Gå til innhold

Israel raserte barneskoler

Anbefalte innlegg

Skrevet

I tillegg til den lange listen av drap på sivile, bedriver de nå dette:

"UNWRA, FN-organisasjonen for palestinske flyktninger, reagerer sterkt på den israelske operasjonen. Israel tar over skoler på Gazastripen mens ungene ennå sitter i klasserommet, ifølge UNWRA.

Israelerne stiller også stridsvogner i posisjon ved skolebygninger, sier UNWRA-talsmann Matthias Burckhardt i Geneve.

- De har inntatt posisjoner i tre skoler og brukt dem som militære baser. UNRWA protesterer på det sterkeste mot dette totalt uakseptable misbruket av merkede FN-bygninger. Vi forlanger at det israelske militæret respekterer nøytraliteten på disse stedene, sa Burckhardt."

Kilde: http://pub.tv2.no/nettavisen/verden/article285846.ece

Og ja, det finnes palestinere som synker til Israels nivå, og dreper israelske sivile (noe alle fordømmer, inklusive meg), men det er selvsagt ingen grunn til at Israel skal drive på slik de gjør.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Bakgrunnen for Israels aksjoner for tiden, er gjentatt skytning med raketter mot israelske sivile, med død og lemlestelse som resultat.

Israel gjør vel bare det som enhver stat ville gjort hvis borgerne ble angrepet på denne måten.

Men triste greier? Ja jøss.

Skrevet

Bakgrunnen for Israels aksjoner for tiden, er gjentatt skytning med raketter mot israelske sivile, med død og lemlestelse som resultat.

Israel gjør vel bare det som enhver stat ville gjort hvis borgerne ble angrepet på denne måten.

Men triste greier? Ja jøss.

Med bakgrunn i at Israel okkuperer områdene ulovlig, så ville det vært mer logisk å trekke seg tilbake til egne grenser.

Uansett, rakettangrep som drepte 2 barn er selvsagt ingen som helst unnskyldning for at Israel bevisst dreper over 50 sivile. Det er langt større terror enn det de palestinske terroristene begår.

Skrevet

Det er særdeles uheldig at de Israelske reaksjonene på palestinsk terror medfører at uskyldige sivile liv går tapt.

Og jeg forsvarer ikke deler av de enkeltaksjoner som kan virke unødvendige harde og brutale - om vi kan stole på pressens dekning av hva som faktisk har hendt.

Men jeg forstår godt at Israel ser seg nødt til å gå hardere til verks for å beskytte seg selv mot den palestinske terroren.

Det overrasker meg heller ikke, og jeg har tidligere sagt at dette vil måtte komme - og det vil fortsette til palestinerne selv klarer å "ordne opp" i egne rekker.

Slik det er og har vært til nå, så er det umulig for Israel å sammarbeide om en fredlig løsning med palestinerne.

Og ja - det finnes tiltak som Israel burde gjøre (blant annet uttrekning fra noen av de okkuperte områdene). Men så lenge de og alle andre) vet at det likevel ikke vil avhjelpe på den terroren de blir utsatt for, så har jeg også en viss forståelse for at de velger å ikke gjøre det.

Skrevet

Det er særdeles uheldig at de Israelske reaksjonene på palestinsk terror medfører at uskyldige sivile liv går tapt.

Og jeg forsvarer ikke deler av de enkeltaksjoner som kan virke unødvendige harde og brutale - om vi kan stole på pressens dekning av hva som faktisk har hendt.

Men jeg forstår godt at Israel ser seg nødt til å gå hardere til verks for å beskytte seg selv mot den palestinske terroren.

Det overrasker meg heller ikke, og jeg har tidligere sagt at dette vil måtte komme - og det vil fortsette til palestinerne selv klarer å "ordne opp" i egne rekker.

Slik det er og har vært til nå, så er det umulig for Israel å sammarbeide om en fredlig løsning med palestinerne.

