Gå til innhold

Telefonselgere...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det ringer.

-Ja, hallo.

- Hei! Skingrende blid stemme. Det er fra Folkehelsa, hihi. Er du KLAR over at to tredeler av nordmenn dør av hjerte-og karsykdommer?

-Nei, det visste jeg ikke, men nå har det seg sånn at....

-Det er mange det! To tredjedeler!

-Eh, jo. Men noe skal vi jo dø av...?

- Jammen, vi må jo redde dem!

- Nå har det seg sånn at...

- De er jo så syke stakkar, og ved å bidra med bare noen kroner hver kan vi jo redde dem, tenk det. Redde dem!

- Ja, men nå har det seg sånn at...

- Noen av dem er barn også, vettu. Tenk det, små barn! Ikke at det ikke er synd på de eldre også da, stakkar...

- MEN NÅ HAR DET SEG SÅNN AT JEG HAR RESERVERT MEG MOT TELEFONSALG!!!!!!!!

- Jammen når vi likevel snakker med hverandre kan du vel gi noen kroner?

-----------------------------

Er det virkelig tilfelle at man selger mer ved å kverne på, avbryte og overkjøre den potensielle kunden? Det funker ikke på meg. Jeg ble så irritert at jeg la på til slutt.

Gjest forbanna pakk
Skrevet

Forbanna pakk !!!!!

Hjemme så ringer det fra anonymt nummer når datteren vår er hjemme alene, hun tar telefonen og så blir det brutt, dette skjer flere dager i uken.

Skrevet

Prøv det som svigerinna mi gjorde (jeg tipset henne etter mange kreative råd her på dol).

Hun sa: "Et øyeblikk", og la telefonen ned på kjøkkenbenken. Så laget hun kveldsmat til datteren sin, tok seg god tid og gjorde litt forskjellig. Etter mange minutter tok hun telefonen opp igjen, og sannelig var selgeren der ennå !(De har visst ikke lov å legge på, tror jeg).

Så sa hun bare "ha det", og la på.

;)

Skrevet

Prøv det som svigerinna mi gjorde (jeg tipset henne etter mange kreative råd her på dol).

Hun sa: "Et øyeblikk", og la telefonen ned på kjøkkenbenken. Så laget hun kveldsmat til datteren sin, tok seg god tid og gjorde litt forskjellig. Etter mange minutter tok hun telefonen opp igjen, og sannelig var selgeren der ennå !(De har visst ikke lov å legge på, tror jeg).

Så sa hun bare "ha det", og la på.

;)

*LOL*

Skrevet

Hos oss har jeg alltid sagt at jeg ALDRI kjøper noe eller mottar noe gratis på telefonen - høflig og bestemt. Så sier jeg Hadet og legger på - uansett hvor mye de forsøker å få meg i gang i en samtale.

Det + at jeg har reservert meg mot selgere, ser ut til å ha funket. Husker ikke siste gangen en selger ringte oss. Heldigvis!

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg pleier å bli slem mot selgeren når de begynner på den måten der, og så ender jeg opp med dårlig samvittighet fordi jeg etter hvert forstår at stakkaren jo bare prøvde å tjene til smør på brødet.

Det må være en tøff jobb å være telefonselger. Vil tro de får en del dritt.

Skrevet

Jeg pleier å bli slem mot selgeren når de begynner på den måten der, og så ender jeg opp med dårlig samvittighet fordi jeg etter hvert forstår at stakkaren jo bare prøvde å tjene til smør på brødet.

Det må være en tøff jobb å være telefonselger. Vil tro de får en del dritt.

Min erfaring er at dersom man er vennlig men bestemt med en gang, så gir de seg. Men bare et sekunds nøling kan være nok til at de griper fatt i deg og utbasunerer alle sine salgsargumenter før du får snudd deg.

Gjest prøv dette
Skrevet

Si du er telefonselger selv og ikke blander jobb og privatliv. Eller spør om han/hun har møtt Jesus...?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...