Gå til innhold

Terror i Norge? (om en asylpolitikk ute av kontroll)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den muslimske asylsøkeren prøvde å styrte flyet før landing i Bodø (P4).

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=247437

Afrikaneren skal i følge vitner ha uttalt at terrorhandlingen hadde sin bakgrunn i at han ikke hadde fått innvilget asyl.

Det begynner å bli en del av dette (trikk, buss, fly, etc) hvor asylsøkere og andre fremmedkulturelle begår alvorlige forbrytelser.

Mange av dem har sikkert vært utsatt for stygge opplevelser og kan slite med ettervirkninger etter slike. Men kan det ikke finnes en måte å kontrollere dem på i saksbehandlingstiden?

En smule frihetskontroll i en kort periode må da være mulig å bære for en som er gitt beskyttelse og mat?

Hensynet til borgernes sikkerhet må tillegges større vekt og "tikkende bomber" må kontrolleres.

....

Neste episode i flykaprersaken, blir selvsagt at vedkommende blir "ureturnerbar", og er sikret opphold i Norge for all fremtid. Naturlige konsekvenser av en asylpolitikk ute av kontroll.

• Svar 58
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

20

• Grip

16

• favn

11

• flisa

3

Mest aktive i denne tråden

Jeg er en annen
Skrevet

Ærlig talt Grip, dette har nok lite å gjøre med terror og islam, men desto mer med psykiatri.

Skrevet

Ærlig talt Grip, dette har nok lite å gjøre med terror og islam, men desto mer med psykiatri.

Det får vi nesten håpe du har rett i.

Det meste av mitt innlegg var da også vinklet ut fra en slik hypotese.

For dem som rammes av slike personers handlinger er det ikke så viktig. Virkningen er ofte katastrofal uavhengig av motiv. Det må være samfunnets ansvar å skjerme borgerne mot slikt, i størst mulig grad.

Krav til sikkerhet må selvsagt veies opp mot den eventuelle ulempe visse grupper påføres for å oppnå dette.

Episodene begynner nå å bli så mange at det trolig vil tvinge seg frem en diskusjon om etablering av et nasjonalt mottak med begrenset bevegelsesfrihet i påvente av at søknaden skal ferdigbehandles.

En slik løsning forutsetter selvsagt at saksbehandlingstiden kortes ned radikalt. Man kan ikke pålegge folk begrenset frihet i årevis.

For en kortere periode (par, tre måneder eller noe slikt) bør det imidlertid være akseptabelt, hensyn tatt til at asylsøkerne har fått beskyttelse og ellers blir tatt godt vare på.

Skrevet

Men det har med asylsøker-prosessen i Norge som er helt rav ruskende gal!

Man lar de bo i lokalsamfunnet FØR man vet hvem de er -også når de er blitt avvist.

Man tar fra dem maten bare....

Skrevet

Det får vi nesten håpe du har rett i.

Det meste av mitt innlegg var da også vinklet ut fra en slik hypotese.

For dem som rammes av slike personers handlinger er det ikke så viktig. Virkningen er ofte katastrofal uavhengig av motiv. Det må være samfunnets ansvar å skjerme borgerne mot slikt, i størst mulig grad.

Krav til sikkerhet må selvsagt veies opp mot den eventuelle ulempe visse grupper påføres for å oppnå dette.

Episodene begynner nå å bli så mange at det trolig vil tvinge seg frem en diskusjon om etablering av et nasjonalt mottak med begrenset bevegelsesfrihet i påvente av at søknaden skal ferdigbehandles.

En slik løsning forutsetter selvsagt at saksbehandlingstiden kortes ned radikalt. Man kan ikke pålegge folk begrenset frihet i årevis.

For en kortere periode (par, tre måneder eller noe slikt) bør det imidlertid være akseptabelt, hensyn tatt til at asylsøkerne har fått beskyttelse og ellers blir tatt godt vare på.

Jeg prøver så hardt jeg kan å være tolerante overfor personer fra fremmedkulturelle land. Men når de kommer hit dreper, skader og vil styrte fly i bakken...

Da mister jeg alt av toleranse, og vil ha disse ut av landet. De skaper ingenting godt i vårt land.

Skrevet

Man blir fratatt en dyr neglsaks - men man lar brannøksa henge så passasjerene får tak i den....

Skrevet

Enda godt krypet ikke har fått oppholdstillatelse. Det hadde garantert skjedd mer med denne fyren senere om han fikk bli i landet.

Nå er det snart på tide at sterkere lut settes inn mot den innvandringspolitikken vi har.

Skrevet

Det værste av alt, dette funker!!!!

Er så mye galt med innvandringspolitikken her til lands at det er til å få fnatt av. Tidligere liknende tilfeller (buss og trikk) gjorde jo sitt til at vedkommende fikk det som de ville. Dette sender helt klart feil signaler, og det vil ikke ta slutt før de som begår en tilsvarende ugjerning blir kastet på hue og ræva ut av landet, umiddelbart

Skrevet

Jeg prøver så hardt jeg kan å være tolerante overfor personer fra fremmedkulturelle land. Men når de kommer hit dreper, skader og vil styrte fly i bakken...

