Atene Skrevet 2. oktober 2004 Skrevet 2. oktober 2004 Puh....nå er du ute etter å krangle;) Selvfølgelig har jeg litt innsikt, jeg plukker ikke ting fra løse lufta, men jeg ønsker ikke å gå inn på konkrete saker her, det har ingen hensikt. Jeg vet vel at det er slik f.eks: En mor med tre barn med annen mann får minst 3000 pr. måned i bidrag for disse, hun får også tre barnetrygder på 3000 pr. måned for de tre. Hun har ny mann som hun har to nye små barn(tvillinger på 13 måneder) sammen med= enda 2000 pr. måned i barnetrygd, og kontantstøtte på ca 7000 pr. måned. Mannen tjener...la oss si ca 169.000 i året, da får de forsørgerstøtte i uføretrygden på fem barn(flere tusen pr måned).Alt dette= ca 18.800 pr.måned Hun har i tillegg ca 120.000 i uføretrygd(minstesats+ungt tillegg)= 18.800+10= 28.000 pr. måned. Dette er bare kvinnens inntekter, mannens kommer i tillegg. Noe av dette(kontantstøtten) er tidsbegrenset til et par år, men alikevel. Alt dette er fullt lovlige inntekter, og dermed er ikke det noe å diskutere, men du fikk iallefall et eksempel. Om du i tillegg vil være så supernysjerrig at du studerer skattelistene, vil du se om disse står med formuer også, det kan vel indikere litt i tillegg til de høye inntektene.Men så nysjerrig er ikke jeg,NEEEI...ikke du eller noen andre heller selvfølgelig Jeg får spørre igjen da: Hva mener du er galt med dette, sånn rent konkret ? Hvilke penger skulle hun ikke ha fått ? Og før du synes det er så forferdelig mye - husk at de er syv mennesker som skal leve på det. 0 Siter
Gjest en-to-tre-4 Skrevet 2. oktober 2004 Skrevet 2. oktober 2004 Puh....nå er du ute etter å krangle;) Selvfølgelig har jeg litt innsikt, jeg plukker ikke ting fra løse lufta, men jeg ønsker ikke å gå inn på konkrete saker her, det har ingen hensikt. Jeg vet vel at det er slik f.eks: En mor med tre barn med annen mann får minst 3000 pr. måned i bidrag for disse, hun får også tre barnetrygder på 3000 pr. måned for de tre. Hun har ny mann som hun har to nye små barn(tvillinger på 13 måneder) sammen med= enda 2000 pr. måned i barnetrygd, og kontantstøtte på ca 7000 pr. måned. Mannen tjener...la oss si ca 169.000 i året, da får de forsørgerstøtte i uføretrygden på fem barn(flere tusen pr måned).Alt dette= ca 18.800 pr.måned Hun har i tillegg ca 120.000 i uføretrygd(minstesats+ungt tillegg)= 18.800+10= 28.000 pr. måned. Dette er bare kvinnens inntekter, mannens kommer i tillegg. Noe av dette(kontantstøtten) er tidsbegrenset til et par år, men alikevel. Alt dette er fullt lovlige inntekter, og dermed er ikke det noe å diskutere, men du fikk iallefall et eksempel. Om du i tillegg vil være så supernysjerrig at du studerer skattelistene, vil du se om disse står med formuer også, det kan vel indikere litt i tillegg til de høye inntektene.Men så nysjerrig er ikke jeg,NEEEI...ikke du eller noen andre heller selvfølgelig Da har du regnet inntektene. Så må en trekke fra utgiftene. Det koster å ha barn. Som regel koster det også å være ufør. En har legeutgifter, medisinutgifter, kanskje fysioterapi og annen behandling. En skal ha klær på kroppen og tak over hodet. Strøm, telefon, kommunale avgifter og forsikring og ikke minst skatt skal betales. Hvor mye er det igjen da? 0 Siter
Gjest jaudå Skrevet 2. oktober 2004 Skrevet 2. oktober 2004 Da har du regnet inntektene. Så må en trekke fra utgiftene. Det koster å ha barn. Som regel koster det også å være ufør. En har legeutgifter, medisinutgifter, kanskje fysioterapi og annen behandling. En skal ha klær på kroppen og tak over hodet. Strøm, telefon, kommunale avgifter og forsikring og ikke minst skatt skal betales. Hvor mye er det igjen da? "Da har du regnet inntektene. Så må en trekke fra utgiftene. Det koster å ha barn." Ja,da har jeg regnet inntektene, så skal det skattes. Skatten dette eksempelet får er mye