Gjest malun Skrevet 29. september 2004 Skrevet 29. september 2004 Den siste tiden har jeg våknet (både i løpet av natten og om morgenen) og oppdaget at den ene eller begge armene mine sover. Den/de er dønn numne og følelsesløse, og jeg må riste og bevege den/dem for å få tilbake førligheten. Jeg er ganske sikker på at dette ikke skyldes at jeg ligger på armen(e) mine mens jeg sover - men hva kan det da være? Er dette et symptom på en skummel sykdom? Er litt engstelig, nå! 0 Siter
skorpionfisken Skrevet 29. september 2004 Skrevet 29. september 2004 Hvis jeg ligger på ryggen om natta med armene rett opp. Da sovner de. De får antakelig en vinkel sånn at det stenger for nervene som gir følelse i armen. Ikke verre enn at om du skifter stilling på armene så kommer førligheten tilbake etter litt ekkel stikking. Ingen fare. 0 Siter
Gjest Bør ikke være skummelt Skrevet 29. september 2004 Skrevet 29. september 2004 Jeg har hatt det slik av og til de siste åra selv. Har ikke blitt oppdaget noen skumle sykdommer hos meg. Tenker da særlig på MS. Derimot har jeg fibromyalgi, det kan jo ha litt å si kanskje. Men ellers vet jeg at feks fingrene kan dovne bort og bli følelsesløse hvis en har veldig stive muskler i skuldre og nakke. Det kan jo ha med det samme å gjøre kanskje. Nerver som kommer i klem. 0 Siter
cecily Skrevet 29. september 2004 Skrevet 29. september 2004 Carpal syndrom ? Det er kun i hendene, ikke hele armene. 0 Siter
Gjest blåklokka Skrevet 29. september 2004 Skrevet 29. september 2004 Det er kun i hendene, ikke hele armene. Typisk carpal syndrom 0 Siter
cecily Skrevet 30. september 2004 Skrevet 30. september 2004 Typisk carpal syndrom Carpal sydrom sprer seg ikke langt oppover armene. Carpaltunnelen er i håndroten. 0 Siter
Gjest blåklokka Skrevet 30. september 2004 Skrevet 30. september 2004 Carpal sydrom sprer seg ikke langt oppover armene. Carpaltunnelen er i håndroten. Smerter kan kjennes helt opp til albuen.Er operert i begge hender pga dette. 0 Siter
cecily Skrevet 30. september 2004 Skrevet 30. september 2004 Smerter kan kjennes helt opp til albuen.Er operert i begge hender pga dette. Da må nervene bli klemt lenger oppe også. Eller at en spenner muskler og får senebetennelse i tillegg. Der de tre nervene blir klemt av i carpaltunnelen er de "ferdige" med å innervere skulder, overarm, albue og underarm. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.