Da mister jeg alt av toleranse, og vil ha disse ut av landet. De skaper ingenting godt i vårt land.

Du er muligens noe kategorisk.

Likevel; Vi må huske at vestlige land har fått smake det som ligger bak krigserklæringen fra islamistene. I Madrid er man knapt ferdig med oppryddingen, danskene trues og det samme gjelder Norge.

Vi skal være veldig naive for å se bort fra at terror også kan ramme oss. Det finnes åpenbart muslimske celler her i landet som lett tyr til terror hvis de finner det formålstjenlig.

Skrevet

Man blir fratatt en dyr neglsaks - men man lar brannøksa henge så passasjerene får tak i den....

TV2 melder at vedkommende sannsynligvis likevel hadde tatt med seg øks inn i flyet. Aksjonen var altså trolig planlagt.

Skrevet

Nei, det er klart at denne mannen representerer (på magisk vis) ALLE asylsøkere, på samme måte som Helge Fossmo representerer deg og alle andre nordmenn.

Ikke sant?

Skrevet

Du skriver: "Den muslimske asylsøkeren"

Ja, Grip, nå ble du vel glad - siden du nå mener deg berettiget til å rakke ned på BÅDE muslimer OG asylsøkere.

For denne mannen er jo selvsagt representant for begge disse gruppene?

Faktisk utgjør ditt folkehat (restene av det som skjedde i Tyskland i 1930-årene) et langt større problem enn de du rakker ned på.

Skrevet

Enda godt krypet ikke har fått oppholdstillatelse. Det hadde garantert skjedd mer med denne fyren senere om han fikk bli i landet.

Nå er det snart på tide at sterkere lut settes inn mot den innvandringspolitikken vi har.

Det er fare for at vedkommende nå får opphold her i landet, på skattebetalernes regning.

Det må i så fall påvises at vedkommende står i fare for å bli utsatt for "umenneskelig behandling" som det upresist heter i Utlendingsloven.

Jeg tar det for gitt at en eller annen asylprofitør i juriststanden kan få det til at flykaprere vil få det tilstrekkelig ubehagelig ved soning i Algerie til at opphold i Norge må innvilges.

Skrevet

Du skriver: "Den muslimske asylsøkeren"

Ja, Grip, nå ble du vel glad - siden du nå mener deg berettiget til å rakke ned på BÅDE muslimer OG asylsøkere.

For denne mannen er jo selvsagt representant for begge disse gruppene?

Faktisk utgjør ditt folkehat (restene av det som skjedde i Tyskland i 1930-årene) et langt større problem enn de du rakker ned på.

Hendelsen er enda et trist eksempel på en asylpolitikk som er helt ute av kontroll.

Jeg tror det lar seg løse - som beskrevet i mitt første innlegg - med det krever at myndighetene trekker hodet opp av sanden et øyeblikk.

Jeg tror det tidspunktet nærmer seg.

PS.

Det nazi-fikseringen din er så fremtredende, at du ikke lengre makter å diskutere noe som helst. Pust ut, sør.

Skrevet

Det er fare for at vedkommende nå får opphold her i landet, på skattebetalernes regning.

Det må i så fall påvises at vedkommende står i fare for å bli utsatt for "umenneskelig behandling" som det upresist heter i Utlendingsloven.

Jeg tar det for gitt at en eller annen asylprofitør i juriststanden kan få det til at flykaprere vil få det tilstrekkelig ubehagelig ved soning i Algerie til at opphold i Norge må innvilges.

Grip - du er iferd med å bli en parodi av deg selv.

Alle vet at folk begår kriminalitet. Helge Fossmo var norsk. Gjerningsmennene bak drapene i Baneheia var nordmenn. Skal vi derfor bli like hysteriske over nordmenn som du er over "muslimer" eller "asylsøkere"?

Din åpenbare utnyttelse av et menneske til dine egne brune motiver er så åpenlys at det blir patetisk. Du er en like stor del av problemet som det han er.

Skrevet

Hendelsen er enda et trist eksempel på en asylpolitikk som er helt ute av kontroll.

Jeg tror det lar seg løse - som beskrevet i mitt første innlegg - med det krever at myndighetene trekker hodet opp av sanden et øyeblikk.

Jeg tror det tidspunktet nærmer seg.

PS.

Det nazi-fikseringen din er så fremtredende, at du ikke lengre makter å diskutere noe som helst. Pust ut, sør.

Den eneste som er "ute av kontroll" her, Grip er deg - som misbruker enhver handling til å sverte hele folkegrupper.

