Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg så det der. Ekkelt! Ekkelt for amerikanere, briter, australere, franskmenn, polakker, nordmenn, sør-koreanere og japanere + alle andre.

Skrevet

Du bør kanskje sende en klage til George Bush, som har omgjort Irak til et arnested for terrorisme og annen galskap?

Han har laget seg et nytt Vietnam, og terroristene som klekkes ut der kan ramme overalt.

Kizza1365380506
Skrevet

Vel det ble jo sagt at de ville angripe Danmark iår.Har ikke sett noe til det. Vel året er jo ikke over.

Men hvorfor skal Norge slippe unna? Det er ikke noe særlig å tenke på men har USA spilt falitt så må de land som støttet dem ta konsekvensene for det. Vi er ikke bedre enn Storbrittania og Frankrike.

Mvh

Jeg er en annen
Skrevet

Det er vel neppe noe å bekymre seg for. Overraskende er det i hvert fall ikke. Alt er som det skal være.

Skrevet

Du bør kanskje sende en klage til George Bush, som har omgjort Irak til et arnested for terrorisme og annen galskap?

Han har laget seg et nytt Vietnam, og terroristene som klekkes ut der kan ramme overalt.

Med terror mener jeg voldelige angrep rettet utelukkende mot sivile. Dertil må angrepene til en viss grad være organisert og planlagt.

Slik terror er etter min vurdering, uakseptabel..uavhengig av motiv og utløsende faktorer.

Følgelig blir det meningsløst å beskylde Bush for drap på småunger. Da flyttes fokus bort fra dem som faktisk er ansvarlige. Man kan diskutere Bush's politikk og gjerne kritisere denne, men hvis man slik rettferdiggjør terror, blir det helt galt.

....

Jeg noterer meg ellers at du nok har en noe forskjønnet forestilling om Irak under Saddam.

Skrevet

Med terror mener jeg voldelige angrep rettet utelukkende mot sivile. Dertil må angrepene til en viss grad være organisert og planlagt.

Slik terror er etter min vurdering, uakseptabel..uavhengig av motiv og utløsende faktorer.

Følgelig blir det meningsløst å beskylde Bush for drap på småunger. Da flyttes fokus bort fra dem som faktisk er ansvarlige. Man kan diskutere Bush's politikk og gjerne kritisere denne, men hvis man slik rettferdiggjør terror, blir det helt galt.

....

Jeg noterer meg ellers at du nok har en noe forskjønnet forestilling om Irak under Saddam.

Les hva jeg skrev. "Alle" er imot terror.

Dog var poenget at Irak ikke var noe arnested for terror (mot verken Norge eller andre land i nærheten) *FØR* Bush sitt idiotiske prosjekt.

Det er Bush sin totalt forutsigbare feil-satsing som gjør at terrorister fra hele verden nå har muligheter de ikke hadde før.

Skrevet

Hvorfor skal vi hele tiden skylde på andre for det fundamentalistiske muslimer gjør?

Er de ikke ansvarlige for sine egne meninger og handlinger?

Synes du at de generelt sett er så "tilbakestående" at de ikke kan ansvarliggjøres?

Skrevet

Hvorfor skal vi hele tiden skylde på andre for det fundamentalistiske muslimer gjør?

Er de ikke ansvarlige for sine egne meninger og handlinger?

Synes du at de generelt sett er så "tilbakestående" at de ikke kan ansvarliggjøres?

Nei, fundamentalister (uansett religion) er tilbakestående og det som verre er.

Dog var poenget her at Bush har lagt forholdene til rette for at terrorismen og fundamentalisme skal kunne vokse ytterligere. Det var ingen som ble holdt som gisler i Irak for 5 år siden (UTEN at det skal være noe "forsvar" for Saddam Hussein.)

Skrevet

Nei, fundamentalister (uansett religion) er tilbakestående og det som verre er.

Dog var poenget her at Bush har lagt forholdene til rette for at terrorismen og fundamentalisme skal kunne vokse ytterligere. Det var ingen som ble holdt som gisler i Irak for 5 år siden (UTEN at det skal være noe "forsvar" for Saddam Hussein.)

Al-Qaida ville uansett vært det samme som de "alltid" har vært - Irak eller ikke.

De og deres likesinnede må bekjempes med de midler som er nødvendige.

At de blant de ytteliggående muslimene får flere medspillere og sympatier når de møter ulike mottiltak er desverre en konsekvens man er nødt til å leve med.

For det finnes intet annet alternativ til å bekjempe denne type terrorister enn rå makt og likvideringer.

Skrevet

Al-Qaida ville uansett vært det samme som de "alltid" har vært - Irak eller ikke.

De og deres likesinnede må bekjempes med de midler som er nødvendige.

At de blant de ytteliggående muslimene får flere medspillere og sympatier når de møter ulike mottiltak er desverre en konsekvens man er nødt til å leve med.

For det finnes intet annet alternativ til å bekjempe denne type terrorister enn rå makt og likvideringer.

Man kan ihvertfall konstatere at både du og Al Qaida deler oppfatning av hvordan man skal behandle sine fiender, og ingen av dere har mye til overs for Menneskerettighetene.

Tragisk.

Videre, intet av det USA har gjort har svekket terroristene - tvertimot har aksjonene vært så alvorlige at terroristene har fått mer støtte nå enn før.

Skrevet

Man kan ihvertfall konstatere at både du og Al Qaida deler oppfatning av hvordan man skal behandle sine fiender, og ingen av dere har mye til overs for Menneskerettighetene.

Tragisk.

