Gjest sjokketjente Skrevet 3. oktober 2004 Skrevet 3. oktober 2004 hater menn.. Fortalte til noen på en annen vg side om hva som hadde skjedd meg meg.. Vet ikke hvorfor, `Men vil liksom snakke omdet...klarer ikke å holde det for meg selv---først trodde de ikke på meg..ellers mente de d et var min feil siden jeg ble med en fremmedkulturell hjem.. det hjalp jo enda mer på selvitlitten min..jeg bare gråter og gråter og har paniskk angst for læreren..for at han ikke blir varektesfenglset..fordi jeg må med voldalam og besøksforbud . Jeg bare har det så jævlig vondt at det bare vil dø.. mekter ikke dette.. har fått så mye komtanrer og..når du ble med han hjemetc... nå har du vel lært å ikke bli med fremmede hjem..skal du ikke slutte å drikke....for noe vtuelle vitner det vil bli... akkurat nå vurderer jeg å finne fem en stor kniv og kutte og kutte og kutte.. ikke for å dø....men fordi den indre smerten er så forferdelig tøff.. 0 Siter
Gjest optimisten Skrevet 3. oktober 2004 Skrevet 3. oktober 2004 så nå noen trkkfeil..panisk frykt for å være alene det gikk litt for dette her med tårer strømmende ned kinnet 0 Siter
Gjest sjokketjente Skrevet 3. oktober 2004 Skrevet 3. oktober 2004 det forrige innlegget ble sterkt rotete. Sånn som det er er at jeg ble voldtatt natt til torsdag. Tingen er at dette skjedde med han jeg ble med hjem.. har skrevet . Når jeg kom hjem plasserte han kjøpeskapet foran døren..låste sikkerhetslåsen. gjente den i et skap høyt opp. Så gjorde han det... tingen var at jeg skrev om dette på et vg-forum..har det så vondt og vil liksom snakke og prate om det som skjedde . men på det svarte de meg at jeg var stor skyld i det som skjedde selv hvis jeg ble med han hjem..eller at jeg bare skrønte når ikke de tror på meg hvorfor skal retten da-.. jeg hare det bare s¨vondt at jeg vil frem gode gamle kniven.. jeg gråter hele tiden ,,har ingen kontroll....så utrolig vondt inni meg 0 Siter
Sør Skrevet 3. oktober 2004 Skrevet 3. oktober 2004 Hei, Det var ikke, på noen som helt måte, "din feil". Det er ulovlig å voldta, uavhengig av om dere var på gaten, i ditt hus, i hans hus eller på en hytte. Loven er til nettopp for å garantere at kvinner IKKE skal få skylden når "de går med noen hjem". Det kreket har gjort er AKKURAT like ulovlig som om han hadde hoppet frem fra bak en busk ved høylys dag. Det er heller ikke "din feil" at du ikke gjorde "mer motstand" (noe jeg så du nevnte i et annet innlegg) - du ble låst inne i en leilighet. Kanksje du kan få hjelp ved å ringe til DIXI? (Les på www.dixi.no ) De har lenge åpent, og finnes både i Oslo og Stavanger. De du får snakke med har opplevd det samme som deg, og har selvsagt taushetsplikt. Jeg forstår at alt er jævlig nå, men håper du klarer å avstå fra selvskading. Og igjen - det var på INGEN måte "din feil". Ikke "litt" engang. Med vennlig hilsen 0 Siter
Prozak Skrevet 3. oktober 2004 Skrevet 3. oktober 2004 det forrige innlegget ble sterkt rotete. Sånn som det er er at jeg ble voldtatt natt til torsdag. Tingen er at dette skjedde med han jeg ble med hjem.. har skrevet . Når jeg kom hjem plasserte han kjøpeskapet foran døren..låste sikkerhetslåsen. gjente den i et skap høyt opp. Så gjorde han det... tingen var at jeg skrev om dette på et vg-forum..har det så vondt og vil liksom snakke og prate om det som skjedde . men på det svarte de meg at jeg var stor skyld i det som skjedde selv hvis jeg ble med han hjem..eller at jeg bare skrønte når ikke de tror på meg hvorfor skal retten da-.. jeg hare det bare s¨vondt at jeg vil frem gode gamle kniven.. jeg gråter hele tiden ,,har ingen kontroll....så utrolig vondt inni meg Du har aldri skylden selv når noen voldtar deg. Aldri. Selfølgelig er det lett å si i ettertid at man kunne unngått det ved ikke å gjøre det eller det, men det er ikke poenget. Skylden ved en voldtekt ligger ene og alene hos den som utfører den, uansett hva offeret måtte ha gjort, provosert til eller lagt opp til. Det man kan gjøre selv for å unngå at slikt hender er KUN interessant FØR noe slikt skjer. I ettertid er det ikke en interessant faktor i det hele tatt. "............................" 0 Siter
sjakktrekk Skrevet 3. oktober 2004 Skrevet 3. oktober 2004 Tror ikke du kan få nok hjelp ved å skrive her, så jeg tror det er lurt om du tar kontakt med DIXI.NO som Sør oppfordret deg til. Og så holder du deg unna vg, de som vanker der er ihvertfall ikke bra for deg nå. Og jeg sier det samme som du har hørt av de andre her: Det er KUN han som voldtok deg som har skyld i dette. Du er uskyldig - mannen er en overgriper og skulle vært anmeldt. Håper du tar kontakt med noen du kan snakke med, som forstår deg og kan trøste deg og hjelpe deg. Det er nok godt å få det ut ved å skrive her, og det er også i orden, men jeg tror kanskje du har godt av å snakke med noen. Sender deg en klem og lykke til videre. 0 Siter
