Gå til innhold

kan hunder ha sosial angst?

Gjest har hunden min en angstlidelse?

Anbefalte innlegg

Gjest har hunden min en angstlidelse?
Skrevet

jeg har en hund som er veldig sky overfor fremmede. hun knurrer bare noen ringer på døra vår og tar jeg med henne på noen steder med flere mennesker så bare legger hun seg under bordet resten av kvelden. Det virker rett og slett som om hun misliker å bli kost med av fremmede. Bør jeg ta henne med til dyrepsykolog?

Skrevet

Ja det synes jeg du bør. Dyr kan ha ulike former for angst, akkurat som oss mennesker. Dyrepsykologer har erfaring med måter man kan hjelpe dem å redusere angsten på.

Lykke til!

Skrevet

Fikk meg til å tenke på hunden til ei venninne av meg. Han er redd mannfolk, og diverse andre ting (f.eks. vann).. ikke mye til vaktbikkje ;)

Skrevet

Du kan jo trene med hunden din, det er viktig at du er hos henne når dere får besøk, vær sammen med henne når hun skal hilse på de som kommer og belønn henne med en godbit.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...