Gå til innhold

Hva synes du om hijabforbudet i Frankrike?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta var snarrådig i alle fall, og kreativ. Og fortvilet.

Ellers tyder "rapportene" på at innføring av hijabforbudet har gått svært så knirkefritt. Ikke?

Noen episoder har de sikkert hatt, som den du trekker frem, men det var heller ikke problemfritt med det som mange tidligere opplevde som hijab-påbud.

Skrevet

Ellers tyder "rapportene" på at innføring av hijabforbudet har gått svært så knirkefritt. Ikke?

Noen episoder har de sikkert hatt, som den du trekker frem, men det var heller ikke problemfritt med det som mange tidligere opplevde som hijab-påbud.

'Ellers tyder "rapportene" på at innføring av hijabforbudet har gått svært så knirkefritt. Ikke?'

Jeg har faktisk ingen anelse. Men reagerte prompte på denne artikkelen. Den er forhåpentligvis ikke representativ.

Jeg synes hijab er forskrekkelig fordi det handler om å skjule jenter og kvinner. Det religiøse interesserer meg langt mindre. Jeg skiller nemlig mellom disse to aspektene.

Skrevet

'Ellers tyder "rapportene" på at innføring av hijabforbudet har gått svært så knirkefritt. Ikke?'

Jeg har faktisk ingen anelse. Men reagerte prompte på denne artikkelen. Den er forhåpentligvis ikke representativ.

Jeg synes hijab er forskrekkelig fordi det handler om å skjule jenter og kvinner. Det religiøse interesserer meg langt mindre. Jeg skiller nemlig mellom disse to aspektene.

Jeg mener bestemt jeg leste noen artikler i aviser noe tid etter forbudet ble innført. Konklusjon var altså; Det gikk greit.

Skrevet

Jeg mener bestemt jeg leste noen artikler i aviser noe tid etter forbudet ble innført. Konklusjon var altså; Det gikk greit.

Hjertet mitt brister litt hver gang jeg husker at ikke alle småjenter (og -gutter) i verden har det like godt og fritt som jenta mi.

Det er få ting som gjør meg så eitrende forbannet som den omseggripende utnyttelsen og undertrykkelsen av kvinner og barn. Det er et onde på størrelse med... noe skikkelig, veldig, veldig kjempeenormt.

Hijab er noe skit, hvis forbudet fungerer helt greit for de aller fleste, er det bare bra. Men det er virkelig trist med sånne som denne jenta i artikkelen.

Gjest delvis uenig
Skrevet

Ingen tar skade av å bruke det plagget eller la være. Det fanatiske ligger i at noen (myndigheter/imamer/foreldre) tvinger mennesker til en bestemt kleskodeks - bruke det plagget eller ikke - uten mening.

Man demper heller ikke islams ødeleggende virkning med slike hijab-forbud. Da trengs mye hardere lut.

Skrevet

Det er jo ikke forbudet som skaper problemer for denne jenta, men det religiøse/kulturelle miljøet hun har vokst opp i.

Skrevet

Det er jo ikke forbudet som skaper problemer for denne jenta, men det religiøse/kulturelle miljøet hun har vokst opp i.

Høne-egg altså?

Skrevet

Høne-egg altså?

På en måte. Skal man løse det grunnleggende problemet, så finner man nok ikke løsningen i et hijabforbud alene - for det "kurerer" kun ett av symptomene.

Det må nok andre tiltak til - uten at jeg sitter med noe godt svar på det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...