Gjest Politikk-grønn Skrevet 4. oktober 2004 Skrevet 4. oktober 2004 Hvor engasjert er du i politikken? Vet du hva de forskjllige partiene hovedsaklig står for? jeg er nesten grønn, men tenkte ejg skal prøve å sette meg litt inn i det, og bli litt mer aktiv. Hvilke store partier bør jeg lese om for å få et grep over det hele? Og hvor er det best å skaffe informasjonen fra? Hvilke partier i tillegg til disse bør jeg lære om? SV (hva står det for?) Venste Høyre Arbeiderpartiet Fremskrittspartiet Krf Hjelp? 0 Siter
kyrillo Skrevet 4. oktober 2004 Skrevet 4. oktober 2004 Hvis du leser partienes egen presentasjon av sitt parti først, her f.eks: http://www.nsd.uib.no/skoleveven/samfunnsfakta/partier/ (der er det linker til noen av partienes egne hjemmesider) - så er det kanskje en grei start. Det er nemlig ofte en stor forskjell på hva partiet selv sier at de vil og står for, i forhold til hva andre partier og media sier at de gjør. 0 Siter
Gjest osiris Skrevet 4. oktober 2004 Skrevet 4. oktober 2004 De fleste partiene har hjemmesider. Men det er også smart å følge med på nyheter og debattprogram, samt å ta deg tid til å lese programmene deres. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.