Gå til innhold

Hvordan få tynnere bæsj?!?

Gjest så anonym som jeg kan få blitt!!

Anbefalte innlegg

Gjest så anonym som jeg kan få blitt!!
Skrevet

Ja folkens, her kommer dagens særeste innlegg...

Er det mulig å få tynnere avføring? Og da snakker jeg ikke først og fremst om konsistens, men diameter... For å gå i detalj (for det vil dere sikkert at jeg skal ?) så dreier det seg om litt problemer med innvendige hemorrider (fikk pga svangerskap) og små rifter i analåpningen. Det er et herk å gå på do pga avføring som er tykkere enn middagspølser... au au. Riftene får jo aldri grodd.

Det kommer greit ut altså, har ikke treg mage. Det er størrelsen som er problemet her. Vet riktignok ikke hva "normal" tykkelse/diameter er, har ikke akkurat forespurt venner og bekjente.. Så takk og lov for at det finnes forum som dette! For _nå_ er jeg anonym, nå!

Fortsetter under...

Gjest er du det så er jeg og det
Skrevet

Fibertabletter gjør vel avføringen hyppigere og oftere. Kjøpes på apotek. Skal ta 4-6 før hvert måltid.

Skrevet

Dette høres ut som noe dritt.

Prøv å drikke mye surmelk eller yoghurt en dag eller to.

Skrevet

jeg har et mage og tarmproblem som gjør at jeg ofte må regulere maten i forhold til det som kommer ut. Hvis problemet er at du er veldig hard i magen så kan det hjelpe med bløtlagte svisker, flytende parafin(fåes på apoteket) eller noen dråper med laxoberal dråper i et glass hver kveld. Men det som er med fordøyelse er at man må prøve seg frem og se hva som virker. håper du kan bruke noen av tipsene her.

Skrevet

Druer og lakris er to ting som gjør avføringen løsere i konsistensen. Bare spør gubben min, som satte til livs en halvkilos pakke med lakris, og etterpå klaget over at DEN må ha vært dårlig, siden han fikk "renna-rumpe"...! Alle vet jo at lakris virker slik:-)

Annonse

Skrevet

Prøv Biola Melk. Den med fersken smaker best :o)

Neida, bringebær-biolan er bedre.

Svisker skal visst hjelpe.

Skrevet

Neida, bringebær-biolan er bedre.

Svisker skal visst hjelpe.

Jeg har bringebær nå men den smaker ikke så godt som fersken i små flasker. Jeg skal prøve blåbær neste gang.

Gjest fenikkel-te
Skrevet

Hvis du kjøper fennikkel te (på helsekost) og begynner å drikke 2 kopper daglig, vil du få løsere (mer passe) avføring.

Gjest hvorfor ikke være anonym jeg også?
Skrevet

på helsekost så selger de noe som heter avføringste. det har iallefall hjulpet meg til tider.

Gjest thetraveller
Skrevet

Jeg hadde faktisk samme problemet ei stund etter fødselen, det gjorde veldig vondt å gå på do fordi avføringa var så tykk i diameter. Det som "reddet" meg, var å bruke lactulose ei stund, noe som smurte tarmen og gjorde avføringa noe tynnere.

Dette blir man ikke avhengig av, det hjelper bare på for å få i gang en normal bakterieflora igjen.

Også bør du drikke mye, gjerne en kopp kokt og fortsatt varmt vann (eller to) på tom mage.

Anbefaler deg å ta evt. Lactulose (Dulphalac) på kvelden før sengetid, for man kan få litt romling i magen av det.

Gjest rutangis netu
Skrevet

Eneste løsningen blir nok å regulere konsistensen! Mulig selve drittklatten blir mindre i omkrets siden den da ikke 'lagrer' dritt så lenge før den kommer ut? hehe... Skjønner? Akkurat som en snøball, den blir jo større jo lengre strekning den triller.

De som ikke har hatt avføringsproblemer skjønner jo ikke hva vi snakker om da! De heldiggrisene som ikke har hatt hemoroider, ikke prøvd å trykke etter å ha sydd etter en fødsel eller en operasjon osv.

Føler med deg! Prøv et av de gode råda du har fått i tråden for å mykne konsistensen du, så blir det nok litt bedre om ikke annet. Selv så sverger jeg til 5 svisker pr dag i slike perioder.

Skrevet

Tror dessverre ikke du kan gjøre stort med omkretsen :-) Den er vel bestemt av omkretsen på endetarmen din tenker jeg. Men du kan kanskje prøve å smøre med noen fett like før du skal på toalettet, så "sklir" det litt lettere ut. Vi har en sønn som hadde mye trøbbel som liten, og da fikk vi kjøpt noe til det formålet faktisk, noe med en liten tut på. Husker dessverre ikke hva den het, men tror det var noe med anal. Men vanlig vaselin vil sikkert duge, eller lebepomade for den saks skyld (Bruk fingrene da, og ikke smør rett fra stiften, he, he)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...