Gå til innhold

Student med dårlig hukommelse....

Gjest student med dårlig hukommelse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har noen råd til meg. Synes jeg leser og leser, men glemmer det meste selv om jeg er på alle forelesninger også. Har noen andre det slik? Finnes det noe naturmiddel som skjerper hukommelsen? Jeg er faktisk fortvilet over dette, vil så gjerne huske.

Gjest god studieteknikk hjelper
Skrevet

Intet naturmiddel, men råder deg til å kjøpe en bok av Tony Buzan, feks "Bruk hjernen bedre". Den handler om leseteknikk og bedring av hukommelse. Tror du vil få stor nytte av den.

Gjest også student
Skrevet

Jeg husker ikke det jeg har lest så for å huske så skriver jeg ned stikkord og det viktigste fra teksten jeg har lest.

Gjest visuelle hukommelse
Skrevet

Du vil lettere huske ting hvis du lager deg et visuelt bilde av det du skal huske. Feks hvis du skal huske navnet Skinner, så ser du for deg et stor skinn. O.s.v.

Skrevet

Intet naturmiddel, men råder deg til å kjøpe en bok av Tony Buzan, feks "Bruk hjernen bedre". Den handler om leseteknikk og bedring av hukommelse. Tror du vil få stor nytte av den.

Takker for tips? Har du lest denne boka selv? Heter den "Bruk hodet bedre"?

Gjest papirtiger
Skrevet

Det er antagelig noe feil med studieteknikken din.

Skriver du notater? Du må bearbeide stoffet for at du skal huske det..ikke bare lese.

Skrevet

Får du nok søvn?

Høres enkelt ut, men med konstant litt for lite søvn får en etterhvert følelsen av teflonhjerne.

Gjest tidligere student - forlengst fullført
Skrevet

Takker for tips? Har du lest denne boka selv? Heter den "Bruk hodet bedre"?

"Bruk hodet bedre". Jeg har lest den, og den er kjempebra.

Gjest tjohooo
Skrevet

Du vil lettere huske ting hvis du lager deg et visuelt bilde av det du skal huske. Feks hvis du skal huske navnet Skinner, så ser du for deg et stor skinn. O.s.v.

Broca snakker gebrokkent.... hehe

Gjest tjohooo
Skrevet

Men så var det om å huske det som står i den boka også da :D

Gjest papirtiger
Skrevet

Broca snakker gebrokkent.... hehe

Wertheimer verstehen :)

Gjest tjohooo
Skrevet

Wertheimer verstehen :)

Vernicke forstår ikke....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...