Og ja - det finnes tiltak som Israel burde gjøre (blant annet uttrekning fra noen av de okkuperte områdene). Men så lenge de og alle andre) vet at det likevel ikke vil avhjelpe på den terroren de blir utsatt for, så har jeg også en viss forståelse for at de velger å ikke gjøre det.

Din bortforklaring for terror er faktisk så ille at det er et interessant studium i seg selv.

Hvis det hadde vært staten Palestina som hadde utført dette (etter at de hadde okkupert Israel i årevis) tipper jeg at pipen ville hatt en annen låt enn:

"Men jeg forstår godt at Palestina ser seg nødt til å gå hardere til verks for å beskytte seg selv mot den israelske terroren."

Skrevet

Din bortforklaring for terror er faktisk så ille at det er et interessant studium i seg selv.

Hvis det hadde vært staten Palestina som hadde utført dette (etter at de hadde okkupert Israel i årevis) tipper jeg at pipen ville hatt en annen låt enn:

"Men jeg forstår godt at Palestina ser seg nødt til å gå hardere til verks for å beskytte seg selv mot den israelske terroren."

Du får studere så godt du klarer, men jeg tror du vil finne særdeles mange personer å studere med de samme meninger om dette som meg:-)

Her er nok et eksempel på Israelsk terrorbekjempelse:

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=248146

Som sagt forstår jeg godt at de føler et sterkt behov for å være proaktive her.

Det nytter lite å ta fotsoldatene (som som regel er hjernevaskede unge mennesker som blir lurt til å ofre seg for "saken").

All den tid disse aksjonene lykkes i å ta livet av "bakmennene" i Hamas, så må det sies å være vellykkede aksjoner.....

Skrevet

Du får studere så godt du klarer, men jeg tror du vil finne særdeles mange personer å studere med de samme meninger om dette som meg:-)

Her er nok et eksempel på Israelsk terrorbekjempelse:

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=248146

Som sagt forstår jeg godt at de føler et sterkt behov for å være proaktive her.

Det nytter lite å ta fotsoldatene (som som regel er hjernevaskede unge mennesker som blir lurt til å ofre seg for "saken").

All den tid disse aksjonene lykkes i å ta livet av "bakmennene" i Hamas, så må det sies å være vellykkede aksjoner.....

De tar livet av langt flere sivile enn hamas-aktivister.

Rent bortsett fra at de okkuperer andre folks landområder ulovlig, og at palestinerene derfor har all rett til å forsvare seg.

Skrevet

De tar livet av langt flere sivile enn hamas-aktivister.

Rent bortsett fra at de okkuperer andre folks landområder ulovlig, og at palestinerene derfor har all rett til å forsvare seg.

Hadde palestinerne forsvart seg så hadde saken vært en helt annen.

Men deres selvmordbombere rettet så godt som ene og alene mot uskyldige sivile kvinner og barn har intet med forsvar å gjøre.

Det er rene terrorangrep og intet annet.

Skrevet

Hadde palestinerne forsvart seg så hadde saken vært en helt annen.

Men deres selvmordbombere rettet så godt som ene og alene mot uskyldige sivile kvinner og barn har intet med forsvar å gjøre.

Det er rene terrorangrep og intet annet.

Ja, det er terrorangrep, som er svar på Israels langt større terrorangrep.

Men i tillegg til det så er det Israel som er den ulovlige okkupanten, og ikke palestinerene.

Skrevet

Ja, det er terrorangrep, som er svar på Israels langt større terrorangrep.

Men i tillegg til det så er det Israel som er den ulovlige okkupanten, og ikke palestinerene.

Feil igjen Sør.

Skrevet

Med bakgrunn i at Israel okkuperer områdene ulovlig, så ville det vært mer logisk å trekke seg tilbake til egne grenser.

Uansett, rakettangrep som drepte 2 barn er selvsagt ingen som helst unnskyldning for at Israel bevisst dreper over 50 sivile. Det er langt større terror enn det de palestinske terroristene begår.

Det viktigste i kampen mot terror er at vi *alltid* sørger for at terroristene kommer dårligere ut etter aksjoner. De må altså påføres større skade enn den fordelen de oppnår. Dette har vi jo lang tradisjon for, jfr behandlingen av terrorister på 70-tallet.