ott Skrevet 3. oktober 2004 Skrevet 3. oktober 2004 det forrige innlegget ble sterkt rotete. Sånn som det er er at jeg ble voldtatt natt til torsdag. Tingen er at dette skjedde med han jeg ble med hjem.. har skrevet . Når jeg kom hjem plasserte han kjøpeskapet foran døren..låste sikkerhetslåsen. gjente den i et skap høyt opp. Så gjorde han det... tingen var at jeg skrev om dette på et vg-forum..har det så vondt og vil liksom snakke og prate om det som skjedde . men på det svarte de meg at jeg var stor skyld i det som skjedde selv hvis jeg ble med han hjem..eller at jeg bare skrønte når ikke de tror på meg hvorfor skal retten da-.. jeg hare det bare s¨vondt at jeg vil frem gode gamle kniven.. jeg gråter hele tiden ,,har ingen kontroll....så utrolig vondt inni meg vg-nett er tilholdssted for fjortiser og tullinger, at du fikk useriøse og sårende svar der er ikke spesielt overraskende. Men det kan av og til være vanskelig å vite om et innlegg er en skrøne eller ikke, det skjer dessverre ganske ofte at det er det. Basert på det du har skrevet her, nå og tidligere, så ser jeg ingen grunn til å tvile på at historien din er sann. Ikke tenk for mye på om retten vil tro deg eller ikke, i alle fall ikke basert på hva folk i et diskusjonsforum sier. Husk at retten har mye bedre tilgang til informasjon og fakta, og må foreta en overveid og objektiv beslutning. Det at du ble med fyren hjem har ingenting å si for skyldspørsmålet, og det gjør ihvertfall ikke deg skyldig eller delaktig på noen måte. Den eneste som er skyldig i noe er voldtektsmannen. Kanskje var du litt for tillitsfull, kanskje hadde du behov for litt oppmerksomhet og nærhet. Det gir jo uansett ikke vedkommende rett til tilgang til kroppen din. Ingen ber om å bli voldtatt, uansett hva som skulle bli sagt og gjort. Det med den lappen du måtte skrive vil jeg påstå svekker saken hans ganske kraftig, ikke din, så ikke bekymre deg om den. Jeg håper politiet fikk tak i den. Jeg kan ikke love deg at saken ikke blir henlagt eller at han blir dømt, til det vet jeg for lite. Men dette virker langt fra å være noen ord-mot-ord sak, så sjansene burde være gode. Det eneste du skylder deg selv er å prøve. 0 Siter
pirko Skrevet 3. oktober 2004 Skrevet 3. oktober 2004 Du har aldri skylden selv når noen voldtar deg. Aldri. Selfølgelig er det lett å si i ettertid at man kunne unngått det ved ikke å gjøre det eller det, men det er ikke poenget. Skylden ved en voldtekt ligger ene og alene hos den som utfører den, uansett hva offeret måtte ha gjort, provosert til eller lagt opp til. Det man kan gjøre selv for å unngå at slikt hender er KUN interessant FØR noe slikt skjer. I ettertid er det ikke en interessant faktor i det hele tatt. "............................" Alle onde?..folk flest går da ikke rundt å voldtar.. Viktig å anmelde i alle fall, så du og andre ikke blir voldtatt igjen....og ved en evt senere voldtekt fra denne mannen er det lettere å få han dømt hvis han er anmeldt en eller flere ganger før... 0 Siter
Prozak Skrevet 3. oktober 2004 Skrevet 3. oktober 2004 Alle onde?..folk flest går da ikke rundt å voldtar.. Viktig å anmelde i alle fall, så du og andre ikke blir voldtatt igjen....og ved en evt senere voldtekt fra denne mannen er det lettere å få han dømt hvis han er anmeldt en eller flere ganger før... Når du svarer på et innlegg, så svar på det innlegget du vil svare på, IKKE på et av svarene. Dette svaret ditt kommer ikke til den som skal ha det, fordi du svarer meg. "............................" 0 Siter
dolianer Skrevet 3. oktober 2004 Skrevet 3. oktober 2004 Har du oppsøkt legevaktens voldtektsmottak? Eller en annen lege? Det må du gjøre med en gang! Det er viktig også i forhold til en senere rettssak. Men også viktig for å få hjelp med tankene dine nå! 0 Siter
Gjest tjohooo Skrevet 3. oktober 2004 Skrevet 3. oktober 2004 Om hvorvidt du har dårlig dømmekraft eller ikke, så er det en sak for seg selv (og noe du eventuelt kan tenke på å gjøre noe med om lenge når du har kommet deg videre), det betyr IKKE at det er din feil det som skjedde, og du skal IKKE føle skyld pga det. Uansett. 0 Siter
Gjest malun Skrevet 3. oktober 2004 Skrevet 3. oktober 2004 Kjære deg, dette kan ikke sies for mange ganger: DET ER IKKE DIN SKYLD!!! Tenk heller ikke på useriøse og kjipe svar og kommentarer du har fått på VG-nett. Der er det så mange useriøse tullinger. Har du noen i RL å snakke med, noen modne og trygge personer som du stoler på? Ta kontakt med Dixi, ring en hjelpetelefon - sørg for å få noen som kan høre på deg og gi deg råd og trøst! Og jeg vet det er vanskelig å tro for deg akkurat nå, men alle menn er ikke onde. Du har hatt skrekkelig, skrekkelig uflaks og støtt på noen råtne epler, men det finnes trygge, snille menn der ute også. Helt sant. Viktigst av alt akkurat nå er at du prøver å minne deg selv på at du ikke har skyld i dette, at du fortjener å bli møtt med respekt og omsorg - og at det finnes folk som kan høre på deg og trøste deg. Oppsøk dem. Stor klem. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.