Gå til innhold

Skal flytte ut for første gang, men...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg skal flytte ut for første gang, men faren min er ikke den mest begeistret for det. Han er redd jeg ikke vil klare jobb, betalinger, o.l og i tillegg klare studiene. Går deltid, og det er lagt opp til å ha jobb på siden.

Hva skal jeg gjøre for å få han litt mer på min side?

Har til og med satt opp budsjett og alt.

Gjest Utflytteren
Skrevet

Spørs jo litt hvor gammel du er da. Jeg flyttet ut da jeg var 16 år (4 år siden) og har igrunnen klart meg bra, men det er fordi jeg har kunnet ringt hjem til mamma hver gang jeg har gått tom for penger til mat. Sannsynligvis har jeg fått mindre enn dem som bor hjemme og får mat gratis, men den tryggheten har reddet meg.

Det tok 1-2 år før jeg lærte å håndtere pengene. I begynnelsen brukte jeg mye på klær og kino og når det var 14 dager til stipendet, levde jeg på 10 kroners boksemat og vann..

Nå studerer jeg og jobber ganske mye ved siden av, men likevel går bort de fleste penge til mat og overlevelse. De 1-2 første åra var det topp å bo for meg selv, men nå misunner jeg dem som har muligheten til å bo hjemme. Tenk å kunne spise skikkelig middag hver dag? Tenk å ha mat i kjøleskapet? Og i det hele tatt bruke hardt tjenede penger på annet enn mat og zalo..

hehe.. Nå prøvde jeg ikke å overtale deg til å bli hjemme, men alt er ikke så rosenrødt som mange tror det er når en er veldig ung.

Lykke til!

Skrevet

Spørs jo litt hvor gammel du er da. Jeg flyttet ut da jeg var 16 år (4 år siden) og har igrunnen klart meg bra, men det er fordi jeg har kunnet ringt hjem til mamma hver gang jeg har gått tom for penger til mat. Sannsynligvis har jeg fått mindre enn dem som bor hjemme og får mat gratis, men den tryggheten har reddet meg.

Det tok 1-2 år før jeg lærte å håndtere pengene. I begynnelsen brukte jeg mye på klær og kino og når det var 14 dager til stipendet, levde jeg på 10 kroners boksemat og vann..

Nå studerer jeg og jobber ganske mye ved siden av, men likevel går bort de fleste penge til mat og overlevelse. De 1-2 første åra var det topp å bo for meg selv, men nå misunner jeg dem som har muligheten til å bo hjemme. Tenk å kunne spise skikkelig middag hver dag? Tenk å ha mat i kjøleskapet? Og i det hele tatt bruke hardt tjenede penger på annet enn mat og zalo..

hehe.. Nå prøvde jeg ikke å overtale deg til å bli hjemme, men alt er ikke så rosenrødt som mange tror det er når en er veldig ung.

Lykke til!

Jeg er 19 år, og har arvet en leilighet opprinnelig som jeg senere solgte, og har derfor penger til å kjøpe egen leilighet og i tillegg ha penger til overs for "dårlige tider", så sånn sett er ikke det noe problem i mine øyne.

Skrevet

Nei du får bare flytte, og så i praksis vise ham at du klarer det. Om ett år kan du jo vise ham regnskapet over hvordan det har gått. Ta med verdiøkningen i leiligheten du kjøper også da.

Det er nok ikke noe du kan si eller gjøre for å overbevise ham før du har vist det i praksis.

Lykke til.

Skrevet

Jeg er 19 år, og har arvet en leilighet opprinnelig som jeg senere solgte, og har derfor penger til å kjøpe egen leilighet og i tillegg ha penger til overs for "dårlige tider", så sånn sett er ikke det noe problem i mine øyne.

Da er det bare å være overbærende med pappa, flytte ut og ikke komme tilbake og be om penger. Vis ham handling at du greier deg utmerket. :o) Lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...