Spirello Skrevet 4. oktober 2004 Skrevet 4. oktober 2004 I fjor da mørketiden kom merket ejg stor forskjell på humøret og formen.. Var deppa og irritert nesten hele tiden.. Ville bare sove, alt var et ork. Var skikkelig nedstemt uten spesiell årsak.. Merker det allerede nå atr det er grusomt tungt å stå opp om morningen, er mer trøtt og sliten, merker ejg er litt nedfor også uten grunn. I år harjeg tentk til å ta lysbehandling, men de lampene er så fryktelig dyre.. Går det an å få igjen noe av trygdekontoret hvis ejg kjøper en? Har dårlig råd fra før nå, og en lampe til 3000 har jeg ikke råd til, men det er så nødvendig! Orker ikke å gå rundt deppa i 5 - 6 mnd. Noen som har erfaringer? vet du om en billigere lampe? Hilsen snart deppa.. 0 Siter
Sør Skrevet 4. oktober 2004 Skrevet 4. oktober 2004 Expert har en fra Phillips til ca 2000 kr. Med vennlig hilsen 0 Siter
Spirello Skrevet 4. oktober 2004 Forfatter Skrevet 4. oktober 2004 Rart - jeg har det sånn om våren... Da er du nok litt motsatt av mange andre! ; ) Om våren føler jeg meg frisk og opplagt.. Kjempegodt humør - særlig når sola skinner.. Men nå er det mørkt og trist, selv om høsten også er deilig og kan være frisk.. men det er mørke morninger og mørke ettermiddager/kvelder som tar knekken på meg... Stakkars samboern min i fjor.. jeg var ikke hyggelig å ha i hus. Derfor vil jeg være litt føre var i år. : ) Kan ikke sove hele dagen heller... Selv om det er det som frister. Er også viktig at jeg er opplagt på jobben, for har MASSE å gjøre... 0 Siter
Speak Skrevet 4. oktober 2004 Skrevet 4. oktober 2004 Vi kjøpte inn en slik lapme her på jobben. Mener at den kostet ca. 3000,- den også. Jeg synes den har en viss virkning. Kombinert med at jeg begynte å trene, så synes jeg mørkeperioden ble noe bedre. 0 Siter
Gjest liker høsten Skrevet 4. oktober 2004 Skrevet 4. oktober 2004 Kos deg inne med stearinlys og kakao/te.. 0 Siter
fuji1365380447 Skrevet 4. oktober 2004 Skrevet 4. oktober 2004 Jeg kjøpte Elkøps lampe til 2000 kr for to år siden. Det er den beste investeringen noesinne! Jeg syntes at du burde ta det råd til å kjøpe denne lampa - og du burde kjøpe det FØR det blir for mørkt og tungsinnet setter inn for alvor. Jeg har allerede hentet ned lampen min fra loftet.... Setter den på timer, slik at den slår seg på litt før jeg må stå opp. Senere tar jeg den med meg inn på kjøkkenet, slik at jeg får lys mens jeg spiser frokost, sminker meg og leser avisen. Midtvinters sitter jeg foran lampen på ettermiddagen også, når jeg kommer hjem fra jobb. Til og med foran TV`en. På den måten orker jeg å dra meg ut av huset for en kveldstur... 0 Siter
Gjest Kristine K.K. Skrevet 4. oktober 2004 Skrevet 4. oktober 2004 Kjøp Chisandra på helsekostbutikken. Det funker med det samme. Og det er ikke tull en gang!!! Finnes i tabletter og flytende. Og det tar kun fem minutter før de funker. Ellers finnes det flere slike produkter på markedet, men de har jeg ikke prøvd. Hvor bor du? I Tromsø vet jeg det finnes slike lamper folk kan gå å sitte foran. Og så er det noen som har hjelp av solarium faktisk. Selv om man har lukket øynene under "timen" ) 0 Siter
Spirello Skrevet 4. oktober 2004 Forfatter Skrevet 4. oktober 2004 Kos deg inne med stearinlys og kakao/te.. Er ikke koselig uansett hva man gjør når man er deppa... Jeg har for lengst dratt frem ullspleddet og kjøpt inn masse te. Koser meg med filmer, men uasnett når mørketiden kommer så blir ejg deppa.. Går emd en sånn ekkel sorgfølelse uten grunn hele tiden, og kan grine for ingenting.. Blir også sur og jævlig å ha i hus. Orker iokke gjøre husarbeid, gidder nesten ikke jobbe.. Blir demotivert og slapp. Lysten på livet blir faktisk nesten borte, finner ikke gleden io ting jeg vanligvis blir kjempeglad av.. Så tviler på at kakao kan hjelpe noe her. 0 Siter
Lips1365380508 Skrevet 4. oktober 2004 Skrevet 4. oktober 2004 Vet du, jeg har det på samme måten. Blir lei meg av ingenting, har store humørsvingninger, er sur, og irritert på alle.Alt er et ork. Har blitt anbefalt å gå lange turer og være i frisk luft,men har ikke hatt tid til det enda. Har vært veldig opptatt, og merket at det hjelper litt... Så her at "kristine" hadde anbefalt Chisandra, og den koster jo bare 100 kr, så kanskje jeg skal prøve den, ellers så kan du kanskje prøve Johannesurt..Har selv ikke kommet så langt. Som sagt, vært opptatt og mindre deppa;) 0 Siter
Soria Skrevet 4. oktober 2004 Skrevet 4. oktober 2004 Rart - jeg har det sånn om våren... Det er ganske vanlig det også. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.