Gå til innhold

Er det "in" med langt hår for gutter?

Anbefalte innlegg

Har en 15-åring som ikke vil klippe seg. Og jeg har sett flere med langt hår både fra klassen hans og ellers.

Men, han steller ikke håret sitt heller, han bare dusjer og lar håret vokse og gro.

Og når han har syklet om morgenen har han hatt på seg lue, han er ikke særlig opptatt av hvordan håret ser ut etter å ha hatt på seg lue heller.

Er det mote å ha langt hår for gutter nå?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/159814-er-det-in-med-langt-h%C3%A5r-for-gutter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sønnen på 15 år her er akkurat likedan.

Jeg synes det er greit at han har langt hår, men han må følge visse regler likevel.

Håret skal klippes med jevne mellomrom, da ser det mer stelt ut. Tror frisøren klipper ca 1 cm av det bare, men det ser bedre ut.

Og håret skal vaskes med shampo, det nytter ikke bare med vann :-))

Følger han dette, ser håret hans veldig fint ut - og han kler det - så ok for meg! (Som om jeg har noe jeg skal ha sagt slik egentlig.....) *ler*

Annonse

Gjest ikke fint nei...

Hehe... Jeg har et bilde av kjæresten min og eksen hans, de står ved siden av hverandre, bildet er tatt bakfra, og ingen kan si hvem som er hvem. Begge hadde bølgete hår ned til skuldrene. (dette er vel 7 år siden nå)

Ja, det er in. Jeg jobber på en skole og ser alle disse forferdelige hårsveisene. Noen kler langt hår, de fleste ikke. Det verste er at så mange av de har en sinnsyk sideskill og legger halvparten av håret foran fjeset for at det skal komme bort på andre sida. Ser skikkelig dumt ut. Og de har ofte ikke klippet håret siden de hadde en fin sveis for to år siden, så det ser bare utvokst ut. Det er mye bedre når det er klippet ordentlig og er like langt hele veien.

Hehe... Jeg har et bilde av kjæresten min og eksen hans, de står ved siden av hverandre, bildet er tatt bakfra, og ingen kan si hvem som er hvem. Begge hadde bølgete hår ned til skuldrene. (dette er vel 7 år siden nå)

Ja, det er in. Jeg jobber på en skole og ser alle disse forferdelige hårsveisene. Noen kler langt hår, de fleste ikke. Det verste er at så mange av de har en sinnsyk sideskill og legger halvparten av håret foran fjeset for at det skal komme bort på andre sida. Ser skikkelig dumt ut. Og de har ofte ikke klippet håret siden de hadde en fin sveis for to år siden, så det ser bare utvokst ut. Det er mye bedre når det er klippet ordentlig og er like langt hele veien.

LOL - du høres ut som mødrene for 35 år siden. Jeg husker hysteriske mødre som tvangsklipte sønnene.

LOL - du høres ut som mødrene for 35 år siden. Jeg husker hysteriske mødre som tvangsklipte sønnene.

Men kan du huske at vi syntes Beatles-gutta hadde sååå langt hår! Det var jo egentlig ikke langt i det hele tatt...

I dag synes jeg langt og ustelt hår på gutta er skrekkelig. Vi blir nok som våre mødre med årene.

Men kan du huske at vi syntes Beatles-gutta hadde sååå langt hår! Det var jo egentlig ikke langt i det hele tatt...

I dag synes jeg langt og ustelt hår på gutta er skrekkelig. Vi blir nok som våre mødre med årene.

Jeg husker mora mi var sikker på at de hadde parykk for det gikk ikke an at gutter hadde så langt hår. Og det var i begynnelsen og de hadde knapt hår over ørene.

Jeg vet heller ikke hvor lekkert jeg synes det er med langt hår og masse gele så det garantert ser ustelt ut. Men de får gjøre som de vil, heldigvis er ikke det det viktige.

Mora mi forteller meg enda hvor fæl jeg fremdeles er på håret så jeg holder klokelig kjeft til ungene.

Jeg husker mora mi var sikker på at de hadde parykk for det gikk ikke an at gutter hadde så langt hår. Og det var i begynnelsen og de hadde knapt hår over ørene.

Jeg vet heller ikke hvor lekkert jeg synes det er med langt hår og masse gele så det garantert ser ustelt ut. Men de får gjøre som de vil, heldigvis er ikke det det viktige.

Mora mi forteller meg enda hvor fæl jeg fremdeles er på håret så jeg holder klokelig kjeft til ungene.

Jeg ler så jeg rister. Slik er nemlig mora mi også!

Hun kan også fortelle at hun f. eks. traff på en gammel klassevenninne av meg på butikken. "Og hun var så pen, hun hadde kort hår.." sier hun megetsigende.

Mitt hår er enten for langt eller for lyst eller for flatt eller for glatt.

Kommer jeg rett fra frisør og er nyklipt og fin, sier hun ingenting.

Jeg ler så jeg rister. Slik er nemlig mora mi også!

Hun kan også fortelle at hun f. eks. traff på en gammel klassevenninne av meg på butikken. "Og hun var så pen, hun hadde kort hår.." sier hun megetsigende.

