Sør Skrevet 4. oktober 2004 Skrevet 4. oktober 2004 Tull - jeg har ikke snakket om å internere alle asylsøkere, men begrenset det til de som er ID-løse og samtidig nekter å sammarbeide med politiet, samt de som har fått et vedtak om utsendelse. Det ville tatt hånd om brorparten av denne problemstillingen - og samtidig redusert antallet useriøse asylsøkere som kommer til Norge. Hvorfor ikke gjøre noe som faktisk virker? Det "virker" å skyte folk også - det betyr ikke at det er korrekt. Vi har en relativt lang og humanistisk tradisjon i Norge, som du åpenbart vil ødelegge og erstatte med noe som minner mer om "rettsstaten" fra et diktatur: "Samarbeid med politiet eller bli fengslet i månedsvis." 0 Siter
Sør Skrevet 4. oktober 2004 Skrevet 4. oktober 2004 Som sagt - du starter, og jeg følger opp. Ønsker du at jeg skal slutte, så er det bare å la være å gi personkarakteristikker selv Sør. *ler* 0 Siter
Goliath Skrevet 4. oktober 2004 Skrevet 4. oktober 2004 Det "virker" å skyte folk også - det betyr ikke at det er korrekt. Vi har en relativt lang og humanistisk tradisjon i Norge, som du åpenbart vil ødelegge og erstatte med noe som minner mer om "rettsstaten" fra et diktatur: "Samarbeid med politiet eller bli fengslet i månedsvis." he-he....nå er det jo nettopp disse asylsøkerne med mere som forårsaker at vi blir nødt til å stramme inn vår humanistiske tradisjon, så det er nok en gang humoristisk å se deg legge skylden for slikt over på de som blir rammet:-) Verden utvikler seg på ondt (og litt godt) Sør, og desverre er det en realitet som alle til syvende og sist blir nødt til å forholde seg til - og ikke minst ta konsekvensene av. 0 Siter
Goliath Skrevet 4. oktober 2004 Skrevet 4. oktober 2004 *ler* *har allerede ledd flere ganger* :-) 0 Siter
Sør Skrevet 4. oktober 2004 Skrevet 4. oktober 2004 he-he....nå er det jo nettopp disse asylsøkerne med mere som forårsaker at vi blir nødt til å stramme inn vår humanistiske tradisjon, så det er nok en gang humoristisk å se deg legge skylden for slikt over på de som blir rammet:-) Verden utvikler seg på ondt (og litt godt) Sør, og desverre er det en realitet som alle til syvende og sist blir nødt til å forholde seg til - og ikke minst ta konsekvensene av. Og enda en gang må du opplæres i et av prinsippene bak USAs grunnlov: "They that can give up essential liberty to obtain a little temporary safety deserve neither liberty nor safety." Det er noe du virkelig bør arbeide med å forstå. 0 Siter
Goliath Skrevet 4. oktober 2004 Skrevet 4. oktober 2004 Og enda en gang må du opplæres i et av prinsippene bak USAs grunnlov: "They that can give up essential liberty to obtain a little temporary safety deserve neither liberty nor safety." Det er noe du virkelig bør arbeide med å forstå. Jeg tror det er du som skal forsøke å forstå hva som menes med det prinsippet Sør. Jeg forstår det svært godt, men som alt annet kan det tolkes på mange måter. I dette tilfellet er det skrevet med tanke på å beskytte de amerikanske borgeres essensielle rettigheter. Å trekke det inn i denne debatten blir ikke bare "litt søkt".....:-) 0 Siter
Sør Skrevet 4. oktober 2004 Skrevet 4. oktober 2004 Jeg tror det er du som skal forsøke å forstå hva som menes med det prinsippet Sør. Jeg forstår det svært godt, men som alt annet kan det tolkes på mange måter. I dette tilfellet er det skrevet med tanke på å beskytte de amerikanske borgeres essensielle rettigheter. Å trekke det inn i denne debatten blir ikke bare "litt søkt".....:-) Nei, det går rett i hjertet av hva som diskuteres - rettigheter. 0 Siter
mrxx Skrevet 5. oktober 2004 Skrevet 5. oktober 2004 Ja, man kan ha "fartshumper" for å forhidre råkjøring, på samme måte som man har grensekontroll på Gardermoen. Men slike tiltak er noe helt annet enn det som blir foreslått. Med vennlig hilsen Nja, det de fleste sier er at det bør settes inn tiltak før disse menneskene gjør for mye galt. De er det vi stort sett snakker om her inne. Det er for sent å vente til de har gjort noe galt, det må settes inn tiltak før det går så langt. 0 Siter
Sør Skrevet 5. oktober 2004 Skrevet 5. oktober 2004 Nja, det de fleste sier er at det bør settes inn tiltak før disse menneskene gjør for mye galt. De er det vi stort sett snakker om her inne. Det er for sent å vente til de har gjort noe galt, det må settes inn tiltak før det går så langt. Du skriver: "Det er for sent å vente til de har gjort noe galt, det må settes inn tiltak før det går så langt." Hva slags tiltak snakker vi om, og skal den gjelde alle folkegrupper (inkl. nordmenn)? Med vennlig hilsen 0 Siter
Gjest gjennomførbart ? Skrevet 8. oktober 2004 Skrevet 8. oktober 2004 1) Det er forskjell på ikke å ha papirer, og på å nekte og oppgi navn/adresse. 2) Asyl (eller opphold i Norge) er noe man har rett på/får uavhengig av slikt når myndighetene ikke kan sende dem tilbake. Dette handler om internasjonale traktater. Med vennlig hilsen Det var ikke svar på spørsmålene i det hele tatt. Bare se etter. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.