Gjest Hvitsaus i dag! Skrevet 30. september 2004 Skrevet 30. september 2004 Har en halv boks med fiskeboller, som jeg hadde liggende i fryseren. Da har jeg altså ikke den orginale pakken mer, og derfor heller ikke oppskrift på sausen. Hvordan lager jeg hvitsaus (passe menge for en halv boks)? Regner med at flinke kjøkkenhjelpere hjelper meg! Takker på forhånd! 0 Siter
serendipity Skrevet 30. september 2004 Skrevet 30. september 2004 Eh... Jeg lager på "slump". Men ca. 3 ss. smørs, smeltes. 2 ss. hvetemel, og 4 dl. melk, og litt av kraften til fiskebollene. og 1/2 ts. salt.. Jeg er litt usikker på målene her, men du kan jo bare prøve deg frem.. 0 Siter
Gjest Hvitsaus i dag Skrevet 30. september 2004 Skrevet 30. september 2004 Eh... Jeg lager på "slump". Men ca. 3 ss. smørs, smeltes. 2 ss. hvetemel, og 4 dl. melk, og litt av kraften til fiskebollene. og 1/2 ts. salt.. Jeg er litt usikker på målene her, men du kan jo bare prøve deg frem.. Tusen takk! Skal prøve! 0 Siter
lister Skrevet 30. september 2004 Skrevet 30. september 2004 Tusen takk! Skal prøve! Hei Anbefaler å ha i karri pulver. Det blir utrolig godt!!!! 0 Siter
Lurveline Skrevet 30. september 2004 Skrevet 30. september 2004 2,5 dl melk 2,5 dl kraft fra fiskebollene 4 ss smør 1 dl hvetemel salt hvit pepper muskat Tilberedning: Varm melken i en kjele over svak varme. Smelt smøret i en annen kjele. Tilsett melet i smøret og la det koke i 3 minutter, uten å bli brunt. Tilsett melken/kraften litt om gangen under kraftig omrøring. Fortsett å røre kraftig til sausen tykner. La den koke 5 minutter ved svak varme, mens du rører av og til, inntil sausen er fyldig og kremaktig. Smak til med salt, pepper og muskat. 0 Siter
Babette Skrevet 30. september 2004 Skrevet 30. september 2004 En gang jeg var alene og ikke gadd å lage hvit saus, smeltet jeg en eske rekeost og brukte i stedet. Det var faktisk godt. Mye dyrere, men dog. 0 Siter
Lillemus Skrevet 30. september 2004 Skrevet 30. september 2004 Hei Anbefaler å ha i karri pulver. Det blir utrolig godt!!!! Nyrevet muskatt er et must i hvit saus til fiskeboller! 0 Siter
fresja Skrevet 30. september 2004 Skrevet 30. september 2004 Jeg bruker noenlunde samme ingredienser som de andre, men jeg blander alt i en panne som jeg setter på platen og visper mens det koker opp. Synes det er enklere å unngå klumper sånn. 0 Siter
Gjest rusmiddel Skrevet 30. september 2004 Skrevet 30. september 2004 Nyrevet muskatt er et must i hvit saus til fiskeboller! Bare pass på å ikke sniffe inn for mye nyrevet muskat. Da blir du rusa. 0 Siter
Gjest papirtiger Skrevet 30. september 2004 Skrevet 30. september 2004 Man får kjøpt halve bokser med fiskeboller, kjempepraktisk Jeg bruker ca 2,5 dl melk, og 0,5 av fiskekraften. 0 Siter
Gjest Hvitsaus i dag Skrevet 30. september 2004 Skrevet 30. september 2004 Man får kjøpt halve bokser med fiskeboller, kjempepraktisk Jeg bruker ca 2,5 dl melk, og 0,5 av fiskekraften. Hvor får man kjøpt det? Det vil jeg gjerne ha tak i neste gang. 0 Siter
Gjest papirtiger Skrevet 1. oktober 2004 Skrevet 1. oktober 2004 Hvor får man kjøpt det? Det vil jeg gjerne ha tak i neste gang. Jeg finner de stort sett overalt. Det er Vesterålens som selger det. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.