Mitt hår er enten for langt eller for lyst eller for flatt eller for glatt.

Kommer jeg rett fra frisør og er nyklipt og fin, sier hun ingenting.

Jeg har kort hår jeg og enda er det ikke bra nok. Så uansett hva jeg gjør, blir det feil.

Langt hår - feil

kort hår - feil

krøller - feil

slett hår - feil.

Og feile klær og selvfølgelig feile venner. Hun har ingen og har ikke hatt siden hun var 30. Nå er hun 78.

Jeg blir sliten av slike kjerringer jeg. Men jeg må jo le litt innimellom.

Jeg har kort hår jeg og enda er det ikke bra nok. Så uansett hva jeg gjør, blir det feil.

Langt hår - feil

kort hår - feil

krøller - feil

slett hår - feil.

Og feile klær og selvfølgelig feile venner. Hun har ingen og har ikke hatt siden hun var 30. Nå er hun 78.

Jeg blir sliten av slike kjerringer jeg. Men jeg må jo le litt innimellom.

Ja, det meste blir feil. Skjørtene er også for korte eller for lange. Og selvom det aldri vanker komplimenter, kommer de likevel, men med tilbakevirkende kraft: "Du var da så fin i pappas begravelse". "Hvor er den røde kjolen, den du kledde så godt".

Det morsomste er når hun overværer andre som sier noe pent til meg. Da setter hun et nærmest forskrekket blikk i dem! Og jeg må naturligvis flire.

Men,men. Jeg har en venn som sier at alle kvinner han kjenner har et vanskelig forhold til sin mor. Så vi er nok helt normale.

Annonse

Ja, det meste blir feil. Skjørtene er også for korte eller for lange. Og selvom det aldri vanker komplimenter, kommer de likevel, men med tilbakevirkende kraft: "Du var da så fin i pappas begravelse". "Hvor er den røde kjolen, den du kledde så godt".

Det morsomste er når hun overværer andre som sier noe pent til meg. Da setter hun et nærmest forskrekket blikk i dem! Og jeg må naturligvis flire.

Men,men. Jeg har en venn som sier at alle kvinner han kjenner har et vanskelig forhold til sin mor. Så vi er nok helt normale.

Det er bra å høre det i hvert fall.

Jeg skal ikke bli sånn mot ungene mine. Men de har allerede hørt for mye fra bestemora de også og er ganske oppgitte over henne.

Gutten min på 14 har halv-langt hår. Han får lov til å ha håret slik han vil, så lenge han vasker det ordentlig! Saken er at han har utrolig tykt hår, og han trener bortimot hver dag.. Dette gjør det vanskelig å holde håret pent...

Sist han var hos frisøren (for å stripe det, og stusse) kom han hjem med tårer i øynene, de hadde klippet for mye!

Han går også med hårstrikk, type tynne pannebånd som de store gutta brukte under EM i sommer!

mvh

Er det ikke litt overflødig å spørre om det er mote når du ved selvsyn konstaterer at majoriteten av tenåringsguttene _har_ langt hår?

Langt og halvlangt hår på gutta i den alderen er kult. Guri, så kjedelig det ville vært med en som kom og tagg etter frisørpenger ;-)

Er det ikke litt overflødig å spørre om det er mote når du ved selvsyn konstaterer at majoriteten av tenåringsguttene _har_ langt hår?

Langt og halvlangt hår på gutta i den alderen er kult. Guri, så kjedelig det ville vært med en som kom og tagg etter frisørpenger ;-)

Frisørpenger må de ha, selv om håret er langt! Det skal da stripes og stelles! He-he, tror gutten min bruker mer penger på frisøren enn jeg gjorde i den alderen! (Tror ikke, VET!)

Han får penger av oss til frisøren, han er en så utrolig grei og hyggelig gutt på alle måter (skryt, skryt), så han får mer "Ja" enn "Nei" når han spør om noe!

mvh

Frisørpenger må de ha, selv om håret er langt! Det skal da stripes og stelles! He-he, tror gutten min bruker mer penger på frisøren enn jeg gjorde i den alderen! (Tror ikke, VET!)

Han får penger av oss til frisøren, han er en så utrolig grei og hyggelig gutt på alle måter (skryt, skryt), så han får mer "Ja" enn "Nei" når han spør om noe!

mvh

Er det sant?

Hm, jeg har et langhåret vesen i hus, husker ikke om det gutt eller jente, men til frisøren, nope!

Er det sant?

Hm, jeg har et langhåret vesen i hus, husker ikke om det gutt eller jente, men til frisøren, nope!

Ja, det er sant! Han fikk striper i håret rett før sommeren, men skrekk og gru: sist han var hos frisøren klippet de vekk alt! Neste uke var det ny time hos frisøren, og han fikk nye striper!

Pengene flyger! Heldigvis vil ikke jenten min klippe seg eller stripe håret, så der sparer vi endel! Selv må mor til frisøren hver 4. eller 5. uke, for å dekke eventuelle grå/hvite hår, så vi er godt kjent hos frisøren ja...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...