lavere enn på en vanlig inntekt, uføre har langt lavere skatt.Dessuten er noen av disse ordningene skattefrie. Det koster å ha barn, uavhengig om du er ufør eller før, men det koster ikke mere for uføre. "Som regel koster det også å være ufør. En har legeutgifter, medisinutgifter, kanskje fysioterapi og annen behandling." Eksempelet har ikke medisinutgifter, men la oss si psykologtimer 3 ganger i måneden. Psykologtimer går på frikortet når egenandelgrensen overskrides.Kansje en pytteliten egenandel, men kjøregodtgjørelse til og fra psyko gjør ofte at pasienten går med god pluss og tjener på det også. "En skal ha klær på kroppen og tak over hodet. Strøm, telefon, kommunale avgifter og forsikring og ikke minst skatt skal betales. Hvor mye er det igjen da?" Svar:Ja, det blir mye igjen pga lav skatt.Ellers er alt det andre du nevner utgifter som alle har, ufør som før. Regnestykke:28.000x12=336.000 kroner i årsinntekt(og fordelen lav skatt)+ manns inntekt 169.000=505.000 kroner i årsinntekt samlet. Jeg kjenner ingen føre familier som har så høye samlede inntekter, selv ikke fembarnsfamilier og selv ikke med kontantstøtteunge. 0 Siter
Gjest kverulerer jeg nå??? Skrevet 2. oktober 2004 Skrevet 2. oktober 2004 Jeg får spørre igjen da: Hva mener du er galt med dette, sånn rent konkret ? Hvilke penger skulle hun ikke ha fått ? Og før du synes det er så forferdelig mye - husk at de er syv mennesker som skal leve på det. "Jeg får spørre igjen da: Hva mener du er galt med dette, sånn rent konkret ? Hvilke penger skulle hun ikke ha fått ?" Hun har full rett til å ta imot alt dette, det er vedtatt ved norsk lov at hun har rett til det,hun,som alle andre i samme livssituasjon. Men ikke dermed sagt at jeg og alle andre er enig i at det burde være sånn. "Og før du synes det er så forferdelig mye - husk at de er syv mennesker som skal leve på det." Det ER masse penger, en mye høyere inntekt en den vanlige mann i gata har, og som sagt lav skatt. Du skriver at syv mennesker skal leve av dette, men husk de har mannens inntekt i tillegg. Husk også at alle føre mennesker med fem barn har de samme utgiftene som uføre fembarnsfamilier, men de har lavere inntekt enn dette eksempelet(og høyere skatt). For å være (mot mine regler )skikkelig kverulant, hvorfor kutter mange såkalt uføre ut behandlingen så snart de er erklert uføre, eller beholder bare behandling de tjener på(får fet kjøregodtgjørelse forM)? hmmmm.....rart,kjenner til eksempel på det ja. Blir litt irritert da jeg kjenner mennesker som har vært skikkelig syke over flere år,og som får alt for lite, mens utsugerne benytter alle tenkelige muligheter.... Men igjen, ja det er lovlig tydeligvis,så da mener dere kansje at jeg burde holde kjeften min! 0 Siter
Atene Skrevet 2. oktober 2004 Skrevet 2. oktober 2004 "Jeg får spørre igjen da: Hva mener du er galt med dette, sånn rent konkret ? Hvilke penger skulle hun ikke ha fått ?" Hun har full rett til å ta imot alt dette, det er vedtatt ved norsk lov at hun har rett til det,hun,som alle andre i samme livssituasjon. Men ikke dermed sagt at jeg og alle andre er enig i at det burde være sånn. "Og før du synes det er så forferdelig mye - husk at de er syv mennesker som skal leve på det." Det ER masse penger, en mye høyere inntekt en den vanlige mann i gata har, og som sagt lav skatt. Du skriver at syv mennesker skal leve av dette, men husk de har mannens inntekt i tillegg. Husk også at alle føre mennesker med fem barn har de samme utgiftene som uføre fembarnsfamilier, men de har lavere inntekt enn dette eksempelet(og høyere skatt). For å være (mot mine regler )skikkelig kverulant, hvorfor kutter mange såkalt uføre ut behandlingen så snart de er erklert uføre, eller beholder bare behandling de tjener på(får fet kjøregodtgjørelse forM)? hmmmm.....rart,kjenner til eksempel på det