Gå til innhold

Er det dumt nå å bytte skoleplass (høgskole)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har begynt på vernepleie, men ønsket i utgangspunktet sykepleier. Er det dumt nå å bytte? Tenker da på om jeg har mistet veldig mye hvis jeg hopper av vpl og går over til spl? (det er blitt ledig plass). Jeg vil ikke bli vernepleier fordi jeg ikke ønsker å jobbe med psykisk, men heller jobbe på et sykehus. utviklingshemmede.

Skrevet

Jeg hadde byttet. Er jo ikke vits å gå noe man ikke vil gå..

Du får bare lese litt ekstra, så tar du igjen de andre :)

Gjest ikke signert
Skrevet

Jeg går sykepleien og det er jo ganske mye tapt undervisning å ta igjen nå. Det er et pensum på omtrent 5000 sider.....

Men det er vel liten vits i å fortsette et studie som du ikke føler stemmer heller? så hvorfor ikke forsøke.

Du kan jo alltids ta opp igjen fag.....

Lykke til! Dette går jo helst bra :o)

Skrevet

Når du nå har sjansen på å få den skoleplassen som du virkelig har lyst på,, synes jeg du skulle hive deg ut i det !

Lykke til !

Skrevet

Bytt med en gang - det er ikke gått så lang tid! Regn bare med at du må jobbe litt ekstra den første tiden.

Skrevet

Jeg ville byttet.

Du må være forberedt på ekstra lesing, særlig nå frem til jul.

Snakk med forelesere og studeieveiledere hvis det blir litt mye å komme igjennom første semester, slik at de kan hjelpe deg med f.eks å velge en eksamen du kan ta senere etc.

Men du bør absolutt bytte nå.

Skrevet

Bytt!

Det er dumt å gå åtre år på skole (eller ett, eller et hvalvt), når du VET at du ikke vil det! Og SÆRLIG når du har fått plass på det du vil!

Sikert litt tapt undervisning, men det er nok mange som ikke har kommet i gang med pensum ennå også, så tror ikke du ligger håpløst an!

Har selv gått sykepleien, og ja - det er mye å lese, men jeg vet om mange som leste en mnd før eksamen og stod...

LYKKE TIL!

Gjest Den opprinnelige m&m
Skrevet

Lykke til med sykepleien!

Det er klart du skal bytte!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...