stereoen på bilen midt på natta. Med mindre lyden plager deg kan ingen forlange at du reagerer og gjør noe med det på natta.

Hadde det vært før kl 22 derimot hadde jeg nok gitt en liten pling på ringeapparatet deres.

Vel, jeg klarte ikke å late som intet, fordi jeg fant at jeg ble utfordret av "Den gyldne regel" - Alt det dere vil at menneskene skal gjøre mot dere, det skal også dere gjøre mot dem. (Matt.7,12.)

Jeg hadde nemlig helt klart ønsket å få beskjed, uansett når på døgnet. Men jeg hadde ikke blitt sur på budbringeren, da :)

Gjest naboangst
Skrevet

Nei du, dersom naboen er sur og gretten, hadde jeg IKKE utsatt meg for hans dårlige humør fordi HAN hadde glemt å slå av radioen på bilen!!

Herlighet, han har bare seg selv å skylde! Tror faktisk jeg hadde kost meg litt, jeg, men jeg er ikke en spesielt hyggelig person mot de som ikke er hyggelige mot meg!

Jeg må visst se til å redusere mitt høye forbruk av samvittighet ;) Typisk quinnfolk!

Jeg skal dog innrømme at jeg håpet de ikke åpnet når jeg ringte på...

Skrevet

Jeg må visst se til å redusere mitt høye forbruk av samvittighet ;) Typisk quinnfolk!

Jeg skal dog innrømme at jeg håpet de ikke åpnet når jeg ringte på...

He-he, kjenner den samvittigheten, ja! Ser du siterer bibelen nedenfor: der står det også "Øye for øye, tann for tann" som forsåvidt står i kontrast til bibelstedet du nevnte, og også: "vende det andre kinnet til".

Hmm, ikke lett dette her! Må innrømme at jeg lever etter bibelordene som det passer meg, og når noen er stygge mot meg eller barna, er det "Øye for øye.." som gjelder...

Gjest rutangis netu
Skrevet

Jeg hadde ikke ringt på etter kl 22. Hvis jeg ikke kjente dem så godt at jeg visste de vanligvis var 'natteranglere' da.

Jeg ville sendt en SMS hvis jeg hadde eller klarte å finne mobilnummeret til en av dem. Da hadde jeg liksom gjort det jeg kunne. Var de våkne så fikk de meldinga.

Gjest naboangst
Skrevet

He-he, kjenner den samvittigheten, ja! Ser du siterer bibelen nedenfor: der står det også "Øye for øye, tann for tann" som forsåvidt står i kontrast til bibelstedet du nevnte, og også: "vende det andre kinnet til".

Hmm, ikke lett dette her! Må innrømme at jeg lever etter bibelordene som det passer meg, og når noen er stygge mot meg eller barna, er det "Øye for øye.." som gjelder...

Ja, jeg synes det kan bli for mye kinn-vending også! Man skal da ikke være dørmatta til folk!

Men nå skal det være sagt at naboene ikke er slemme (selv om han er av den gretne og utilnærmelige typen) - så jeg klarte ikke å kose meg med tanken på at de kanskje hadde litt trøbbel i morges..

Så ser jeg, off topic, at jeg skrev "... når jeg ringte på..." Det heter jo DA jeg ringte på..!

*daske seg selv på hånden*

Gjest naboangst
Skrevet

Jeg hadde ikke ringt på etter kl 22. Hvis jeg ikke kjente dem så godt at jeg visste de vanligvis var 'natteranglere' da.

Jeg ville sendt en SMS hvis jeg hadde eller klarte å finne mobilnummeret til en av dem. Da hadde jeg liksom gjort det jeg kunne. Var de våkne så fikk de meldinga.

Jeg tenkte tanken (sms) - men det var først ETTER at jeg hadde ringt på..

Nå åpnet de heldigvis ikke døra, da, så får jeg håpe de sov gjennom hele plingen :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...