ja. Blir litt irritert da jeg kjenner mennesker som har vært skikkelig syke over flere år,og som får alt for lite, mens utsugerne benytter alle tenkelige muligheter.... Men igjen, ja det er lovlig tydeligvis,så da mener dere kansje at jeg burde holde kjeften min! Du sier at du ikke er enig i at det burde være sånn. Det jeg spør deg om er: Hvordan mener du det burde være ? Selvfølgelig tar hun imot det hun får, det var ikke det jeg mente. Jeg mener: Siden du tydeligvis er misfornøyd med regelverket, hvordan ser regelverket ut i din idealverden ? Bør ikke uføretrygdede få barnetrygd ? Kontantstøtte ? Eller bør de ganske enkelt ikke få uføretrygd ? HVA mener du bør endres ? 0 Siter
Atene Skrevet 2. oktober 2004 Skrevet 2. oktober 2004 "Jeg får spørre igjen da: Hva mener du er galt med dette, sånn rent konkret ? Hvilke penger skulle hun ikke ha fått ?" Hun har full rett til å ta imot alt dette, det er vedtatt ved norsk lov at hun har rett til det,hun,som alle andre i samme livssituasjon. Men ikke dermed sagt at jeg og alle andre er enig i at det burde være sånn. "Og før du synes det er så forferdelig mye - husk at de er syv mennesker som skal leve på det." Det ER masse penger, en mye høyere inntekt en den vanlige mann i gata har, og som sagt lav skatt. Du skriver at syv mennesker skal leve av dette, men husk de har mannens inntekt i tillegg. Husk også at alle føre mennesker med fem barn har de samme utgiftene som uføre fembarnsfamilier, men de har lavere inntekt enn dette eksempelet(og høyere skatt). For å være (mot mine regler )skikkelig kverulant, hvorfor kutter mange såkalt uføre ut behandlingen så snart de er erklert uføre, eller beholder bare behandling de tjener på(får fet kjøregodtgjørelse forM)? hmmmm.....rart,kjenner til eksempel på det ja. Blir litt irritert da jeg kjenner mennesker som har vært skikkelig syke over flere år,og som får alt for lite, mens utsugerne benytter alle tenkelige muligheter.... Men igjen, ja det er lovlig tydeligvis,så da mener dere kansje at jeg burde holde kjeften min! Mye mer enn den vanlige mann i gata ? En vanlig lønnsmottager i samme situasjon ville også fått barnetrygd, barnebidrag og kontantstøtte. Du kverulerer altså kun på uføretrygden. Mener du at uføretrygden er for høy ? 0 Siter
Gjest misunnelse? Skrevet 2. oktober 2004 Skrevet 2. oktober 2004 Dette syns jeg vitner om misunnelse. Hvorfor skal denne kvinnen sitte igjen med nesten ikke noe penger bare fordi hun har vært uheldig og blitt ufør i ung alder? Tror du ikke hun heller ville vært frisk. Uføretrygden blir vel beregnet ut fra hva hun har tjent evt. ville ha tjent hvis hun hadde hatt mulighet til å jobbe. 0 Siter
Lurveline Skrevet 2. oktober 2004 Skrevet 2. oktober 2004 "Jeg får spørre igjen da: Hva mener du er galt med dette, sånn rent konkret ? Hvilke penger skulle hun ikke ha fått ?" Hun har full rett til å ta imot alt dette, det er vedtatt ved norsk lov at hun har rett til det,hun,som alle andre i samme livssituasjon. Men ikke dermed sagt at jeg og alle andre er enig i at det burde være sånn. "Og før du synes det er så forferdelig mye - husk at de er syv mennesker som skal leve på det." Det ER masse penger, en mye høyere inntekt en den vanlige mann i gata har, og som sagt lav skatt. Du skriver at syv mennesker skal leve av dette, men husk de har mannens inntekt i tillegg. Husk også at alle føre mennesker med fem barn har de samme utgiftene som uføre fembarnsfamilier, men de har lavere inntekt enn dette eksempelet(og høyere skatt). For å være (mot mine regler )skikkelig kverulant, hvorfor kutter mange såkalt uføre ut behandlingen så snart de er erklert uføre, eller beholder bare behandling de tjener på(får fet kjøregodtgjørelse forM)? hmmmm.....rart,kjenner til eksempel på det ja. Blir litt irritert da jeg kjenner mennesker som har vært skikkelig syke