Gjest lille rosinen Skrevet 28. september 2004 Skrevet 28. september 2004 Hei! Nå er jeg lut lei av å ha nakne vinduer hos oss... Men, jeg har aldri kjøpt gardiner før. Noen tips? Hvor bør jeg gå for å lete? Hvor mye må jeg regne med å legge ut for? Vi har et stort vindu i stua, og et smalt lite et... Hva er moderne nå? Farger, mønster, gardinlister osv... Og hvordan er det med lengde på gardiner... Bør de kunne henge bare litt nedenfor karmen, eller er det finest når de når helt ned til gulvet (eller nesten helt ned til gulvet...) Håper noen har tips, innspill og inspirasjon å komme med! Jeg kommer liksom ikke helt i gang jeg... 0 Siter
fuji1365380447 Skrevet 29. september 2004 Skrevet 29. september 2004 Jeg syntes at det understreker høyden i rommet hvis gardinene går helt ned til gulvet. Syntes at det blir litt "tidlig 90-tall" med gardiner som bare dekker vinduene (med mindre det er kjøkkenvinduer). Hvis du kjøper gardiner med mønster er det viktig at du tar hensyn til rapporten (avstanden mellom mønsteret) når du måler, ellers blir det svært rotete. Det beste er å sy dem selv. Det er ikke særlig vanskelig - du kjøper et bredt rynkebånd (ikke de smale, for da henger de så stygt) og syr båndet fast øverst på gardinet. Så hekter du små "griserumper" (små hvite hemper) fast i båndet og henger opp gardinet i stanga. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.