Gå til innhold

Hva gjør en administrasjonssekretær?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilke arbeidsoppgaver følger med denne stillingen?

Er det å betegne som en "tung" stilling i forhold til en "vanlig" sekretær?

Fortell meg nå da!

:o)

Skrevet

En administrasjonssekretær er en sekretær som jobber i administrasjonen går jeg ut i fra.Med administrative oppgaver.( Ligger i ordet)

Altså du jobber ikke for en spesiell person. Tror jeg da.

Skrevet

Alt forefallende arbeide som sjefene/saksbehandlerne ikke gidder gjøre.

Alt fra å arrangere møter, holde orden på kalenderen deres, skrive brev og beskjeder, enkel saksbehandling. Pakke posten og få den sendt. Åpne posten og levere den til rette vedkommende. Og alt mulig småting på kontoret som ikke gjør seg selv, så som innkjøp av rekvisita og papir. Være bud og kaffekoker. Bestille servicemann til kopimaskinen, holde faxen med papir og toner.

Noen plasser (mindre firma) gjør administrasjonen alt, også regnskap, så der må du kanskje fakturere, purre, føre regnskap, kjøre lønninger osv.

Det er en sekkejobb, som bedriften selv definerer hvilke oppgaver skal tilhøre. Du får høre hva de legger i betegnelsen.

Skrevet

Jeg hadde bl.a. ansvar for all tilrettelegging av møtevirksomhet, koordinering av reisevirksomhet på huset, tok imot søknader og laga søkerlister når det var stillinger ledig, ansvar for en del økonomi, bl.a reskontrooppfølging og var bindeledd mellom bediften og det eksterne regnskapskontoret. Samt diverse forefallende kontorarbeid. En typisk "fikse og ordne-jobb".

Skrevet

Jeg hadde bl.a. ansvar for all tilrettelegging av møtevirksomhet, koordinering av reisevirksomhet på huset, tok imot søknader og laga søkerlister når det var stillinger ledig, ansvar for en del økonomi, bl.a reskontrooppfølging og var bindeledd mellom bediften og det eksterne regnskapskontoret. Samt diverse forefallende kontorarbeid. En typisk "fikse og ordne-jobb".

Høres bra ut. Trivdes du?

Skrevet

Alt forefallende arbeide som sjefene/saksbehandlerne ikke gidder gjøre.

Alt fra å arrangere møter, holde orden på kalenderen deres, skrive brev og beskjeder, enkel saksbehandling. Pakke posten og få den sendt. Åpne posten og levere den til rette vedkommende. Og alt mulig småting på kontoret som ikke gjør seg selv, så som innkjøp av rekvisita og papir. Være bud og kaffekoker. Bestille servicemann til kopimaskinen, holde faxen med papir og toner.

Noen plasser (mindre firma) gjør administrasjonen alt, også regnskap, så der må du kanskje fakturere, purre, føre regnskap, kjøre lønninger osv.

Det er en sekkejobb, som bedriften selv definerer hvilke oppgaver skal tilhøre. Du får høre hva de legger i betegnelsen.

Det er økonomidelen jeg er redd for. Jeg er en idiot når det gjelder tall og får fullstendig blackout.

Nå har denne bedriften regnskapsmedarbeidere, så jeg regner med at den biten kanskje faller bort.

Hm, det er jo verdt en søknad.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...