over flere år,og som får alt for lite, mens utsugerne benytter alle tenkelige muligheter.... Men igjen, ja det er lovlig tydeligvis,så da mener dere kansje at jeg burde holde kjeften min! "For å være (mot mine regler )skikkelig kverulant, hvorfor kutter mange såkalt uføre ut behandlingen så snart de er erklert uføre, eller beholder bare behandling de tjener på(får fet kjøregodtgjørelse forM)? hmmmm.....rart,kjenner til eksempel på det ja." Ingen tjener da noe på å få kjøregodtgjørelse! Man tar med seg kvittering for kjøreturen evnt. man har med seg bevis for behandlingstime til trygdekontoret evnt. kjørekontoret. Der får man igjen litt av utgiften (husker ikke hvor mye) man har hatt. Resten føres så opp på egenandelskortet. Når man har fyllt opp kortet (1550,- ca. som er likt for alle) får man frikort som man kan bruke på offentlig kommunikasjon. Altså, det er ikke mulig å tjene på dette! 0 Siter
Gjest til Atene Skrevet 2. oktober 2004 Skrevet 2. oktober 2004 Mye mer enn den vanlige mann i gata ? En vanlig lønnsmottager i samme situasjon ville også fått barnetrygd, barnebidrag og kontantstøtte. Du kverulerer altså kun på uføretrygden. Mener du at uføretrygden er for høy ? Neida, jeg kverulerer på alt jeg ;O) Jeg mener at kontantstøtten må vekk, kontantstøtte+forsørgerpenger er på en måte dobbelt opp også(i den perioden kontantstøtten mottas). Og,jeg synes at en person som mottar så mye kan betale høyere skatt,det er svimlende høye summer sammenlagt.Barnetrygden bør fotsette slik den er,skattefri. Presiserer at dette er mine personlige meninger. 0 Siter
Gjest å jo da,det går. Skrevet 2. oktober 2004 Skrevet 2. oktober 2004 "For å være (mot mine regler )skikkelig kverulant, hvorfor kutter mange såkalt uføre ut behandlingen så snart de er erklert uføre, eller beholder bare behandling de tjener på(får fet kjøregodtgjørelse forM)? hmmmm.....rart,kjenner til eksempel på det ja." Ingen tjener da noe på å få kjøregodtgjørelse! Man tar med seg kvittering for kjøreturen evnt. man har med seg bevis for behandlingstime til trygdekontoret evnt. kjørekontoret. Der får man igjen litt av utgiften (husker ikke hvor mye) man har hatt. Resten føres så opp på egenandelskortet. Når man har fyllt opp kortet (1550,- ca. som er likt for alle) får man frikort som man kan bruke på offentlig kommunikasjon. Altså, det er ikke mulig å tjene på dette! La oss si du har 20 mil tur-retur to ganger i uken, da tjener du fett på det.Vet om en person som spekulerer i det,uffuff! 0 Siter
Gjest rutangis netu Skrevet 2. oktober 2004 Skrevet 2. oktober 2004 "For å være (mot mine regler )skikkelig kverulant, hvorfor kutter mange såkalt uføre ut behandlingen så snart de er erklert uføre, eller beholder bare behandling de tjener på(får fet kjøregodtgjørelse forM)? hmmmm.....rart,kjenner til eksempel på det ja." Ingen tjener da noe på å få kjøregodtgjørelse! Man tar med seg kvittering for kjøreturen evnt. man har med seg bevis for behandlingstime til trygdekontoret evnt. kjørekontoret. Der får man igjen litt av utgiften (husker ikke hvor mye) man har hatt. Resten føres så opp på egenandelskortet. Når man har fyllt opp kortet (1550,- ca. som er likt for alle) får man frikort som man kan bruke på offentlig kommunikasjon. Altså, det er ikke mulig å tjene på dette! Svar til hvorfor mange uføre kutter ut behandlngen når de får innvilget uførestønad! Ofte er det fordi de har hatt en behandling som ikke virker! Faktisk. Men på rehabilitering så MÅ en gå til behandling eller ta medisiner, ellers så mister en støtten. Og alle må jo ha noe å leve for, ikke sant? Og en må igjen ha rehabilitering eller attføring i en periode for å kunne søke ufør. Så faktisk er det systemet som gjør at det er så dumt! Selvfølgelig kutter en ut uvirksom behandling når en ikke behøver ta den lenger. Alle som er uføre får