Bush har skjønt det, og Israel begynner å skjønne det. Spanjolene har ikke skjønt det, og valgte ny sosialistregjering etter terroristenes ønsker.

...

Dessverre dør sivile i krig, men det er jo ikke så lett da, når man frakter raketter i ambulanser.

Typisk muslimsk. Feigingene gjemmer seg gjerne blant syke, kvinner og barn.

Skrevet

Feil igjen Sør.

Nei, 100% korrekt. Og derfor har du heller ingen (saklige) argumenter mot det.

Skrevet

Det viktigste i kampen mot terror er at vi *alltid* sørger for at terroristene kommer dårligere ut etter aksjoner. De må altså påføres større skade enn den fordelen de oppnår. Dette har vi jo lang tradisjon for, jfr behandlingen av terrorister på 70-tallet.

Bush har skjønt det, og Israel begynner å skjønne det. Spanjolene har ikke skjønt det, og valgte ny sosialistregjering etter terroristenes ønsker.

...

Dessverre dør sivile i krig, men det er jo ikke så lett da, når man frakter raketter i ambulanser.

Typisk muslimsk. Feigingene gjemmer seg gjerne blant syke, kvinner og barn.

Du skriver: "Det viktigste i kampen mot terror er at vi *alltid* sørger for at terroristene kommer dårligere ut etter aksjoner."

Med andre ord, du oppfordrer palestinerene til å drepe enda flere av de israelske terroristene?

Inkluderer oppfordringen din også drap på israelske sivile?

Skrevet

Du skriver: "Det viktigste i kampen mot terror er at vi *alltid* sørger for at terroristene kommer dårligere ut etter aksjoner."

Med andre ord, du oppfordrer palestinerene til å drepe enda flere av de israelske terroristene?

Man bør oppfordre til fred og samtaler, naturligvis.

Det ser imidlertid ikke ut til å være noe alternativ, dessverre.

Israel gjør det helt riktige i en slik situasjon; jage terroristene konsekvent og uten nåde. Så får vi håpe at araberne lar seg piske til forhandlingsbordet. Noen annen mulighet synes ikke aktuell.

Skrevet

Nei, 100% korrekt. Og derfor har du heller ingen (saklige) argumenter mot det.

Du har fått veldig mange saklige argumenter mot dine synspunkter her Sør - både nå og maaaange ganger tidligere.

Men i motsetning til deg, så ser jeg intet behov for å spamme mer rundt dette nå.

Skrevet

Var det ikke du som etterlyste *saklige* argumenter lenger opp i tråden her...?

he-he.....

Skrevet

Man bør oppfordre til fred og samtaler, naturligvis.

Det ser imidlertid ikke ut til å være noe alternativ, dessverre.

Israel gjør det helt riktige i en slik situasjon; jage terroristene konsekvent og uten nåde. Så får vi håpe at araberne lar seg piske til forhandlingsbordet. Noen annen mulighet synes ikke aktuell.

Med andre ord - de gjør akkurat det samme som Hamas, og stiller derfor i samme klasse som terroristene.

Takk.

Skrevet

Var det ikke du som etterlyste *saklige* argumenter lenger opp i tråden her...?

he-he.....

Jo, du må gjerne komme med dem. Det er ingen tvil om at Israels handlinger er like mye terrorisme (om ikke mer) som palestinerenes.

Skrevet

Du har fått veldig mange saklige argumenter mot dine synspunkter her Sør - både nå og maaaange ganger tidligere.

Men i motsetning til deg, så ser jeg intet behov for å spamme mer rundt dette nå.

Flott. Jeg konstaterer bare at du fremdeles spammer.

Skrevet

Med andre ord - de gjør akkurat det samme som Hamas, og stiller derfor i samme klasse som terroristene.

Takk.

Jeg vet ikke, sør. Konflikten er vel i ferd med å trappes opp til et nivå der den sterkeste tar sin rett uansett.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...