Videre, intet av det USA har gjort har svekket terroristene - tvertimot har aksjonene vært så alvorlige at terroristene har fått mer støtte nå enn før.

Her er det vel intet mer å tilføye enn at jeg er fullstendig uenig med deg.

Religiøse fundamentalistiske terrorister har all erfaring vist at likvidering er det eneste effektive tiltaket.

Hvis ikke blir nye gisler tatt og nye uskyldige ofre må bøte med livet i forsøk på å få frisatt de tilfangetagne terroristene.

Skrevet

Her er det vel intet mer å tilføye enn at jeg er fullstendig uenig med deg.

Religiøse fundamentalistiske terrorister har all erfaring vist at likvidering er det eneste effektive tiltaket.

Hvis ikke blir nye gisler tatt og nye uskyldige ofre må bøte med livet i forsøk på å få frisatt de tilfangetagne terroristene.

Bortsett fra at likvideringene åpenbart IKKE fungerer. Det er jo ikke akkurat mindre slik terrorisme nå enn før. Tvertimot.

Skrevet

Bortsett fra at likvideringene åpenbart IKKE fungerer. Det er jo ikke akkurat mindre slik terrorisme nå enn før. Tvertimot.

Du har rett i en ting - og det er at det ikke er færre terrorister nå enn før.

Men du tar fullstendig feil når det gjelder hva som er årsaken.

Hadde ikke terroristene blitt bekjempet såpass hardt som de har blitt, så ville det vært langt værre.

Man burde for lengst gjort mye mer, og mye tidligere.

Igjen samme problemstilling vi møter i Norge nå - både når det gjelder bekjempelse av kriminalitet og innvandrere.

Alt for lite gjøres alt for sent. Og konsekvensen blir at desto hardere tiltak må settes inn etterhvert - desverre.

Skrevet

Tragisk.

Du hevder at det hadde vært mindre terror i verden om Taliban fortsatt fikk herje i Afghanistan og Saddam i Irak.

Du er virkelig en underlig skrue, sør.

Skrevet

Du hevder at det hadde vært mindre terror i verden om Taliban fortsatt fikk herje i Afghanistan og Saddam i Irak.

Du er virkelig en underlig skrue, sør.

Det var faktisk mindre terror da enn nå, Grip.

Intet tyder på at det blir mindre i den nære fremtid - det har til og med toppene i USA innrømmet.

Skrevet

Du har rett i en ting - og det er at det ikke er færre terrorister nå enn før.

Men du tar fullstendig feil når det gjelder hva som er årsaken.

Hadde ikke terroristene blitt bekjempet såpass hardt som de har blitt, så ville det vært langt værre.

Man burde for lengst gjort mye mer, og mye tidligere.

Igjen samme problemstilling vi møter i Norge nå - både når det gjelder bekjempelse av kriminalitet og innvandrere.

Alt for lite gjøres alt for sent. Og konsekvensen blir at desto hardere tiltak må settes inn etterhvert - desverre.

Du skriver: "Hadde ikke terroristene blitt bekjempet såpass hardt som de har blitt, så ville det vært langt værre."

Det er en totalt oppdiktet påstand, som overhodet ikke harmonerer med fakta.

Det er en bortforklaring på en totalt mislykket strategi for Bush, og det vet du godt.

Skrevet

Det var faktisk mindre terror da enn nå, Grip.

Intet tyder på at det blir mindre i den nære fremtid - det har til og med toppene i USA innrømmet.

Angrepene 9.11.01 skjedde før opprenskingene i Afghanistan og Irak.

Europa og USA (minus Madrid) har vel foreløpig sluppet bra unna, etter at jakten på fanskapet ble intensivert.

Men går muslimene løs med intensiv bombing av sivile i USA og Europa, vil vel tiden være inne for en ny runde korstog. Og muslimene blant oss vil gå tunge tider i møte.

Skrevet

Angrepene 9.11.01 skjedde før opprenskingene i Afghanistan og Irak.

Europa og USA (minus Madrid) har vel foreløpig sluppet bra unna, etter at jakten på fanskapet ble intensivert.

Men går muslimene løs med intensiv bombing av sivile i USA og Europa, vil vel tiden være inne for en ny runde korstog. Og muslimene blant oss vil gå tunge tider i møte.

Ja, akkurat som jødene gikk "tunge tider i møte" i 1930 og 1940-årene.

Din antisemittisme stinker!

===

Det er godt mulig at du ikke har studert historie, men det skjedde faktisk ting FØR 11. september også.

Derutover, du vet like godt som meg at Saddam Hussein ikke hadde noe med det å gjøre. Fakta er at Irak er blitt et terror-reir som et resultat av okkupasjonen. Akkurat som mange av oss forutså.

Skrevet

Ja, akkurat som jødene gikk "tunge tider i møte" i 1930 og 1940-årene.

Din antisemittisme stinker!

===

Det er godt mulig at du ikke har studert historie, men det skjedde faktisk ting FØR 11. september også.

Derutover, du vet like godt som meg at Saddam Hussein ikke hadde noe med det å gjøre. Fakta er at Irak er blitt et terror-reir som et resultat av okkupasjonen. Akkurat som mange av oss forutså.

Det er en forutsigbar effekt, sør, ikke et ønske fra min side.

Hvis vi plutselig må innse at vi befinner oss i en krigssituasjon, er det mye ubehagelig som skjer.

Det blir spesielt ille fordi vi slåss mot en fiende vi ikke kan "se".

Kan jeg foreslå 100 moskeer i grus (uten folk i, naturligvis) for hver bombe som går av i Europa? Vi har jo mye fint redskap som kan ta seg av slikt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...