Gå til innhold

Plutselig mistet mye av hørselen....!!!

Anbefalte innlegg

Gjest Helle Dussen
Skrevet

Er det noen her som kan fortelle meg hva dette kan være?

For tre uker siden merket jeg plutselig at alt jeg hørte, det var det veldig klang i. Det var som om alle som pratet til meg snakket i et rom med mye akustikk.

Deretter begynte jeg å merke at hver gang jeg snakket i telefonen, og la røret til det høyre øret, så skurret det så veldig. Jeg fikk det liksom ikke til å stemme at telefonen ikke fungerte på det høyre øret ;-)....så det gikk litt tid, og fortsatt er det slik, i alle mulige telefoner.

Med andre ord er hørselen min blitt dårligere på det ene øret. Hva bør jeg gjøre? HVa kan det være? Sier mye mer "hva sa du?" nå enn før..og det er nokså slitsomt. Noen som har hatt det slik? Kan det være tette øreganger, eller noe? huff, litt bekymret...

Skrevet

Det lureste du kan gjøre, er å få øyret og hørselen undersøkt av ein dertil kompetent person. Slik skal det jo ikkje vere! Gå til lege.

Skrevet

Kan være ørevoks. Så gå til legen og få deg undersøkt eventuelt så skyller de ørene dine.

Gjest vi er ikke leger
Skrevet

dra til legen, faren min ble plutserlig døv på det ene øret over natten ......har aldri fått tilbake hørselen på det øret.

Skrevet

Etter en forkjølelse for flere år siden hørte jeg veldig dårlig i ukesvis. Hørselen kom gradvis tilbake. En gang fikk jeg også ørene pumpet, p.g.a. mye ørevoks.

Skrevet

Kan være væske i mellomøret. En lege kan lett sjekke det ved å måle bevegelsen i trommehinna. Symtomene er "dottefølelse" i øret, klang/ekko inne i hodet, nedsatt hørsel, vanskelig å høre hvor lyder kommer fra, lyder langt unna kan være tydeligere enn lyder nær. Dype lyder gjør mer "vondt" enn lyse. Den beste behandlingen er å "blåse" luft inn i øret. Det gjør du ved å holde for nesen, og blåse til du kjenner et "poff" inne i ørene. Og så blåser du litt inn/ut inni øret, det vil da helst knitre og sprake litt. Dette må du gjøre veldig ofte, helst flere ganger i timen så lenge øret virker tett. Men det hjelper!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...