Gå til innhold

Hjelp: Sovende armer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den siste tiden har jeg våknet (både i løpet av natten og om morgenen) og oppdaget at den ene eller begge armene mine sover.

Den/de er dønn numne og følelsesløse, og jeg må riste og bevege den/dem for å få tilbake førligheten.

Jeg er ganske sikker på at dette ikke skyldes at jeg ligger på armen(e) mine mens jeg sover - men hva kan det da være?

Er dette et symptom på en skummel sykdom? Er litt engstelig, nå!

Skrevet

Hvis jeg ligger på ryggen om natta med armene rett opp. Da sovner de. De får antakelig en vinkel sånn at det stenger for nervene som gir følelse i armen. Ikke verre enn at om du skifter stilling på armene så kommer førligheten tilbake etter litt ekkel stikking. Ingen fare.

Gjest Bør ikke være skummelt
Skrevet

Jeg har hatt det slik av og til de siste åra selv. Har ikke blitt oppdaget noen skumle sykdommer hos meg. Tenker da særlig på MS. Derimot har jeg fibromyalgi, det kan jo ha litt å si kanskje.

Men ellers vet jeg at feks fingrene kan dovne bort og bli følelsesløse hvis en har veldig stive muskler i skuldre og nakke. Det kan jo ha med det samme å gjøre kanskje. Nerver som kommer i klem.

Gjest blåklokka
Skrevet

Det er kun i hendene, ikke hele armene.

Typisk carpal syndrom :)

Skrevet

Typisk carpal syndrom :)

Carpal sydrom sprer seg ikke langt oppover armene. Carpaltunnelen er i håndroten.

Gjest blåklokka
Skrevet

Carpal sydrom sprer seg ikke langt oppover armene. Carpaltunnelen er i håndroten.

Smerter kan kjennes helt opp til albuen.Er operert i begge hender pga dette.

Skrevet

Smerter kan kjennes helt opp til albuen.Er operert i begge hender pga dette.

Da må nervene bli klemt lenger oppe også. Eller at en spenner muskler og får senebetennelse i tillegg. Der de tre nervene blir klemt av i carpaltunnelen er de "ferdige" med å innervere skulder, overarm, albue og underarm.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...