heller ikke dekket utgifter til behandling. Det avhenger av diagnose. Og det er ikke nødvendigvis de som er minst plager som ikke får! Det avhenger av hva de forskjellige pasientorganisasjonene (bl.a.) har klart å forhandle fram av rettigheter overfor myndighetene. Så noen må kutte behandling pga at de ikke har råd til å betale egenandeler hvis de ikke får dekket det. Uføretrygd er ofte mindre utbetalt enn attføring/rehabilitering. Uføretrygd er ikke noe å misunne noen. Det kan jeg skrive under på, som fikk uføretrygd etter nesten tretti år i arbeidslivet. En føler seg ubrukelig samfunnsmessig sett, ikke orker engjøre noe særlig hjemme heller siden de fleste jo har sine plager, og ikke minst en må kutte i det økonomiske i en periode hvor en kunne trenge en ekstra ferie eller noen pene klær som trøst. 0 Siter
Gjest rutangis netu Skrevet 2. oktober 2004 Skrevet 2. oktober 2004 La oss si du har 20 mil tur-retur to ganger i uken, da tjener du fett på det.Vet om en person som spekulerer i det,uffuff! Er det noe å misunne et sykt menneske å måtte dra 20 mil t/r to ganger i uken da? Skulle bare manle forresten at en ikke skulle få dekket det. Hun spekulerer vel ikke i det, siden en må ha legehenvisning til slike behandlinger, så hun trenger det tydeligvis pga sykdommen. 0 Siter
Gjest til Atene Skrevet 2. oktober 2004 Skrevet 2. oktober 2004 Du sier at du ikke er enig i at det burde være sånn. Det jeg spør deg om er: Hvordan mener du det burde være ? Selvfølgelig tar hun imot det hun får, det var ikke det jeg mente. Jeg mener: Siden du tydeligvis er misfornøyd med regelverket, hvordan ser regelverket ut i din idealverden ? Bør ikke uføretrygdede få barnetrygd ? Kontantstøtte ? Eller bør de ganske enkelt ikke få uføretrygd ? HVA mener du bør endres ? Uavhengig av før eller ufør;I min idealverden bør ingen som har inntekt få kontantstøtte,om kontantstøtten skal bevares bør den kun gis til de med 0 i inntekt. Men så var det denne diskusjonen med innvandrerfamilene som mottar kontantstøtte da...noen mener at kontantstøtte hindrer innvandrerbarna i å inntregreres i det norske samfunnet.Kansje støtten må avvikles helt rett og slett? Det er lite jeg og andre kan gjøre med alle ordninger ENKELTE får, men jeg mener at mange uføre spekulerer i/og planlegger livssituasjon etter hvor mange ordninger de får.For de får utnyttet alle ordninger mye mere, så lenge de er lavtskattende på alt det skal skattes av. Men det er ikke deres skyld at reglene er slik! 0 Siter
Gjest til rutangis Skrevet 2. oktober 2004 Skrevet 2. oktober 2004 Er det noe å misunne et sykt menneske å måtte dra 20 mil t/r to ganger i uken da? Skulle bare manle forresten at en ikke skulle få dekket det. Hun spekulerer vel ikke i det, siden en må ha legehenvisning til slike behandlinger, så hun trenger det tydeligvis pga sykdommen. Hint-hint,la oss si at dette gjelder en person som familie og venner vet spiller syk, jeg tror ikke alle som kjenner personen tar feil! Legehenvisning til psyko får slike snyltere som denne omtalte om de syter nok. Grunnen til at jeg reagerer er ikke misunnelse, men jeg kjenner mennesker som er skikkelig syke og har vært det lenge, men som ikke ønsker annet enn å bli frisk og komme i jobb igjen.Da blir det litt kontraster. 0 Siter
Gjest lidl Skrevet 2. oktober 2004 Skrevet 2. oktober 2004 Det kan vel diskuteres om de er gjerrige eller ikke. De har jo utgifter de også og dessuten så liker de å reise til Spania noen mnd hver vinter og det koster jo endel. Og når skal gamle foreldre bruke litt penger på seg selv? Blir de liksom aldri kvitt økonomiske forpliktelser overfor sine barn, barnebarn, osv.? Hvorfor i det hele tatt forventes det at de skal være rause??? Har ei venninne på 55 som holder på å jobbe seg i hjel fordi hun føler at hun må hjelpe sine to voksne sønner. Hallo! 0 Siter
