Gå til innhold

Jamen, hvilken sjokolade LIKER du?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skikkelig dårlig gjort.

Føler med deg.

*trøsteklem*

Takk Lurveline!

Men i morgen skal jeg kjøpe bare til meg selv.

Bare så synd at jeg må dra så langt for å kjøpe nero.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 96
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lurveline

6

• amber sun

5

• Dorthe

5

• Babette

5

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Takk Lurveline!

Men i morgen skal jeg kjøpe bare til meg selv.

Bare så synd at jeg må dra så langt for å kjøpe nero.

Nero? Esso eller mix-kiosken ;o)

Skrevet

Min favoritt har alltid vært mokkatrøffel. Men nå finner jeg den ikke i butikkene mer!?!?!!

Skrevet

Cuba, mandelstang, mokkabønner, troika, after eight, toblerone.

Og jeg drømmer om barndommens sjokoladefrosker i løs vekt. De er borte.

Gjest rutangis netu
Skrevet

Sjokoladefrosker med hvilket fyll da? Finnes sjokoladefrosker i løs vekt i slike plukk-selv-utvalg. Men de har vel noe skumgreier inni. Du mener kanskje de froskene med et slagt gult søtt halvflytende fyll?

Skrevet

Sjokoladefrosker med hvilket fyll da? Finnes sjokoladefrosker i løs vekt i slike plukk-selv-utvalg. Men de har vel noe skumgreier inni. Du mener kanskje de froskene med et slagt gult søtt halvflytende fyll?

Nei, det lignet innmaten på spesial småsjokolader, men litt mørkere. Altså rent "sjokoladefyll".

Gjest rutangis netu
Skrevet

Jeg kan nok si jeg er altetende på sjokoladefronten. Spiser det ikke så ofte, men kan ikke huske at jeg har fått noe sjokolade jeg ikke har likt faktisk.

Det beste jeg har smakt i senere tid er den der utenlandske sjokoladen med den digre kua som reklame. Heter den Melka eller noe slikt? Har gjerne digre oppblåsbare rosa kuer som reklame ved alpinkonkurranser og slikt. Men, altså, de har en variant med kjeks og noe hvitt bløtt fyll inni. DEN er himmelsk!

I unge år elsket jeg Mandelstang. Men den er vel egentlig mer mint enn sjokolade.

Operamints er nydelig, hvis det kan gå under sjokolade.

Daim er en annen favoritt. Mars er også god.

Ellers så følger jeg ikke med på nykommerne. KJøper så sjeldent at jeg da safer ved å kjøpe noe jeg kjenner. De her posene til Minde bl.a. Nydelig som kveldskos i helga. Riskakene er gode.

I konfektesker elsker jeg bitene med 'sterk' fyll. Cognacfyll, cherryfyll og lignende.

Jaja, heldigvis har jeg ikke sjokolade i huset nå! hehe...

Gjest rutangis netu
Skrevet

Jeg kan nok si jeg er altetende på sjokoladefronten. Spiser det ikke så ofte, men kan ikke huske at jeg har fått noe sjokolade jeg ikke har likt faktisk.

Det beste jeg har smakt i senere tid er den der utenlandske sjokoladen med den digre kua som reklame. Heter den Melka eller noe slikt? Har gjerne digre oppblåsbare rosa kuer som reklame ved alpinkonkurranser og slikt. Men, altså, de har en variant med kjeks og noe hvitt bløtt fyll inni. DEN er himmelsk!

I unge år elsket jeg Mandelstang. Men den er vel egentlig mer mint enn sjokolade.

Operamints er nydelig, hvis det kan gå under sjokolade.

Daim er en annen favoritt. Mars er også god.

Ellers så følger jeg ikke med på nykommerne. KJøper så sjeldent at jeg da safer ved å kjøpe noe jeg kjenner. De her posene til Minde bl.a. Nydelig som kveldskos i helga. Riskakene er gode.

I konfektesker elsker jeg bitene med 'sterk' fyll. Cognacfyll, cherryfyll og lignende.

Jaja, heldigvis har jeg ikke sjokolade i huset nå! hehe...

A, herregud,jeg glemte Toblerone! Den gule. mmmmm...

Gjest rutangis netu
Skrevet

Melkerull er favoriten hos meg.

Minnet meg på min barndoms Krokanrull! mmmmmmm......

Gjest rutangis netu
Skrevet

Troika!

Ingen over, ingen ved siden...

mmmm -

På en god andreplass er Minde Sjokolades jubileumsblanding. :)

Er det ikke Troika som lager alle de der teite reklamene da? Jeg får imot sjokoladen bare på grunn av det jeg!

Alle tanter og bestemødre i min oppvekst brukte forresten Troika som pynt på kaker! Flere som husker det? De skar små biter av den og la dem i mønster på kaka. Det så pent ut siden det var flere lag i den, med forskjellige farger.

Gjest rutangis netu
Skrevet

Nero,Troika og Toppris er best.

Twix,cuba,lion,japp,dajm,firkløver.

Niåringen min elsker Lohengrin.(ble det rett skrevet?)

Lohengrin (kjøttbeinet!) er oldemorsjokolade for meg. Alle gamle mennesker kjøpte den da jeg var liten. Så den så jeg på som kjedelig sjokolade.hehe...

Men egentlig er den veldig god.

Skrevet

Er du egentlig en heks? Som har gått på Galtvort sammen med Harry Potter. Der har de også sjokoladefrosker. Kanskje det er der du husker dem fra....

c",)

Skrevet

Lohengrin (kjøttbeinet!) er oldemorsjokolade for meg. Alle gamle mennesker kjøpte den da jeg var liten. Så den så jeg på som kjedelig sjokolade.hehe...

Men egentlig er den veldig god.

Den husker jeg at jeg fikk av den gamle onkelen til mora mi. Det er sikkert 40 år siden.

Skrevet

Lion og Daim..

Savner forresten den der røde Stratosen som ble solgt før. Den var kjempe god!!

Skrevet

Hvis jeg kjøper sjokolade, er det enten Toblerone, Ferrero Rocher eller Juvel (sånne smågodtsjokolader med "perler" på).

Skrevet

Jeg liker Troika, Caramello og Mandelstang.

Åh, Mandelstang har jeg ikke spist på årevis! Det er godt det!

Skrevet

Åh, Mandelstang har jeg ikke spist på årevis! Det er godt det!

Den har jeg plutselig funnet tilbake til. Har sett på den og tenkt at den er god men har likevel kjøpt en annen. Men nå.....

Skrevet

Den har jeg plutselig funnet tilbake til. Har sett på den og tenkt at den er god men har likevel kjøpt en annen. Men nå.....

Hmm, tror du har fått omvendt meg også. Må forsøke den neste gang og se om den smaker like godt som da jeg var liten. ;)

Skrevet

Hmm, tror du har fått omvendt meg også. Må forsøke den neste gang og se om den smaker like godt som da jeg var liten. ;)

Vær trygg, den smaker bedre ;o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...