Gå til innhold

Sør-spania, trenger opplysninger...

Anbefalte innlegg

Gjest Mari Maki
Skrevet

Hei, vi er et par som trenger å komme oss litt vekk. Har ikke behov for en typisk sydentur med bare bading og soling, men ønsker å dra til et litt varmere sted, der vi kan kjenne vår-temperatur og kjøre rundt og kose oss litt.

Vi vurderer Malaga. Hvordan er denne byen på denne årstiden? Er det mulig å bade?

Og hvordan er det å finne seg et sted å overnatte på egen hånd? Fly ned er billig så vi lurer på å ta sjans på å lete etter et sted å bo...

Noen som vet, - eller evt har andre tips til reisemål for en deilig vår- temperatur?

Skrevet

Jeg var i Alicante i slutten av oktober ifjor. Det er jo litt lengre nord enn Malaga. Vannet var deilig og varmt - 25-26 grader tipper jeg. Været var mer varierende, omtrent som norsk sommer. Det blåste for mye til at det var koselig å ligge på stranden.

Å finne et sted å bo er neppe noe problem. Turistsesongen er over, men hotellene er der jo fortsatt.

Skrevet

Malaga er fint, og fremdeles er det godt vær.

Rolige og mindre steder på Costa Del Sol er torremolinos (noe ødelagt og en del bråk kveldstid) Benalmadena (fin turistby) Fuengirola (rolig fin by, mange norske) Marbella (kjendisenes by, fint men noe dyrere)

Tror ikke det skal være for vanskelig å finne sted å bo på egen hånd, hotel/hostal ol da vel og merke.

Om det blir vanskelig i Malaga så ta buss eller tog og prøv Benalmadena eller Fuengirola. Kort reise unna.

God tur :)

Skrevet

24 grader i Malaga nå. Sjekk:

http://www.canalmeteo.com/ciudad.php?id_ciudad=269

Holder vel varmt vær der kanskje en måned til før den blir mer usikkert. Etter vinteren kan du ha varmt vær fra mars, men litt usikkert for regnværsdager til ut i april.

Hm... har du flere 'linker' til spanske plasser? *savner spania*

Mari Maki: Spania ligger rundt 20-30 grader ennå, vannet er jo som en vanlig norsk sommer nå vil jeg tro. Det er mange fine plasser rett ved malaga også, flotte strender og vakker arkitektur. Jeg vil anbefale deg å ta en tur innom Mijas (for å se en typisk spansk by), Ronda kanskje ta en tur innom Gibraltar.... bare for å ha besøkt en del av 'England' i spania. Så har de billige radio, kamera, parfyme osv.

Spania er et flott land, mye å se, du kan nesten ikke kjede deg der.

God tur!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...