Gjest Jadzia Skrevet 2. oktober 2004 Skrevet 2. oktober 2004 Jeg jobber i en fast food restaurant, og blir i løpet av en arbeidsdag tilsølt av frityrfett og andre ulumskheter. Jeg vasker uniformen min hver kveld på 60 grader for å få bort fettflekker og bruker omo color. Den blir ren av det, men lukten får jeg ikke bort. Har dere noen gode råd til hvordan jeg får bort lukten? Merker at noen får sine helt luktfrie.. jeg har prøvd med forskjellige typer tøymyknere uten det har hjelpt og jeg vil ikke si at jeg er mere tilgriset enn de andre som jobber der.. 0 Siter
tiliti Skrevet 2. oktober 2004 Skrevet 2. oktober 2004 Sikker på at den ikke tåler mer enn 60 grader? Uansett går det som regel bra å prøve 70. Legg den også i bløt i zalovann før du hiver den i vaskemaskina. Vask bare den i vasken, ingenting sammen med den. Vask med forvask i tillegg til vanlig vask. 0 Siter
Gjest osiris Skrevet 3. oktober 2004 Skrevet 3. oktober 2004 Gamle kjerringråd som å tilsette eddikk i skyllevannet er bra. Eddikk er både fettløsende og fjerner lukt. Syns du lukta er ekkel så bruk vanlig skyllemiddel også 0 Siter
Gjest malun Skrevet 3. oktober 2004 Skrevet 3. oktober 2004 Da synes jeg du skal spørre de kollegene dine som får sine helt luktfrie, så får du sikkert gode råd. 0 Siter
soleil Skrevet 3. oktober 2004 Skrevet 3. oktober 2004 Litt salmiakk sammen med vaskepulveret får bort lukta! 0 Siter
Gjest ble jeg fortalt Skrevet 4. oktober 2004 Skrevet 4. oktober 2004 Om det er frost ute kan du henge den ute en stund. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.