Gå til innhold

Hvor enkelt er det å skifte fornavn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

har undret meg over dette. virker som om de godtar nesten alt mulig. vet om en som fikk lov til å hete værsågod. Ville jeg feks fått noen problemer med å få folkeregisteret til å forandre navnet mitt til Timari?

Gjest navnet skjemmer ingen
Skrevet

Espen Thoresen har fått "lov" til å hete Espen Thoresen Hværsaagod, - er det ham du tenker på?

Skrevet

Espen Thoresen har fått "lov" til å hete Espen Thoresen Hværsaagod, - er det ham du tenker på?

ja det var han ja. hvor går grensen for hva en får lov til å kalle seg? det var visst en som fikk lov til å kalle seg Gudergod også

Skrevet

ja det var han ja. hvor går grensen for hva en får lov til å kalle seg? det var visst en som fikk lov til å kalle seg Gudergod også

jeg skal hete Kremfløte snart! :)

Skrevet

Det er løsnet mye på navneloven de siste årene, men det er vel lettere å få merkelige etternavn enn oppkonstruerte fornavn tror jeg.

Men det er jo bare å kontakte folkeregisteret, få et søknadsskjema og prøve!

Gjest ....  snillpike ... hehe
Skrevet

jeg skal hete Kremfløte snart! :)

Da vil jeg hete ".... snillpike ,,,,

Gjest navnet skjemmer ingen
Skrevet

Her finner du litt om reglene angående navneskifte:

http://www.likningskontoret.oslo.no/ligning/sos.htm

Timari bør ikke være så vanskelig å trumfe gjennom.

Skrevet

Eller kanskje Timarit? *ler så jeg rister*

("inside joke" for islendinger o.a som skjønner den)

Skrevet

Er det ikke en som har skiftet navn til Dot Com også? Kineser eller no...? mener å ha hørt det.

Mye morsomt. Eks'en min bytta navn til Ravn for få år siden uten problem.

Skrevet

det ville aldri falt meg inn å kalle meg Timari i RL :)

Ironisk var det neppe. Ordet du vil frem til er nok hypotetisk.

Skrevet

Eller kanskje Timarit? *ler så jeg rister*

("inside joke" for islendinger o.a som skjønner den)

Forklar det til oss andre også, da!

*nysgjerrig*

Skrevet

Ironisk var det neppe. Ordet du vil frem til er nok hypotetisk.

noen kontaktet meg og spurte om jeg mente dette seriøst ,derfor måtte jeg opplyse om at det var hypotetisk

Skrevet

Han prøvde først å bytte til Espen Thoresen Gratulerer, men det fikk han ikke lov til. Så der går i alle fall grensen :)

Men Hværsågod skled gjennom, av en eller annen merkelig grunn.

Synes det er morsomt, jeg !

Skrevet

I noen tilfeller er det enkelt, i andre tilfeller er det vanskelig.

Jeg har f.eks. nettopp skiftet fornavn til Clint. Dette var andre valget mitt etter R2D2. Som jeg for øvrig ikke fikk igjennom.

Skrevet

Tia Maria?

kjenner ei som heter Tea Marie - hun er 11 år...

Skrevet

kjenner ei som heter Tea Marie - hun er 11 år...

Hun bor ikke der jeg bodde før, vel?

Husker ei Thea Marie (riktignok med h i Thea), som vel må være rundt 11 år nå.

:)

Skrevet

Hun bor ikke der jeg bodde før, vel?

Husker ei Thea Marie (riktignok med h i Thea), som vel må være rundt 11 år nå.

:)

Tja, det spørs jo helt hvor du bodde før det da! hehe - hun bor på en går som har samme navn som etternavnet hennes og begynner på F :-)

Skrevet

Tja, det spørs jo helt hvor du bodde før det da! hehe - hun bor på en går som har samme navn som etternavnet hennes og begynner på F :-)

Bodde på Jessheim før. :)

Da er det nok ei annen jente. De bodde ikke på gård de jeg kjente, og etternavnet begynte ikke på F.

Det ville vel vært litt for utrolig også *ler*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...