Gjest student med dårlig hukommelse Skrevet 3. oktober 2004 Skrevet 3. oktober 2004 Har noen råd til meg. Synes jeg leser og leser, men glemmer det meste selv om jeg er på alle forelesninger også. Har noen andre det slik? Finnes det noe naturmiddel som skjerper hukommelsen? Jeg er faktisk fortvilet over dette, vil så gjerne huske. 0 Siter
Gjest god studieteknikk hjelper Skrevet 3. oktober 2004 Skrevet 3. oktober 2004 Intet naturmiddel, men råder deg til å kjøpe en bok av Tony Buzan, feks "Bruk hjernen bedre". Den handler om leseteknikk og bedring av hukommelse. Tror du vil få stor nytte av den. 0 Siter
Gjest også student Skrevet 3. oktober 2004 Skrevet 3. oktober 2004 Jeg husker ikke det jeg har lest så for å huske så skriver jeg ned stikkord og det viktigste fra teksten jeg har lest. 0 Siter
Gjest visuelle hukommelse Skrevet 3. oktober 2004 Skrevet 3. oktober 2004 Du vil lettere huske ting hvis du lager deg et visuelt bilde av det du skal huske. Feks hvis du skal huske navnet Skinner, så ser du for deg et stor skinn. O.s.v. 0 Siter
Gjest student med dårlig hukommelse Skrevet 3. oktober 2004 Skrevet 3. oktober 2004 Intet naturmiddel, men råder deg til å kjøpe en bok av Tony Buzan, feks "Bruk hjernen bedre". Den handler om leseteknikk og bedring av hukommelse. Tror du vil få stor nytte av den. Takker for tips? Har du lest denne boka selv? Heter den "Bruk hodet bedre"? 0 Siter
Gjest papirtiger Skrevet 3. oktober 2004 Skrevet 3. oktober 2004 Det er antagelig noe feil med studieteknikken din. Skriver du notater? Du må bearbeide stoffet for at du skal huske det..ikke bare lese. 0 Siter
Gjest Curla Skrevet 3. oktober 2004 Skrevet 3. oktober 2004 Får du nok søvn? Høres enkelt ut, men med konstant litt for lite søvn får en etterhvert følelsen av teflonhjerne. 0 Siter
Gjest tidligere student - forlengst fullført Skrevet 3. oktober 2004 Skrevet 3. oktober 2004 Takker for tips? Har du lest denne boka selv? Heter den "Bruk hodet bedre"? "Bruk hodet bedre". Jeg har lest den, og den er kjempebra. 0 Siter
Gjest tjohooo Skrevet 3. oktober 2004 Skrevet 3. oktober 2004 Du vil lettere huske ting hvis du lager deg et visuelt bilde av det du skal huske. Feks hvis du skal huske navnet Skinner, så ser du for deg et stor skinn. O.s.v. Broca snakker gebrokkent.... hehe 0 Siter
Gjest tjohooo Skrevet 3. oktober 2004 Skrevet 3. oktober 2004 Intet naturmiddel, men råder deg til å kjøpe en bok av Tony Buzan, feks "Bruk hjernen bedre". Den handler om leseteknikk og bedring av hukommelse. Tror du vil få stor nytte av den. Men så var det om å huske det som står i den boka også da 0 Siter
Gjest papirtiger Skrevet 4. oktober 2004 Skrevet 4. oktober 2004 Broca snakker gebrokkent.... hehe Wertheimer verstehen 0 Siter
Gjest tjohooo Skrevet 4. oktober 2004 Skrevet 4. oktober 2004 Wertheimer verstehen Vernicke forstår ikke.... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.