Gå til innhold

Økt adopsjonsstøtte!!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

ehh, dette burde jeg sikkert ha visst, men vet det ikke....så da spør jeg likegodt :-)

Er adopsjonsstøtten noe vi får tilbakebetalt etter at vi kommer hjem og adopsjonen er i orden, og gjelder det i så fall for alle uansett inntekt??

Hadde vært SUPERT det :-)))

forelsket colombiamamma

Men hvorfor ikke 1G som ble avtalt i Sem-erklæringen?

Jeg har sendt mail til stortinget i dag og spurt om akkurat dette, og de svarte følgende:

"Dersom regjeringen får til å øke støtten i forhandlingene rundt årets statsbudsjett er det gledelig. Slik prosessen er, vil det oftest være de partiene som inngår budsjettavtale som også blir enige om fordelingen av midler innenfor hver post i statsbudsjettet. Dermed vil regjeringspartiene mest sannsynlig være avhengig av FrP for å få til en slik økning som de skisserer".

Så da får vi bare krysse fingrene for at dette går gjennom.

SV ønsker å øke støtten til 1G altså ca. kr.57 000. Vi får håpe at det går gjennom en gang.

Vi får satse på det her inne:-)

vennlig hilsen

carla1365380461

ehh, dette burde jeg sikkert ha visst, men vet det ikke....så da spør jeg likegodt :-)

Er adopsjonsstøtten noe vi får tilbakebetalt etter at vi kommer hjem og adopsjonen er i orden, og gjelder det i så fall for alle uansett inntekt??

Hadde vært SUPERT det :-)))

Jada, du får utbetalt adopsjonsstøtten etter at barnet er vel hjemme. For oss tok det vel 3-4 måneder, tror jeg.

Og støtten er uavhengig av inntekt.

Så noen penger kommer INN på konto også ;-)

Jada, du får utbetalt adopsjonsstøtten etter at barnet er vel hjemme. For oss tok det vel 3-4 måneder, tror jeg.

Og støtten er uavhengig av inntekt.

Så noen penger kommer INN på konto også ;-)

TJOOHOO :-))))

Takk for svar, dette kunne jeg like!!

Snakk om å få mye positiv omtale av lite. 8000 kr tilsvarer ca 8 millioner på statsbudsjettet - ikke akkurat noe enormt beløp.

Egentlig skjønner jeg ikke at de ikke foreslår 1G med en gang. Det ville gitt mye positiv publisitet til en billig penge.

Er det ikke valgkamp snart, da?

Men misforstå meg rett - jeg er glad for de ekstra åtte lappene jeg. Synes bare det er så sinnsykt urettferdig. Skulle gjerne sett et regnestykke på hva et gjennomsnittlig svangerskap koster staten, med kontroller, evt. sykemeldinger, sykehusopphold etc

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...