Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Interessant artikkel i Morgenbladet:

"– Knapt noen har dødd eller blitt født med misdannelser grunnet utslippene etter Tsjernobyl-ulykken, sier Zbigniew Jaworowski til Morgenbladet. Han ledet FN-komiteen som utredet effektene av den radioaktive strålingen, og er opprørt over feilinformasjonen som fortsatt spres i media."

Kilde: http://www.morgenbladet.no/index.php?show_front=1009361

Med vennlig hilsen

Skrevet

Interessant.

Det styrker meg i troen på at i valget mellom å legge våre største naturverdier i rør, fyre med kull eller benytte atomkraft, så er sistnevnte langt å foretrekke.

Skrevet

Interessant.

Det styrker meg i troen på at i valget mellom å legge våre største naturverdier i rør, fyre med kull eller benytte atomkraft, så er sistnevnte langt å foretrekke.

Hei,

Jeg vet ikke. Jeg synes det er "meget merkelig" at Norge ikke benytter seg av gassen vi har.

Når vi ser på kostnadene med atomkraft (og lagringen i ettertid) så er ikke det akkurat noen billig fornøyelse. (British Nuclear Fuels Ltd har jo vært et astronomisk tapsprosjekt.)

Dog er det, og særlig i Norge, enorme mengder energi som vi kan spare relativt lettvint.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Hei,

Jeg vet ikke. Jeg synes det er "meget merkelig" at Norge ikke benytter seg av gassen vi har.

Når vi ser på kostnadene med atomkraft (og lagringen i ettertid) så er ikke det akkurat noen billig fornøyelse. (British Nuclear Fuels Ltd har jo vært et astronomisk tapsprosjekt.)

Dog er det, og særlig i Norge, enorme mengder energi som vi kan spare relativt lettvint.

Med vennlig hilsen

Enig i det med gassen.

Dessuten forstår jeg ikke hvorfor det er så mye mer akseptabelt å selge den og la tyskerne brenne den, enn det er å brenne den selv. Blir utslippene mindre av det?

Jeg er en annen
Skrevet

Enig i det med gassen.

Dessuten forstår jeg ikke hvorfor det er så mye mer akseptabelt å selge den og la tyskerne brenne den, enn det er å brenne den selv. Blir utslippene mindre av det?

Det er særlig Natur og ungdom som har hauset opp alt det "forferdelige" med gasskraftverk. Natur og ungdom handler mer om nasjonalistisk bonderomantikk enn miljøvern, følgelig slutter grensene for deres verden ved Norges grenser.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...