Gemini Skrevet 2. oktober 2004 Skrevet 2. oktober 2004 Mulig dine foreldre har god inntekt og er gjerrige, men det tror jeg ikke gjelder besteforeldre generelt. Mine besteforeldre (på den ene siden) har svært god råd, men har alltid vært gjerrige og sitter og ruger på pengene. En ting er nå at de ikke gir særlig ålreite gaver til barn og barnebarn til jul & bursdager, men de unner seg heller ingenting sjøl, bor i et gammelt og slitent hus som burde vært holdt vedlike, men heller ikke det bruker de penger på. Vet ikke hvorfor de vil ha store (virkelig store!) summer i banken, når det ikke kommer verken seg selv eller de nærmeste til gode... 0 Siter
Gjest Eizoze Skrevet 2. oktober 2004 Skrevet 2. oktober 2004 Mine besteforeldre (på den ene siden) har svært god råd, men har alltid vært gjerrige og sitter og ruger på pengene. En ting er nå at de ikke gir særlig ålreite gaver til barn og barnebarn til jul & bursdager, men de unner seg heller ingenting sjøl, bor i et gammelt og slitent hus som burde vært holdt vedlike, men heller ikke det bruker de penger på. Vet ikke hvorfor de vil ha store (virkelig store!) summer i banken, når det ikke kommer verken seg selv eller de nærmeste til gode... Før eller siden kommer det nok andre til gode... 0 Siter
Atene Skrevet 2. oktober 2004 Skrevet 2. oktober 2004 Uavhengig av før eller ufør;I min idealverden bør ingen som har inntekt få kontantstøtte,om kontantstøtten skal bevares bør den kun gis til de med 0 i inntekt. Men så var det denne diskusjonen med innvandrerfamilene som mottar kontantstøtte da...noen mener at kontantstøtte hindrer innvandrerbarna i å inntregreres i det norske samfunnet.Kansje støtten må avvikles helt rett og slett? Det er lite jeg og andre kan gjøre med alle ordninger ENKELTE får, men jeg mener at mange uføre spekulerer i/og planlegger livssituasjon etter hvor mange ordninger de får.For de får utnyttet alle ordninger mye mere, så lenge de er lavtskattende på alt det skal skattes av. Men det er ikke deres skyld at reglene er slik! Det er ingen som skatter verken av barnetrygd, bidrag eller kontantstøtte. Det er mulig at man ikke betaler pensjonsavgift av uføretrygd, men ellers finnes det da ikke særskilte skattesatser for trygd ? Forøvrig er jeg enig i at ingen bør få kontantstøtte, men hva har det med dette å gjøre ? 0 Siter
Atene Skrevet 2. oktober 2004 Skrevet 2. oktober 2004 Neida, jeg kverulerer på alt jeg ;O) Jeg mener at kontantstøtten må vekk, kontantstøtte+forsørgerpenger er på en måte dobbelt opp også(i den perioden kontantstøtten mottas). Og,jeg synes at en person som mottar så mye kan betale høyere skatt,det er svimlende høye summer sammenlagt.Barnetrygden bør fotsette slik den er,skattefri. Presiserer at dette er mine personlige meninger. Jeg kjenner ikke de nøyaktige skattereglene for uføretrygd, kanskje du kan fortelle hvordan de er ? Jeg har nemlig aldri hørt om at det er andre satser for trygd. Når det gjelder kontantstøtten, ble den innført for at alle skulle få samme tilskudd, enten de hadde barnehageplass eller ikke. Selv om jeg er uenig i prinsippet, ser jeg ikke hvorfor uføretrygdede skulle fortjene tilskuddet mindre enn andre ? 0 Siter
Gemini Skrevet 2. oktober 2004 Skrevet 2. oktober 2004 Før eller siden kommer det nok andre til gode... Selvsagt! Men det er jo trist å tenke på da, at de ikke heller velger å bruke pengene på seg selv så lenge de lever! Evt. vil gi noen ålreite presanger til familien, hvis det var det de ønsker. Men for all del, dersom de føler det er best å la pengene stå i banken og selv leve et liv der de vender på kronestykket og beklager seg over alt som koster så mye, så får de jo bare gjøre det. Selv ville jeg reist og opplevd ting på mine eldre dager, så lenge jeg hadde helsa i behold i alle fall. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.