Gå til innhold

FU: Trening

Anbefalte innlegg

Skrevet

1. Trener du?

2. Hva og hvor ofte?

3. Hva slag positive utslag har trening på deg?

Skrevet

1. nei

2. -

3. -

Men jeg kjøpte meg svømmedrakt i sommer, og skal i tøyenbadet imorgen! Kommer nok ikke til å trene fast, men en gang i blant. Vurderer også å begynne å ta trappene i stedet for heisen med mindre jeg har tungt å bære (bor i 6. etasje) Det er trening nok for meg. Hender jeg tar situps før jeg sovner...

Gjest Trening er livsnødvendig
Skrevet

Jeg trener tre ganger i uken. 2 ganger aerobics og en gang svømming. Treningen gjør meg i godt humør. Eller rettere sagt, den holder depresjonen på avstand!

Skrevet

Jeg går en times tur hver dag, og torsdag begynner jeg å trene på et studio.

Skrevet

1. nei

2. -

3. -

Men jeg kjøpte meg svømmedrakt i sommer, og skal i tøyenbadet imorgen! Kommer nok ikke til å trene fast, men en gang i blant. Vurderer også å begynne å ta trappene i stedet for heisen med mindre jeg har tungt å bære (bor i 6. etasje) Det er trening nok for meg. Hender jeg tar situps før jeg sovner...

Trener Pilates. Vil egentlig trene 3 ganger i uken, men har bare tid til en eller to.

Jogger og sykler i tillegg.

Føler meg mye bedre når jeg trener!

Gjest trener litt da
Skrevet

Trener Pilates. Vil egentlig trene 3 ganger i uken, men har bare tid til en eller to.

Jogger og sykler i tillegg.

Føler meg mye bedre når jeg trener!

Hva er egentlig Pilates ?

Skrevet

Hva er egentlig Pilates ?

"Pilatesmetoden, oppkalt etter opphavsmannen Josef Pilates, er en form for styrketrening, men det handler ikke om å "pumpe" opp musklene for at de skal bli så store som mulig. Det handler om å bygge den indre støttemuskulaturen grundig opp fra bunnen av, slik at vi kan bære kroppen vår på en korrekt måte. Dette gjøres med rolige og skånsomme, men effektive øvelser. Noe som gjør at også personer med skader eller problemer med f.eks. rygg eller nakke trygt kan komme hit å trene.

Øvelsene gjøres på enkle, spesialdesignede apparater, hele tiden med personlig veiledning. Veiledning underveis er viktig fordi øvelsene må gjøres på korrekt måte for at de skal gi maksimal utbytte. Øvelsene er ikke nødvendigvis så spesielle, men det er måten vi gjør dem på. Alt gjøres på en bestemt måte, ingenting overlates til tilfeldighetene. Josef Pilates sa: "En øvelse utført korrekt, er verd timer med feiltrening"

Hmm dette er bare noe jeg fant på internett, men det beskriver det ganske bra. Du finner nok mye hvis du du søker..

Skrevet

"1. Trener du?"

Ja.

"2. Hva og hvor ofte?"

Vekter 3 ganger i uka. Har også begynt å jogge.

Nå for tiden trener jeg ca. 5 ganger i uka.

Framover blir det 3-5 dager i uka, men ikke fanatisk. Kan fint hoppe over en uke i ny og ne hvis det passer seg sånn.

"3. Hva slag positive utslag har trening på deg?"

Det viktigste for meg er å føle meg bra og ikke minst se bra ut.

Jeg trenger sannsynligvis ikke å ramse opp alle andre positive effekter treninga har for kropp og sjel.

Skrevet

trening?

neppe...

får nok trening av å løpe etter unga og løfte dem i hytt og pine...

hva gjør det med kroppen, tja, sliter den ut kanskje? muligens jeg burdre trent litt ja... isj...

Skrevet

1. Ja

2. Løping, aerobic, styrke, diverse ballspill. Opp til to ganger om dagen..når jeg gidder.

3. Sterk, opplagt, blid, sliten. Jeg har vært et helvete å være i hus med under siste skadeavbrekk :P

Gjest trener litt da
Skrevet

"Pilatesmetoden, oppkalt etter opphavsmannen Josef Pilates, er en form for styrketrening, men det handler ikke om å "pumpe" opp musklene for at de skal bli så store som mulig. Det handler om å bygge den indre støttemuskulaturen grundig opp fra bunnen av, slik at vi kan bære kroppen vår på en korrekt måte. Dette gjøres med rolige og skånsomme, men effektive øvelser. Noe som gjør at også personer med skader eller problemer med f.eks. rygg eller nakke trygt kan komme hit å trene.

Øvelsene gjøres på enkle, spesialdesignede apparater, hele tiden med personlig veiledning. Veiledning underveis er viktig fordi øvelsene må gjøres på korrekt måte for at de skal gi maksimal utbytte. Øvelsene er ikke nødvendigvis så spesielle, men det er måten vi gjør dem på. Alt gjøres på en bestemt måte, ingenting overlates til tilfeldighetene. Josef Pilates sa: "En øvelse utført korrekt, er verd timer med feiltrening"

Hmm dette er bare noe jeg fant på internett, men det beskriver det ganske bra. Du finner nok mye hvis du du søker..

Takk ;-)

Skrevet

1. ja, vektrening

2. to ganger pr. uke.Har lyst til å trene tre ganger, men det vil ta for mye tid. Har gjort det i perioder.

3. Føler meg vel. Kjenne kroppen fungerer og er fast i fisken. Får velvære. Lettere å holde vekten og magen stram. Nå er jeg veldig slank i utgangspunktet, så vekten er ikke noe problem. Godt å myke kroppen opp litt også. Mange positive sider.

Skrevet

1.Ja.

2. Trener to-tre ganger i uka. Litt spinning, styrke og aerobic. Og så driver jeg en del med yoga - men det regnes vel ikke som trening i den forstand.

3 Jeg slipper å ha vondt i ryggen og armen og overalt. Og så føler jeg meg lett-på-fot..

Skrevet

Trener og trener... Jeg er med på ridetime hver onsdag, mer har jeg ikke tid til. Det er kjempegøy! Selv om det kanskje ikke gir meg så mye fysisk (skjønt, jeg sykler jo til og fra i tillegg!) så gir det meg veldig mye psykisk. :o)

Skrevet

Tja, prøver å komme meg på sats to ganger i uka.

Da går jeg som regel på step-maskin eller sånn ellipse-maskin, og trener litt styrke for de store muskelgruppene. Holder på ca en time og blir ganske svett.

Positive virkninger: får en enorm energi, er nærmest hyperaktiv i mange timer etter treningen. Trenger også mindre søvn.

Skrevet

Ja. Jeg løper fire ganger i uka, og det blir tilsammen 16-25 km i uka, alt ettersom.

I tillegg gjør jeg en del øvelser hjemme, for mage, lår osv.

Løpinga betyr alt. Hvis jeg skal begynne å lekse opp alle de positive sidene, kommer jeg til å holde på til i morgen. Og i likhet med tjohoo er jeg et hushelvete når jeg har skadeavbrekk.

Abstinensen er skrekkelig.

Jeg har også med meg løpesko og løpstøy når jeg er på reise. I verste fall blir det tredemølle. Men det er kjedelig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...