Og sammenligningen med hva som skjedd med jødene på 1930-tallet er MEGET berettiget. Det var akkurat det samme - man tar individers handlinger og forsøker å gjøre dem representative for en hel gruppe.

Den gangen var det jøder, denne gangen bedriver du det samme med muslimer. Det stinker!

Skrevet

Den eneste som er "ute av kontroll" her, Grip er deg - som misbruker enhver handling til å sverte hele folkegrupper.

Og sammenligningen med hva som skjedd med jødene på 1930-tallet er MEGET berettiget. Det var akkurat det samme - man tar individers handlinger og forsøker å gjøre dem representative for en hel gruppe.

Den gangen var det jøder, denne gangen bedriver du det samme med muslimer. Det stinker!

Sør, da. Nå er du ute og rører mot bedre vitende. Asylsøkernes skrantende renomme skyldes følgende;

98% (omtrent) tilfredstiller ikke kravene til asyl. De er rene lykkejegere.

Tilsvarende antall (omtrent) tilintetgjør identifikasjonspapirer for å trenere søknadsprosessen slik at opphold lettere lar seg presse gjennom.

Jeg kan fortsette lenge med beskrivelser av hele verdikjeden i denne menneskesmuglingen, bakmennene, profitørene, naivistene, kriminaliteten, behandlingen av kvinner og unge, men det gidder vi ikke nå.

...

Jeg skal ikke være dommer overfor mennesker som ønsker et bedre liv, men asylinstituttet er nå engang ikke beregnet på slike.

Så "svertingen" står de altså for selv, i rikelig monn.

Skrevet

Sør, da. Nå er du ute og rører mot bedre vitende. Asylsøkernes skrantende renomme skyldes følgende;

98% (omtrent) tilfredstiller ikke kravene til asyl. De er rene lykkejegere.

Tilsvarende antall (omtrent) tilintetgjør identifikasjonspapirer for å trenere søknadsprosessen slik at opphold lettere lar seg presse gjennom.

Jeg kan fortsette lenge med beskrivelser av hele verdikjeden i denne menneskesmuglingen, bakmennene, profitørene, naivistene, kriminaliteten, behandlingen av kvinner og unge, men det gidder vi ikke nå.

...

Jeg skal ikke være dommer overfor mennesker som ønsker et bedre liv, men asylinstituttet er nå engang ikke beregnet på slike.

Så "svertingen" står de altså for selv, i rikelig monn.

"Beklager", Grip, men det er DU som fremhever at det er "muslimer" og "asylsøkere", og ikke individer.

Du harver ikke over at Helge Fossmo er nordmann, osv.

Din råtne anti-semittisme stinker.

Skrevet

"Beklager", Grip, men det er DU som fremhever at det er "muslimer" og "asylsøkere", og ikke individer.

Du harver ikke over at Helge Fossmo er nordmann, osv.

Din råtne anti-semittisme stinker.

Det virket en stund som din annonserte ferie hadde gjort deg godt, men nå står fråden om kjeften igjen.

Du må nok forsone deg med at norsk asyl- og innvandringspolitikk må gjennom en endring. Stadig flere politikere innser dette, og tilmed etablerte rikssynsere er i prosess.

Du er jo en varm forsvarer av det bestående styre og stell, og vil nok kjempe en stund til. Etterhvert vil du måtte justere dine synspunkter og dette er nok smertefullt, som det fremgår også ledsaget av en viss aggresjon.

Et godt råd kan jo være å bli vant med at innvandrings- og asylpolitikken kommer under grundig debatt, og at det ikke nødvendigvis er slik at alle som argumenterer for endringer, er nazister eller hva du nå kaller dem/oss.

Tørk fråden, sør, og senk skuldrene.

Skrevet

Det virket en stund som din annonserte ferie hadde gjort deg godt, men nå står fråden om kjeften igjen.

Du må nok forsone deg med at norsk asyl- og innvandringspolitikk må gjennom en endring. Stadig flere politikere innser dette, og tilmed etablerte rikssynsere er i prosess.

Du er jo en varm forsvarer av det bestående styre og stell, og vil nok kjempe en stund til. Etterhvert vil du måtte justere dine synspunkter og dette er nok smertefullt, som det fremgår også ledsaget av en viss aggresjon.

Et godt råd kan jo være å bli vant med at innvandrings- og asylpolitikken kommer under grundig debatt, og at det ikke nødvendigvis er slik at alle som argumenterer for endringer, er nazister eller hva du nå kaller dem/oss.

Tørk fråden, sør, og senk skuldrene.

Du må forsone deg med at det nå er humanistiske verdier som råder, og ikke "alle jøder er slik" og "alle muslimer er slik", som er den tankegangen dine innlegg tyter av.

Hva er relevansen av at denne mannen er "muslim"?

Hvorfor fremhevet du det?

Hva hvis han var jøde? Da ville du formodentlig vært blant de som skrek høyest om at jødene burde internes?

Ringer det en bjelle?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...